بسیاری از کاربران تلفن‌های همراه تمایل دارند تا صفحات و منوی گوشی خود را متناسب با سلیقه خودشان تغییر دهند؛ این ویژگی در برخی تلفن‌های همراه همچون آیفون کمتر ممکن است. ما در تیم فناوری 724Press قصد داریم تا به کمک آیکون‌های اپلیکیشن‌ها و ویجت‌های جدید در iOS14 به شما برای سفارشی کردن صحه اصلی آیفون کمک کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه آیفون

برای اولین بار از تاریخ عرضه سیستم‌عامل مخصوص تلفن‌های آیفون ما شاهد این موضوع هستیم که در iOS14 اپل تصمیم گرفته تا امکان اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه اصلی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. همانطور که می‌دانید ویجت، نسخه سبک شده‌ای از اپلیکیشن است که اطلاعات مربوط به آن را به نمایش می‌گذارد و این امکان را به شما می‌دهد بدون وارد شدن به اپلیکیشن و تنها با نگاه کردن به ویجت در صفحه اصلی اطلاعات کاربردی آن را بدست آورید. این ویژگی شامل تمامی برنامه‌های رسمی خود شرکت و همه برنامه‌های جانبی که توسط توسعه‌دهندگان طراحی شده است و اپلیکیشن‌های آنها دارای ویجت است، استفاده نمایید. برای اضافه کردن ویجت‌ها مراحل زیر را دنبال کنید:

  • انگشتتان را روی یک بخش خالی در صفحه اصلی آیفون خود تپ کنید و نگه دارید تا وارد حالت Jiggle (لرزش آیکون اپلیکیشن‌ها) شوید.
  • در بالای صفحه علامت + ظاهر می‌شود که برای مشاهده ویجت‌های قابل استفاده باید روی آن تپ کنید. برای پیدا کردن ویجت موردنظر، درمیان ویجت‌ها صفحه را اسکرول کنید.
  • بعد از انتخاب ویجت، صفحه‌ را به سمت چپ بکشید تا نسخه‌های مختلفی از آن را مشاهده کنید؛ پس از این کار روی گزینه Add Widget تپ نمایید.
  • پس از اضافه کردن ویجت، می‌توانید آن را به هر جای صفحه اصلی که می‌خواهید با توجه به فضای خالی موجود منتقل کنید. همچنین می‌توانید مجموه‌ای از ویجت‌ها را در کنار هم داشته باشید.
  • روی گزینه Done تپ کنید تا اضاضه شدن ویجت به پایان برسد.

iPhone-Home-screen-in-Jiggle-mode2
iPhone-weather-widget-options
iPhone-widget-selection4

مطلب مرتبط: آموزش استفاده از Adobe Flash در آیفون یا آیپد

تغییر دادن اندازه ویجت‌ها

اکثر ویجت‌های ارائه شده برای آیفون دارای سه اندازه: کوچک، متوسط و بزرگ هستند. برای تغییر دادن اندازه هر ویجت، ابتدا باید آن را از صفحه اصلی پاک کنید و سپس آن را با اندازه دیگری اضافه کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا با انگشت خود روی یک فضای خالی از صفحه اصلی تپ کنید و نگه دارید تا آیکون اپلیکیشن‌ها شروع به لرزیدن کند.
  • اکنون روی آیکون (–) تپ کنید تا بتوانید موارد دلخواه را از صفحه پاک نمایید. همچنین می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود روی آیکون ویجت موردنظر از گزینه Remove Widget استفاده کنید.
  • درنهایت با استفاده از مراحل گفته شده در بالا برای اضافه کردن ویجت، ویجت موردنظر خود را در اندازه‌ای که می‌خواهید به صفحه اصلی اضافه کنید.

ویجت آیفون-724press.com

شخصی‌سازی تنظیمات ویجت

بسیاری از ویجت‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا برخی تنظیمات پایه و اساسی را تغییر دهید. این موضوع به این معنا است که برای مثال می‌توانید مکان نمایش ویجت آب‌و‌هوا یا لیست نمایش در ویجت Reminders را تغییر دهید. اگر یک دسته ویجت ایجاد کنید، می‌توانید چرخش هوشمند را فعال کنید یا اینکه چیدمان آن را تغییر دهید. نحوه ایجاد این تغییرات در زیر بیان شده است:

  • روی یک ویجت تپ کنید و انگشت خود را تا زمانی که منوی دسترسی سریع نمایش داده شود روی صفحه نگه دارید.
  • گزینه Edit Widget یا درصورت در دسترس بودن گزینه Edit Stack را انتخاب نمایید.
  • تغییرات مربوطه را انجام دهید و سپس به صفحه اصلی بازگردید.

ویجت آیفون1-724press.com

پنهان کردن اپلیکیشن‌ها از صفحه اصلی آیفون

اپل همچنین امکان پنهان کردن اپلیکیشن‌ها از صفحه اصلی را در آی‌او‌اس۱۴ فراهم کرده است. این یعنی شما می‌توانید علاوه‌بر اضافه کردن ویجت در صفحه اصلی، طرح صفحه اصلی را با پنهان کردن مهمترین اپلیکیشن‌ها شخصی‌سازی کنید. این کار را می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر انجام دهید:

  • روی اپلیکیشن موردنظر تپ کنید و تا زمان ظاهر شدن منوی دسترسی سریع انگشت خود را روی صفحه نگه دارید.
  • ابتدا گزینه Remove App را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Move to App Library را انتخاب کنید.

iPhone-app-quick-action-menu2
iPhone-Home-screen-with-widgets2
iPhone-Move-to-App-Library-

زمانی که یک اپلیکشن را از صفحه اصلی حذف می‌کنید، این اپلیکیشن همچنان بر روی سیستم شما نصب شده باقی می‌ماند و می‌توانید از آن استفاده کنید.

مطلب مرتبط: چگونه ویژگی Dark Mode آیفون و آیپد را فعال کنیم؟

پنهان کردن صفحات آیفون

علاوه‌بر پنهان کردن هر اپلیکیشن بصورت مجزا، می‌توانید بصورت کلی صفحه‌های آیفون خود را پنهان کنید. با این کار صفحات و چیدمان اپلیکیشن در آنها بدون تغییر می‌ماند اما از دید خارج می‌شوند؛ می‌توانید به سادگی این تغییرات را به حالت پیش‌فرض برگردانید. برای پنهان کردن صفحات آیفون می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی بخش خالی از صفحه تپ کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید تا آیکون اپلیکیشن‌ها شروع به لرزیدن کنند.
  • روی نقطه‌های صفحه خانه که در پایین آن قرار دارد تپ کنید. با این کار باید بتوانید یک نمای کلی از همه صفحات آیفون مشاهده نمایید.
  • روی گزینه تیک زیر هر صفحه که می‌خواهید پنهان شود تپ کنید.

ویجت آیفون3-724press.com

ساخت ویجت‌های شخصی برای آیفون

با این ویژگی جدید هریک از کاربران می‌توانند با سلیقه شخصی خود صفحه اصلی آیفون را تغییر دهند و از روش‌های مبتکرانه‌ای در این جهت استفاده نمایند تا آیفون خود را نسبت به سایرین با ظاهری جدید و خاص در اختیار داشته باشند. به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها در فروشگاه اپل موجود است که به شما این امکان را می‌دهند تا ویجت‌های خود را شخصی سازی کنید. می‌توانید از آنها برای تغییر رنگ، آیکون و اندازه ویجت استفاده نمایید. البته این نکته را باید بدانید که بیشتر این اپلیکیشن‌ها پرداخت درون برنامه‌ای دارند و شما می‌بایست برای استفاده از ویژگی‌های بیشتر در آنها پول پرداخت کنید. تاکنون محبوب‌ترین اپلیکیشن در این دسته Widgetsmith شناخته شده است. اکنون به شخصی‌سازی ویجت‌ها توسط این اپلیکیشن می‌پردازیم:

  • ابتدا Widgetsmith را باز کنید و روی ویجت کوچک، متوسط یا بزرگ تپ کنید تا کار ویرایش شروع شود.
  • روی ویجت پیش‌فرض تپ کنید و در میان گزینه‌ها اسکرول کنید تا آنچه می‌خواهید نمایش داده شود را مشاهده کنید. می‌توانید از بین سبک‌های مختلف زمان، هواشناسی، عکس‌ها، تقویم و... انتخاب کنید.
  • برای تغییر فونت، رنگ، پس زمینه و... از منوهای زیرمجموعه استفاده کنید.
  • زمانی که کار شخصی‌سازی ویجت به پایان رسید به صفحه قبلی برگردید و با انتخاب نام آن را ذخیره نمایید.
  • اضافه کردن ویجت‌های شخصی‌سازی شده بوسیله این اپلیکیشن همانند اضافه کردن ویجت‌های معمول در آیفون است و باید هماند مسیر قبلی را دنبال کنید.
  • پس از اضافه کردن ویجت Widgetsmith به صفحه اصلی آیفون، روی آن تپ کرده و انگشتتان را نگه دارید تا گزینه Edit Widget را ببینید؛ سپس ویجت سفارشی شده خود را انتخاب کنید.

Home-screen-with-Widgetsmith-widgets
Widgetsmith-editing-options-1
Widgetsmith-Home-screen

ساخت آیکون اپلیکیشن سفارشی شده

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌تواند به سفارشی شدن تمام و کمال صفحه اصلی آیفون منجر شود، تغییر دادن آیکون اپلیکیشن‌ها است. به گزارش ۷۲۴پرس (724press.com)، این موضوع درواقع یک میانبر برای اپلیکیشن موردنظر است که از میانبر Siri استفاده می‌کند. شما می‌توانید آیکون و نام خود را برای میانبر قبل از افزودن آن به صفحه اصلی انتخاب کنید؛ نتیجه نهایی یک میانبر سفارشی شده و شبیه آیکون اپلیکیشن است. برای این کار نیاز به طراحی یا دانلود آیکون‌های اپلیکیشن دارید و باید آنها را در آیفون خود ذخیره کنید. مطمئناً درصورتی که در زمینه طراحی سابقه نداشته باشید، طراحی یک آیکون کار سختی بنظر می‌رسد، پس بهتر است از بسته‌های آیکونی که قبل‌تر طراحی شده‌اند استفاده کنید و آنها را دانلود نمایید.

مطلب مرتبط: چگونه نوتیفیکیشن‌های آیفون و آیپد را غیرفعال کنیم؟

البته توجه داشته باشید، زمانی که از این حالت استفاده می‌کنید، باز کردن و اجرای اپلیکیشن مدت زمان بیشتری نسبت به قبل دارد، دلیل آن هم کاملاً مشخص است؛ زیرا ابتدا باید برنامه از طریق میانبر انتخاب و سپس دستور اجرا صادر شود. اگر همچنان به شخصی‌سازی آیکون اپلیکیشن‌های آیفون خود علاقه دارید،

مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن میانبر آیفون را باز کنید.
  • روی گزینه Add برای ساختن یک میانبر جدید تپ کنید.
  • روی Add Action تپ کنید و سپس برای پیدا کردن Open App جستجو نمایید. حال می‌بایست روی گزینه Choose تپ کرده و اپلیکیشنی که می‌خواهید باز شود را انتخاب کنید.
  • از گزینه سه نقطه (...) برای باز کردن منو استفاده کرده و سپس روی گزینه Add to Home Screen تپ کنید.
  • روی آیکون اپلیکیشن تپ کرده و از منوی پاپ‌آپ برای انتخاب آیکون سفارشی خود از میان فایل‌ها یا تصاویر اپلیکیشن‌ در آیفون خود استفاده کنید.
  • برای میانبر خود نام انتخاب نمایید و سپس روی Add تپ کنید تا ان را به صفحه اصلی شما اضافه کند.
  • مراحل گفته شده را برای هر میانبری که می‌خواهید ایجاد کنید، دنبال نمایید.

Home-screen-with-custom-app-icons2
Save-to-Home-Screen-option-in-Shortcuts-app2
Shortcuts-app-creating-Open-App-shortcut