اپلیکیشن iMessage یک سرویس پیام‌رسان اینترنتی است که توسط شرکت اپل برای کاربران محصولات این شرکت ساخته شده است. استفاده از اپلیکیشن iMessage یک پل ارتباطی جدید و کاملی را بین کاربران اپل ایجاد کرد؛ به‌نوعی که دیگر نیازی به پیام‌رسان‌های پولی سیم‌کارت خود نداشته باشند. ما در تیم فناوری 724Prss سعی کردیم تا مهمترین و جالب‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن را به شما مخاطبین محصولات اپل معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

نصب و استفاده از اپلیکیشن iMessage

در ابتدا توجه داشته باشید که شما بوسیله این اپلیکیشن تنها می‌توانید با سایر کاربران محصولات اپل در ارتباط باشید؛ در هنگام استفاده از این اپلیکیشن باید به این نکته دقت داشته اشید که پیام‌های شما در آن با رنگ آبی مشخص می‌شود و درصورتی که رنگ پس‌زمینه پیام شما سبز رنگ باشد، یعنی از سرویس iMessage برای ارسال پیام شما استفاده نشده است. برای مشاهده پیام‌هایی که از طریق این سرویس ارسال کردید، روی آیکون فروشگاه اپل که در کنار کادر نوشتن قرار دارد تپ کنید. از طریق نوار باز شده، به دنبال اپلیکیشن iMessage بگردید و روی آن تپ کنید.

ویژگی iMessage-724press.comویژگی iMessage-724press.com

نوار اپلیکیشن را تا انتها به سمت راست بکشید تا گزینه More را مشاهده کنید. روی این گزینه تپ کرده تا اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید از طریق این سرویس فعالیت کنند را مشاهده نمایید. از این طریق می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید به لیست موردعلاقه‌ها اضافه یا از آنجا حذف کنید.

راه اندازی ای مسیج-724press.comنصب آی مسیج-724press.comویژگی آی مسیج-724press.com

استفاده از iMessage برای بازی کردن

شاید برایتان جالب و شگفت‌انگیز باشد که یک سرویس پیام‌رسان اینترنتی امکان بازی کردن را برای کاربران فراهم کند؛‌ اما iMessage این قابلیت را دارد و کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند، می‌توانند از آن برای بازی کردن نیز استفاده کنند.

بازی های imessage آیفون-724press.com

محبوب‌ترین بازی‌هایی که در این سرویس ارائه می‌شود Moji Bowling، Mr.Putt و Letter Fridge هستند.

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی

از دیگر ویژگی‌های جالب و کاربردی سرویس iMessage می‌توان به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی اشاره کرد؛ به کمک این ویژگی می‌توانید موقعیتی که در آن قرار دارید را برای خانواده و دوستان ارسال کنید. برای این کار می‌بایست روی دکمه i که در سمت راست و بالای صفحه اپلیکیشن قرار دارد تپ کنید؛ سپس گزینه Send My Current Location را انتخاب نمایید. بصورت پیش‌فرض این اپلیکیشن از نقشه‌های اپل برای این کار استفاده می‌کند، اما درصورتی که شما قصد دارید از نقشه گوگل استفاده کنید، می‌باید Google Maps رابجای آن نصب و فعال نمایید. 

ارسال فایل GIF

از وقتی امکان ارسال فایل‌های گیف برای کاربران در پیام‌رسان‌های مختلف فراهم شده، پیام‌های اینترنتی جان تازه‌ای به خود گرفته است، زیرا برخی از احساسات را می‌توان از این طریق به بهترین شکل بیان کرد. اپل برای سرویس iMessage این امکان را فراهم کرده و شما می‌توانید از طریق فعال کردن برنامه #images چنین کاری را انجام دهید. این ویژگی امکان جستجوی تصاویر متحرک را از طریق موتور جستجوی bing برای کاربران فراهم می‌کند. البته شما می‌توانید از طرق Giphy که یکی از بهترین برنامه‌ها و کاملترین مجموعه فایب های گیف است، برای ارسال پیام‌های GIF استفاده کنید.

ارسال گیف در آی مسیج-724press.com

یکی دیگر از قابلیت‌های این سرویس امکان ذخیره فایل‌های گیف در بخش محبوب‌ترین‌ها است که بدین ترتیب دسترسی به این گیف‌ها ساده‌تر می‌شود. 

مطلب مرتبط: چگونه در اپ iMessage آیفون عکس متحرک با فرمت GIF اضافه و ارسال کنیم؟

ارسال استیکر

بسیاری از گزینه‌هایی که در فروشگاه اپل پیدا می‌کنید، برنامه‌ها یا مجموعه‌های استیکر مربوط به iMessage هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا با ارسال استیکر حس و حال خود را با مخاطبتان درمیان بگذارید. یکی از نکات جالب استیکرهای این سرویس این است که می‌توانید آنها را روی عکس‌های خود اضافه کرده و سپس ارسال کنید. همچنین برنامه‌های در فروشگاه وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ساخت ایموجی و استیکر خاص خودتان استفاده کنید. یکی از بهترین برنامه‌های در این زمینه Bitmoji است که می‌توانید آن را از طریق فروشگاه اپل دانلود کنید.

اشتراک‌گذاری موسیقی

اپل برای سرویس iMessage دست به ابتکاری جالبی زده و امکان ارسال موسیقی را نیز به آن اضافه کرده تا بتوانید از طریق برنامه‌های موجود در این پیام‌رسان، موسیقی دلخواه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. هرچند شاید این کار با وجود اپلیکیشن‌هایی همچون تلگرام خیلی اتفاق خاصی به حساب نیاید؛ اما اینکه اپل درتلاش است تا این سرویس را بصورت ویژه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد نکته مثبتی برای ترغیب کاربران اپل به استفاده از iMessage است.

اشتراک گذاری موسیقی در آی مسیج آیفون-724press.com

برای ارسال موسیقی توسط این سرویس ابتدا می‌بایست Spotify را روی آیفون، آیپد و... نصب کرده و سپس از برنامه مخصوص آن برای ارسال موسیقی در iMessage استفاده نمایید.

ارسال پیام خصوصی متنی و رسانه‌ای

یکی از امکانات جذاب iMessage برای خود من قابلیت پنهان کردن پیام‌های ارسالی است؛ بدین ترتیب دیگر نیازی به پاک کردن پیام‌ها نیست. به سادگی می‌توانید پس از ارسال هرگونه پیام متنی و رسانه‌های روی آن تپ کنید و سپس از گزینه Invisible Ink برای پنهان کردن آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن Confide برای ایجاد پیام‌های خودتخریب استفاده کنید، این پیام‌ها بعد از گذشت زمان بصورت خودکار پاک می‌شوند و البته حتی اگر پاک هم نشوند بدلیل رمزگذاری شدن امکان دسترسی به آنها سخت و پیچیده است. شاید برنامه‌های بهتری نیز وجود داشته باشند، اما علت معرفی این برنامه رایگان بودن آن است. 

مطلب مرتبط: چگونه پیام‌های متنی خود را در مک‌بوک ببینیم؟

امکان ارسال وضعیت آب و هوا

اپل با ایجاد برنامه‌ای درجهت اشتراک‌گذاری وضعیت آب و هوا در سرویس iMessage یک ابتکار جالب به خرج داده است، شاید در نگاه اول خیلی اتفاق ویژهای نیست که یک نفر بتواند وضعیت آب و هوایی را برای فرد دیگری ارسال کند، زیرا هرکسی حداقل یک برنامه آب و هوایی بصورت پیش‌فرض در تلفن همرا یا تبلت و حتی لپتاپ خود دارد، اما نمی‌توان از خلاقانه بودن این کار نیز به راحتی عبور کرد.

ارسال وضعیت آب و هوا در آیفون-724press.com

برنامه Meteored قابلیت ارسال وضعیت آب و هوا را بصورت رایگان برای کاربران اپل فراهم می‌کند، اما برنامه CARROT Weather با امکان ارسال انیمیشنی آب و هوا کار خلاقانه‌تری انجام داده اما برای نصب و استفاده از آن باید مبلغ ۳.۹۹ دلار پرداخت کنید.

ترجمه مکالمات

می‌توانید از قابلیت ترجمه متن در پیام‌هایی که از طریق iMessage مشاهده می‌کنید، استفاده نمایید؛ اما باوجود اینکه برنامه‌های متعددی برای ترجمه متن وجود دارد، مشکل اصلی عدم وجود برنامه کاربردی رایگان است. البته iTranslate یک برنامه رایگان با قابلیت ترجمه به چندین زبان در این میان است که برای استفاده از آن می‌بایست به اینترنت متصل شوید. متاسفانه امکان استفاده از مترجم گوگل بصورت مستقیم در iMessage وجود ندارد و برای ترجمه بوسیله این ویژگی باید متن را کپی کرده و از اپلیکیشن خارج شوید تا در مرورگر خود و استفاده مترجم گوگل آن را ترجمه کنید.

جستجو و مشاهده فیلم

اگر قصد مشاهده فیلم با دوستانتان را دارید، یکی از ابزارهای جالب استفاده از سرویس iMessage و برنامه کاربردی IMDb که در آن اجرا می‌شود است. هنگامی که فیلم مورد نظر خود را در IMDb پیدا کردید، لینک آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

به اشتراگ گذاری فیلم در آی مسیج آیفون-724press.com

اشتراک‌گذاری فایل‌ها در ابر

iCloude ظرفیت بالایی برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها ندارد، به همین دلیل هیچ برنامه‌ای در سرویس iMessage ندارد؛‌ اما برنامه‌های Dropbox و OneDrive این قابلیت را به iMesage اضافه کرده‌اند. پس از نصب، هریک از این برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا فایل را مستقیماً در یک مکالمه به اشتراک بگذارید. کار جالبی که با برنامه OneDrive می‌توانید انجام دهید این است که یک فایل را بصورت مستقیم از طریق دیگر برنامه‌های مایکروسافت همچون ورد و اکسل اجرا کنید.

چگونه به‌ سادگی آلبوم تصاویر را در iOS و Mac اشتراک‌گذاری کنیم

ارسال سریع یک فایل اسکن شده

اگرچه می‌توانید اسناد را با استفاده از برنامه های Note و Files اسکن کنید، اما هیچ برنامه‌ای به شما این امکان را نمی‌دهد تا بصورت مستقیم فایل را در iMessage اشتراک بگذارید. در این بین تنها برنامه‌ای که وجود دارد iMessage Scanner Pro است که باید برای آن ۳.۹۹ دلار پرداخت کنید.

iMessage Scanner Pro-724press.com

بررسی فرمول ریاضی

بعنوان آخرین ویژگی که قصد داریم در این مطلب بررسی کنیم، امکان بررسی فرمول‌های ریاضی در سرویس iMessage است. اید در نگاه اول این کار خلاقانه بنظر نرسد، اما زمانی که بخواهید یک فرمول ریاضی پیچیده را برای دوستان خود شرح دهید، می‌بینید که این ویژگی آنقدرها هم غیرکاربردی نیست. بخصوص اینکه همانطور که گفته شد، برنامه رایگانی برای اسکن کردن و ارسال مستقیم یک سند در iMessage هنوز فراهم نشده است.