با پیشرفت اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و امکان ارسال فایل‌های گیف، کاربران زیادی از این فایل‌ها استقبال کردند؛ گیف‌ها می‌توانند بصورت کامل‌تری نسبت به ایموجی‌ها احساس ما را منتقل کنند. اما گاهی گیف‌های موجود در اینترنت نمی‌توانند نسبت به احساس لحظه‌ای ما مناسب باشند؛ به همین دلیل داشتن یک اپلیکیشن ساخت گیف در تلفن همراه برای افرادی که از این ویژگی به دفعات استفاده می‌کنند ضروری بنظر می‌رسد. در این مطلب قصد داریم با معرفی بهترین‌ اپلیکیشن‌های به بررسی هریک از آنها بپردازیم. با تیم 724Press همراه باشید.

Giphy Cam

Giphy Cam - 724press.comGiphy Cam - 724press.com

گیفی یکی از برترین ارائه‌دهندگان فایل‌های GIF در اینترنت است که دارای اپلیکیشن ویژه‌ای برای ساخت گیف‌های متنوع است. ابزارها و گزینه‌های مختلف موجود در اپلیکیشن Giphy Cam می‌تواند نیاز شما در ساخت گیف‌های مختلف و متنوع را برطرف سازد. برای شروع کار با این اپلیکیشن ابتدا رسانه موردنظر خود را از طریق حافظه تلفن همراه در اپلیکیشن بارگذاری کنید. پس از این کار می‌توانید از میان گزینه‌های سفارشی‌سازی موجود در اپلیکیشن شروع به ساخت گیف دلخواهتان کنید. می‌توانید فیلترهای مختلفی اعمال کنید و پس‌زمینه انیمیشین شخصی به آن اضافه نمایید. همچنین می‌توانید روی گیف خود متن یا برچسب اضافه کنید. یکی دیگر از ویژگی‌ها و امکاناتی که Giphy Cam در اختیار کاربران قرار می‌دهد، این است می‌توانید ماسک‌هایی با ظاهر انسان و حیوان در گیف‌های خود استفاده کنید. در مرحله بعد می‌توانید فایل گیف خود را در سیستم خود ذخیره کرده یا مستقیماً در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

مطلب مرتبط: چگونه در ویندوز فایل گیف یا تصویر متحرک ایجاد کنیم؟ معرفی ۵ نرم‌افزار عالی برای ایجاد GIF

یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های Giphy Cam رایگان بودن اپلیکیشن و عدم پرداخت درون برنامه‌ای است. در نهایت می‌توان گفت بهترین انتخاب هرکدام از کاربران، Giphy Cam است؛ اما درصورتیکه به دنبال ویژگی‌های شخصی سازی بیشتری هستید که در این اپلیکیشن موجود نیست، می‌توانید سراغ دیگر اپلیکیشن‌ها بروید.

دانلود: اندروید / آی‌او‌اس (مجانی)

GIF Maker, GIF Editor, Video Maker, Video to GIF

GIF Editor - 724press.comGIF Editor - 724press.com

GIF Maker یکی دیگر از اپلیکیشن‌های ساخت فایل گیف (مخصوص سیستم‌عامل اندروید) است که می‌تواند در سفارشی ساختن گیف‌ها به شما کمک کند. بوسیله قابلیت‌های موجود در این اپلیکیشن می‌توانید بصورت مستقیم یک فایل ویدیویی را به گیف و یک گیف را به چندین تصویر مجزا تبدیل کنید. به کمک موتور جستجوی این اپلیکیشن می‌توانید از سایت Giphy استفاده نمایید. این اپلیکیشن همچنین به شما امکان می‌دهد تا گیف‌های موجود در حافظه گوشی را در آن بارگذاری کنید. برای طراحی گیف‌های جدید، GIF Maker نیز امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. می‌توانید از فیلترها، ایموجی‌ها و... موجود در این اپلیکیشن برای طراحی فایل‌های گیف استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این اپلیکیشن بعنوان ویرایشگر ویدیویی استفاده نمایید. GIF Maker نیز رایگان است؛ اما اگر می‌خواهید از شر تبلیغات خلاص شوید و همچنین مجموعه امکانات سفارشی سازی بیشتری در اختیار داشته باشید، مجبور به پرداخت هزینه هستید.

دانلود: GIF Maker, GIF Editor, Video Maker, Video to GIF (مجانی و پولی)

GIF X

724press.com-gifx

GIF X یکی از حرفه‌ای‌ترین و باکیفیت‌ترین برای تبدیل عکس‌ها و فیلم‌های شما به فایل گیف است که بصورت تخصصی برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس توسعه یافته است. یکی از مزیت‌های این اپلیکیشن رابط کاربری ساده آن است که به سادگی می‌توانید تغییراتی در فایل خود ایجاد کنید. همچنین برخورداری از صدها افکت و بیش از ۲۰۰ ماسک مختلف از دیگر مزایای GIF X است. اپلیکیشن GIF X همچنین دارای یک انجمن است که به کمک آن می‌توانید گیف‌های شخصی‌سازی شده توسط دیگر کاربران را دانلود و استفاده نمایید.

مطلب مرتبط:‌ چگونه حجم فایل‌های GIF را کم کنیم؟ بهترین اپلیکیشن‌ها برای این کار کدام‌ها هستند؟

این اپلیکیشن همچنین دارای ویژگی‌های پایه‌ای همچون تار کردن و تغییر شفافیت تصویر است. می‌توانید برای استفاده از GIF X آن را بصورت رایگان دانلود نمایید؛ اما برای استفاده از برخی ویژگی‌های آن مجبور به دنبال کردن اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی و قرار دادن یک بررسی در لیست فروشگاه اپلیکیشن خود هستید.

دانلود: درحال حاضر این اپلیکیشن در فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل قرار ندارد

GIF Maker – GIF Editor

724press-gifmaker

می‌توان این اپلیکیشن را یکی از جامع‌ترین برنامه‌های تولید و ویرایش فایل‌های گیف دانست که برای سیستم‌عامل اندروید منتظر شده است. لازم به ذکر است که با تمام ویژگی‌های منحصر به ‌فرد این اپلیکیشن، GIF Maker تنها برای ساخت گیف ساخته شده و امکان تبدیل فایل‌های مختلف به گیف را ندارد. GIF Maker دارای فهرست گسترده‌ای از گزینه‌های ویرایش است و بدین ترتیب می‌تواند دست شما را برای ساخت یک فایل گیف دلخواه کاملاً باز بگذارد؛ همچنین می‌توانید بوسیله این اپلیکیشن از هر فریم یک فیلم، فایل گیف تهیه کنید. درضمن می‌توانید از گالری شخصی خود یا از طریق پایگاه داده Giphy گیف‌های موردنظر خود را وارد اپلیکیشن کنید. همانند سایر برنامه‌های مشابه، این اپلیکیشن نیز دارای فیلترها و ابزارهای متعددی برای ویرایش و ساخت یک فایل گیف است. در GIF Maker می‌توانید متن و قابی را به گیف خود اضافه کنید؛ همچنین این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا استیکرهای متحرک را از Giphy دانلود و وارد گیف جدید خودتان کنید. GIF Maker دارای نسخه رایگان اما با تبلیغ است که برای حذف تبلیغات می‌بایست به سراغ نسخه پریمیوم و پولی آن بروید.

دانلود: GIF Maker – GIF Editor (مجانی و پولی)

GIF Maker – Video to GIF Maker

Video to GIF Maker - 724press.comVideo to GIF Maker - 724press.com

اگر بدنبال ساخت بی‌دردسر یک فایل گیف در سیستم‌عامل iOS هستید، پیشنهاد می‌کنم از اپلیکیشن GIF Maker نسخه آی‌او‌اس استفاده کنید. این اپلیکیشن دارای ویژگی تحت عنوان no-frills است که به شما این امکان را می‌دهد تا خیلی سریع رسانه شخصی خود را به گیف تبدیل نمایید. نکته قابل توجه درمورد GIF Maker این است که می‌توانید حداکثر ۱۰۰ تصویر را در یک گیف جای دهید. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید سرعت پخش فایل گیف را تغییر دهید، روی آن متن یا برچسب اضافه کنید و همچنین قابلیت‌های مختلف دیگری نیز وجود دارد که بنا به سلیقه خودتان می‌توانید از آنها استفاده نمایید. یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این اپلیکیشن پشتیبانی از قابلیت Live Photos در دستگاه‌های آیفون و آیپد است. برخلاف سایر رقبا این اپلیکیشن رایگان نیست و برای استفاده از آن باید مبلغ حدوداً ۱۰ دلاری پرداخت نمایید. البته برای آشنایی با محیط و قابلیت‌های اپلیکیشن، یک دوره رایگان توسط توسعه‌دهنده برای کاربران درنظر گرفته شده است.

دانلود: GIF Maker – Video to GIF Maker (نسخه مجانی آزمایشی و نسخه پولی ماهیانه ۹.۹۹ دلار)