ضبط ویدیویی کند یا همان صحنه آهسته که بیشتر ما با دیدن مسابقات ورزشی بویژه فوتبال با آن آشنا شدیم، یکی از ویژگی‌های جذاب اضافه شده به دوربین‌ تلفن‌های هوشمند امروزی است. این ویژگی در آیفون نیز وجود دارد و قصد داریم در این مطلب به چگونگی کار با آن بپردازیم. برای بررسی روش ضبط ویدیو Slow Motion یا همان صحنه آهسته در آیفون و ویرایش آن با تیم 724Press همراه باشید.

با پیشرفت تکنولوژی دوربین‌های آیفون‌های جدید (بخصوص آیفون X) هم بسیار کارآمدتر و با کیفیت‌تر شده‌اند. در آیفون 8، 8Plus و X شما می‌توانید یک ویدیوی ۱۰۸۰ با ۱۲۰ یا ۲۴۰ فریم در ثانیه ضبط کنید. در آيفون ۷ این امکان برای شما براقرار است که یک ویدیوی ۱۰۸۰ را با ۱۲۰ فریم در ثانیه و ویدیوی ۷۲۰ را با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه ضبط نمایید. برای دسترسی به این ویژگی می‌توانید به سراغ تنظیمات دستگاه رفته و سپس وارد دوربین و درنهایت Record Slo-mo شوید.

مطلب مرتبط: چگونه قابلیت Live Photo را در دوربین آیفون غیرفعال کنیم و تصاویر زنده را به عکس معمولی تبدیل کنیم؟

آموزش ضبط فیلم صحنه آهسته

برای استفاده از قابلیت صحنه آهسته باید ابتدا دوربین آیفون خود را باز کنید و سپس گزینه Slo-Mo را از طریق منو انتخاب نمایید.

ویدیو صحنه آهسته در آیفون (724press.com)ویدیو صحنه آهسته در آیفون (724press.com)

همچنین می‌توانید صفحه را دو بار به سمت راست بکشید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای ضبط ویدیوی اسلوموشن تنها می‌توانید از دوربین عقب دستگاه استفاده کنید. ضبط صحنه آهسته همانند ضبط معمولی یک ویدیو کار می‌کند و تنها کافی است روی دکمه ضبط تپ کنید. وقتی کارتان تمام شد می‌بایست دوباره روی دکمه ضبط برای توقف فیلم‌برداری تپ نمایید.

ویدیو صحنه آهسته در آیفون (724press.com)

لازم به ذکر است ویدیوهای صحنه آهسته حجم بالایی دارند (برای هر دقیقه حجمی بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ مگابایت)؛ بنابراین درصورتی که حجم حافظه دستگاه شما کم است، مراقب زمان ضبط ویدیو باشید.

آموزش ویرایش ویدیوهای صحنه آهسته

بصورت پیش‌فرض زمانی که یک ویدیوی صحنه آهسته ضبط می‌کنید باید بدانید، شروع آن با سرعت منظم، اواسط ضبط سرعت آهسته و در آخر کار نیز دوباره سرعت به حالت معمول خود باز می‌گردد. بنابراین برای داشتن یک ویدیوی تماماً آهسته نیاز به ویرایش آن خواهید داشت. برای ویرایش می‌بایست وارد گالری دستگاه شوید و پس از انتخاب ویدیوی موردنظر روی گزینه ویرایش که در بالای صفحه قرار دارد تپ کنید.

ویدیو صحنه آهسته در آیفون (724press.com)

اکنون وارد صفحه ویرایشگر خواهید شد که بهتر است آن را بصورت مختصر توضیح دهیم: همانطور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید بخش شماره ۱ پیش‌نمایش ویدیو است.

مطلب مرتبط: نحوه اسکن کردن QR Code با دوربین آیفون و کار با متن پنهان‌شده در آن

در زیر آن بخش ۲ قرار دارد که جدول زمانی صحنه آهسته را نشان می‌دهد و در بخش ۳ می‌توانید جدول زمانی کل ویدیو را ببینید؛ همچنین دو گزینه Cancel و Done نیز در پایین صفحه ویرایشگر قرار دارد که می‌توانید هر زمانی که کارتان تمام شد یا خواستید تغییرات اعمال نشود از آنها استفاده کنید.

ویدیو صحنه آهسته در آیفون (724press.com)

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، جدول زمانی صحنه آهسته، بیت‌های ویدیو را کنترل می‌کند. همانطور که مشاهده می‌کنید می‌توانید از این بخش قسمت آهسته ویدیو را مشخص کنید و سپس از ناحیه جدول زمانی ویدیوی اصلی به آن برسید.

724press-slowmotion

نکته قابل توجه این است که می‌توانید جدول زمانی بخش آهسته را نیز تغییر دهید و تنها بخش موردنظر خود از ویدیوی آهسته را بعنوان ویدیوی اصلی درنظر بگیرید.

ویدیو صحنه آهسته در آیفون (724press.com)

زمانی که ویدیو آهسته خود را انتخاب نمودید، می‌بایست ویدیوی اصلی را نیز به همان نقطه منتقل کنید و سپس روی گزینه Done تپ نمایید. پس از این کار می‌بایست روی گزینه Save as New Clip تپ کنید. 

724press-slowmotion