اگر دوست دارید صبح‌ها سرحال و شاداب باشید باید خواب شبانه کاملی را تجربه کرده باشید. هرچند گاهی عوامل مختلف بیرونی یا داخلی دست به دست هم داده و شما را از این موهبت محروم می‌کنند. یکی از این عوامل خروپف است! بله، درست شنیدید. خروپف کردن علاوه بر آزار بقیه، سلامت شما را هم در معرض خطر قرار می‌دهد. اما وسایل کاربردی متنوعی برای کمک به افراد مبتلا به این عارضه اختراع شده که می‌توانند تاحدی باعث تسکین افراد شوند.

خواسته یا ناخواسته انسان در طول زندگی بخشی از زندگی خود را در خواب سپری می‌کند که از قضا اثرات چشمگیری روی ساعات بعدی زندگی او دارد. در واقع یک خواب کامل و راحت شبانه باعث می‌شود که صبح روز بعد شما سرحال و شاداب از خواب بیدار شده و از انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزانه خود برخوردار باشید.

خروپف (724press.com)

همین مسئله باعث می‌شود که اهمیت خوابیدن چند برابر باشد و به همین خاطر باید به درمان و رفع مشکلاتی پرداخت که خواب شما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. در کنار مشکلات دیگر، خروپف کردن یکی از عوارضی است که نه تنها ممکن است راحتی خواب شبانه را از شما و دیگر اعضای خانواده‌تان بگیرد، بلکه حتی ممکن است سلامت شما را تهدید کند.

مطلب مرتبط: آبریزش دهان در خواب: دلایل و روش‌های درمان

میلیون‌ها انسان‌ با مشکلی به نام خروپف کردن دست و پنجه نرم می‌کنند. در این میان میلیون‌ها انسان دیگر اگرچه خود به این مشکل دچار نیستند اما از خروپف کردن افراد دیگر در طول شب و زمان استراحت خود، رنج می‌برند. در حدود یکی از هر دو مرد و یک نفر از هر چهار زن در طول دوران میانسالی یا حتی سنین بالاتر موقع خوابیدن خروپف می‌کنند. در گذشته این تنها یک مورد آزار دهنده بود که آرامش خواب دیگران را به هم می‌زد، اما اکنون خروپف کردن به جز این مشکل، به عنوان یک ناهنجاری جدی خواب شناخته می‌شود که سلامت فرد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. شاید باورتان نشود اما این مشکل و این عارضه در هنگام خواب حتی می‌تواند سلامت فرد را در معرض خطرات جدی قرار دهد.

در طول سال‌های اخیر خوشبختانه روش‌های جدیدی برای مقابله با این مشکل شناخته شده است؛ از جمله ساخت وسایلی که به سرعت قادر به رفع مشکلات تنفس از بینی شده و می‌توانند از این طریق جلوی خروپف کردن را بگیرند. به عنوان نمونه وسیله کوچک و کاربردی که در ادامه در ۷۲۴پرس (724Press.com) به بررسی آن خواهیم پرداخت. 

وسیله ای کوچک جلوگیری از خروپف (724press.com)

اجازه دهید از ابتدا شروع کنیم. وقتی فرد در حال خروپف کردن است، معمولاً سروصداهای ایجاد شده ناشی از مشکلاتی است که در بخش‌های فوقانی مسیرهای هوایی ایجاد شده‌اند. در این حالت ممکن است صداهایی با حدود ۷۰ دسی‌بل ایجاد شوند که این سروصدا ممکن است بسیاری از مردم را از خواب بیدار کرده و برای‌شان ناخوشایند باشد. اما علت اصلی ایجاد این سروصداها و در مجموع خروپف مشکلاتی است که در ناحیه انتهایی گلو رخ می‌دهد که از آن جمله می‌توان به پولیپ، ورم لوزه، مشکلات مرتبط با سرخرگ‌های موجود در مجاری بینی یا درازی بیش از حد زبان کوچک باشد. مردان بالای پنجاه سال به ویژه در خواب خروپف می‌کنند؛ به طوری که باید گفت درحدود ۶۰ الی هشتاد درصد مردان دراین گروه سنی، تحت تأثیر این مشکل قرار دارند.

مطلب مرتبط: ۱۴ راهكار درمانی برای قطع خر و پف را بدانید

 اما برای رفع این مشکل وسیله‌ای کوچک و کاربردی ساخته شده که می‌توانند کمک کننده باشد. این وسیله کوچک «SilentSnore» نام داشته و اولین ابزار کوچک با استفاده ساده و آسانی است که می‌تواند با ایجاد سروصداهای آزار دهنده حین خروپف مقابله کند. این وسیله مبتکرانه از یک حلقه سیلیکونی نرم ساخته شده است که داخل بینی قرار داده می‌شود. این وسیله همچنین دارای آهن رباهای درمانی است که اثرات مثبت آن را افزایش می‌دهند این شیوه با الهام از طب درمانی و سنتی تبتی ساخته شده است. این وسیله در مجموع باعث تحریک گیرنده‌های عصبی بینی شده و از این طریق از افتادگی آنها در طول خواب جلوگیری می‌کنند. 

ابزار جلوگیری از خروپف (724press.com)

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، ده هزار نفر از مردم هم اکنون در حال استفاده از این وسیله کوچک شگفت انگیز بوده و از طریق لذت یک خواب آرام، کامل و لذت بخش را تجربه کرده‌اند و البته باید اذعان کرد که مشکل خروپف کردن با این سویله به سادگی قابل برطرف شدن است.

اما عملکرد اصلی این وسیله به چه شکل است؟ «SilentSnore» به آرامی باعث گشادتر شدن سوراخ‌های بینی شده و با این کار مقاومت تنفسی بینی را کاهش می‌دهند. به عبارت دیگر، با فراخ شدن سوراخ‌های بینی هوا می‌تواند آزادانه‌تر در حفره‌های بینی جریان پیدا کند و مسیر بهتری از ریه‌ها به سمت بینی داشته باشد. در ادامه و خیلی زود بدن می‌تواند خودش را با این تنفس بهتر مطابق داده و بدون محدودیت آن را ادامه دهد و در نتیجه به تدریج و به صورت ناخودآگاه شاهد تنفس بسیار سالم‌تری از مجاری بینی خواهم بود.

مطلب مرتبط: چرا نیمه شب از خواب بیدار می‌شویم؟

از سوی دیگر این وسیله در مقایسه با وسایل دیگر ابداع شده برای رفع مشکل خروپف، هم کوچک است و هم مزاحمتی برای شما در طول خواب ایجاد نمی‌کند. این وسیله هوشمندانه و کوچک خروپف را در حین خواب کنترل می‌کند، بدون آنکه چرخه طبیعی خواب را تحت تأثیر خود قرار دهد. در جریان یک چرخه سالم و طبیعی خواب فرد باید دست کم ۲۵% از مدت خواب را در خواب عمیق سپری کند. به همین دلیل با متوقف شدن عوامل خروپف و تسکین این مشکل، هم فرد خواب بهتری دارد و هم مزاحمتی برای افراد دیگر ایجاد نمی‌کند. در نهایت این وسیله می‌تواند استراحت کامل شما در طول خواب شبانه را تضمین کند و باعث احیای بدن در طول شب شود.

ابزار جلوگیری از خروپف (724press.com)

از جمله فواید و امتیازات این وسیله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود تنفس
  • کمک به کاهش خروپف کردن و وقفه‌های تنفسی احتمالی
  • کمک به کاهش خشک شدن دهان
  • قطع دارو
  • هایپو آلرژنیک
  • قابل استفاده مجدد
  • راحتی حمل و نقل و استفاده
  • راحت، سبک و ایمن بودن 

در پایان این مطلب، آیا شما هم از عوارض خروپف کردن رنج می‌برید؟ شما از چه روش‌هایی برای رفع این مشکل استفاده کرده‌اید یا آیا اصولاً به این مسئله به عنوان یک مشکل جدی سلامتی فکر کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما نیز در ۷۲۴پرس در میان بگذارید.