Dock یک نوار ابزار در سیستم‌عامل مکینتاش است که می‌توان آن را چیزی مشابه به تسک‌بار ویندوز دانست. در Dock آیکون اپلیکیشن‌ها، ابزارها و پوشه‌ها وجود دارند و بوسیله آن می‌توان دسترسی سریع و آسانی به هریک از آنها داشت. اما این نوار در برخی موارد خیلی بزرگ و در برخی دیگر خیلی کوچک است؛ خوشبختانه روش‌هایی برای تغییر اندازه Dock وجود دارد که ما در تیم فناروی ۷۲۴پرس سعی کردیم آنها را با شما به اشتراک بگذاریم؛ با ما همراه باشید.

چگونه خیلی سریع با استفاده از اشاره‌گر ماوس اندازه Dock را تغییر دهیم؟

به راحتی و با سرعت می‌توانید اندازه نوار Dock را تنها با استفاده از اشاره‌گر ماوس تغییر دهید؛‌ برای این کار زمانی که در صفحه دسکتاپ هستید، روی Dock رفته و نشانگر ماوس را روی خط مقسم عمودی (در بین آیکون برنامه‌ها و میانبر پوشه‌ها و سطل زباله) که در داک تعبیه شده است، قرار دهید. با این کار می‌توانید ببینید که نشانگر ماوس به یک پیکان دوطرفه تبدیل شده که مخصوص تغییر اندازه است.

تغییر اندازه داک-724press.com

مطلب مرتبط: آموزش حذف برنامه‌های System Preferences در سیستم عامل مکینتاش

اکنون می‌توانید با کلیک کردن بر روی این ناحیه و کشیدن ماوس به سمت بالا یا پایین، اندازه نوار داک را تغییر دهید. هرچه نشانگر ماوس را به سمت کناره‌های مانیتور بکشید، Dock کوچک‌تر شده و هرچه به سمت میانه صفحه بکشید، بزرگ‌تر می‌شود.

کوچک شدن داک-724press.com

البته این نکته را مدنظر داشته باشید که در تغییر اندازه‌های مقادیر حداقل و حداکثری تعریف شده است. زمانی که به اندازه مطلوب خود رسیدید، می‌توانید با رها کردن کلیک ماوس، به کار تغییر اندازه داک پایان دهید؛ زیرا هر زمان که شما کلیک ماوس را رها کنید، اندازه Dock تغییر می‌کند. 

بزرگ شدن داک-724press.com

چگونه با استفاده از تنظیمات سیستم Dock را تغییر دهیم؟

یک روش قدیمی‌تر برای تغییر اندازه Dock وجود دارد و آن هم استفاده از تنظیمت سیستمی در مکینتاش است. روی یک فضای خالی در Dock کلیک راست کنید یا کلید Ctrl را فشار دهید تا منو برای شما باز شود. اکنون می‌بایست روی گزینه Dock Preferences کلیک کنید.

تنظیمات داک-724press.com

در بالای صفحه مربوط به صفحه تنظیمات داک، می‌ةوانید یک نوار لغزنده مشاهده کنید که مربوط به تنظیم اندازه آن است. این نوار بین دو مقدار Small و Large قابلیت جابجایی دارد.

تنظیم اندازه داک-724press.com

پس از جابجایی نوار لغزنده باید از صفحه تنظیمات خارج شده تا بتوانید تغییر اندازه داک را ببینید.

مطلب مرتبط: معرفی ۱۰ برنامه کاربردی مکینتاش

برای مشاهده سایر ترفندها و آموزش‌های مربوط به سیستم‌عامل مکینتاش به بخش فناوری ۷۲۴پرس دات کام مراجعه نمایید.