سرویس دانش و فناوری

سال ۲۰۱۹ و کشف گونه های جدید گیاهی و جانوری

کشف گونه های جدید گیاهی و جانوری در سال 2019

گونه‌های جانوری و گیاهی که در سال ۲۰۱۹ کشف شدند!

از دید بسیاری از انسان‌ها زمین اکنون سیاره‌ای شناخته شده است که دیگر چیز چندانی برای ارائه به نوع بشر ندارد. ما نقشه‌های جهان را ترسیم کردیم، قاره‌های گوناگون آن را شناسایی کرده و به جز قاره گمشده آتلانتیس، دیگری چیزی برای شناخت و درک نداریم. حقیقت این است که گاهی اوقات این احساس ایجاد می‌شود که شاید دیگر هیچ چیز جدیدی برای دیدن و لمس کردن باقی نمانده و سیاره آبی کوچک‌مان تمام اسرار نهفته در تاروپودش را با انسان در میان گذاشته است. اما باور کنید که این تنها یک تصور است و زمین زیبای ما هنوز مملو از شگفتی‌های و چیزهای غافلگیر کننده و حتی مرموزی است که چشم انتظار کشف شدن هستند.

سیاره زمین- 724press.com

شاید باور این مسئله برای بسیاری از مردم سخت باشد، اما بد نیست بدانید دانشمندان تقریباً هر روز موفق به پیدا کردن گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری جدیدی می‌شوند که بشر تا پیش از این از حضورشان هیچ اطلاعی نداشت. همین مسئله به خوبی اثبات می‌کند که هنوز سفر ماجراجویانه ما برای کندوکاو در گوشه‌های کمتر شناخته شده و اعماق دنیای پنهان از نگاه ما ادامه دارد. مسئله‌ای که ممکن است آن روح جاه طلب و تشنه‌ای اسرار شما را وسوسه کند تا همچون ایندیانا جونزی ماجراجو، به دنبال کشف حقایق مخفی این سیاره دست به سفری پرمخاطره اما سحرانگیز بزنید. آرزویی که شاید چندان دور از ذهن نباشد؛ به ویژه با توجه به این حقیقت ساده که سال گذشته میلادی در جریان تحقیقات متعدد انجام شده از سوی آکادمی علوم کالیفرنیا، محققان موفق به کشف ۷۲ گونه جدید شدند که درخت زیستی ما را پربارتر از قبل کرده‌اند.

مطلب مرتبط: دنیای عکاسی: حیات وحش بریتانیا

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، در میان این اعضای تازه شاهد حضور ۱۷ گونه ماهی جدید، ۱۵ دوزیست، ۸ نوع گل، ۶ لیسه دریایی، ۵ گونه جدید عنکبوتیان، ۴ نوع مارماهی، ۳ گونه سوسمار شن زی، ۲ لقمه ماهی، ۲ گونه زنبور، ۲ گونه جدید خزه، ۲ گونه مرجان و دو گونه مارمولک هستیم. همچنین بد نیست بدانید این گونه‌های تازه کشف در نتیجه بررسی‌های انجام شده در ۵ قاره و ۳ اقیانوس کشف شدند.

کشف گونه های جدید جانوری- 724press.com

این کشفیات تازه مایه مباهات ما و امری ستایش برانگیز و در خورتوجه است، با این حال ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هنوز تعداد بیشتری گونه‌های جدید جایی در انتظار معرفی شدن، لحظه شماری می‌کنند.

مطلب مرتبط: این ۱۱ حیوان به تازگی کشف شده‌اند 

در ادامه با ۷۲۴پرس (724press.com) همراه باشید تا در سفری تصویری تعدادی از این گونه‌های تازه را به شما معرفی کنیم. مخلوقاتی آنقدر خوش شانس که هنوز قابل مشاهده در طبیعت و محیط زیست هستند.

 Siphamia Arnazae

Siphamia Arnazae- 724press.com


Cirrhilabrus Wakanda

Cirrhilabrus Wakanda- 724press.com


Cordylus Phonolithos

Cordylus Phonolithos- 724press.com


Tomiyamichthys Emilyae

Tomiyamichthys Emilyae- 724press.com


Chromoplexaura Cordellbankensis

Chromoplexaura Cordellbankensis- 724press.com


Nucras Aurantiaca

Nucras Aurantiaca- 724press.com


Janolus Tricellarioides

Janolus Tricellarioides- 724press.com


Ecsenius Springeri 

Ecsenius Springeri- 724press.com


Justicia Alanae

Justicia Alanae- 724press.com


Eviota Gunawanae

Eviota Gunawanae- 724press.com


Lola Konavoka

Lola Konavoka- 724press.com


Trimma Putrai

Trimma Putrai- 724press.com


Vanderhorstia Dawnarnallae

Vanderhorstia Dawnarnallae- 724press.com


Dipturus Lamillai

Dipturus Lamillai-724press.com


Janolus Flavoannulata

Janolus Flavoannulata-724press.com


Protoptilum Nybakkeni

Protoptilum Nybakkeni-724press.com


Hoplolatilus Andamanensis

Hoplolatilus Andamanensis-724press.com


Gravesia Serratifolia

Gravesia Serratifolia-724press.com


Trembleya Altoparaisensis

Trembleya Altoparaisensis-724press.com


Myrmecicultor Chihuahuensis

Myrmecicultor Chihuahuensis-724press.com


Cinetomorpha Sur

Cinetomorpha Sur-724press.com


Janolus Incrustans

Janolus Incrustans-724press.com


Chromis Bowesi

Chromis Bowesi-724press.com


Madrella Amphora

-724press.com-Madrella Amphora


Liopropoma Incandescens

Liopropoma Incandescens- 724press.com

 به پایان این سفر تصویری رسیدیم. شاید این کشفیات تازه باعث رضایت و خشنودی انسان باشد، اما همچنان یک واقعیت تلخ دورنمای زندگی ما روی این کره خاکی را تیره و تار کرده است. اینکه به همان سرعتی که گونه‌های تازه کشف می‌شوند، گونه‌های موجود یا منتقرض شده یا در خطر انقراض دائمی قرار دارند. در طول هفته‌های اخیر دست کم نیم میلیون موجود زنده در جریان آتش سوزی‌های گسترده استرالیا جان خود را از دست دادند. خدا می‌داند در میان آنها آیا گونه‌هایی هم بودند که بدون آنکه دیده شوند، از بین رفتند یا خیر؟ این حقیقت تلخ یک بار دیگر به ما یادآوری می‌کند که ارزش حیات چیزی فراتر از طمع و زیاده خواهی‌هایی است که نه تنها ادامه حیات ما که حتی زندگی سایر ساکنان این سیاره را نیز در معرض خطراتی جدی قرار داده است.

به نظر شما آیا این کشفیات به درک بشر از طبیعت کمک می‌کند؟ آیا ما را تشویق می‌کند که کمی با محیط زیست‌مان مهربان‌تر باشیم؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام نیز در میان بگذارید. 

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید