اگر از مرورگر کروم بعنوان مرورگر پیش‌فرض سیستم خود استفاده می‌کنید، قطعاً پیام‌هایی را مشاهده کرده‌اید که به شما می‌گوید Flash در دسامبر ۲۰۲۰ قطع خواهد شد. با این وجود، هشدار با یک گزینه کوچک همراه است که شه شما این امکان را می‌دهد تا فلش را بلافاصله غیرفعال کنید. اگر روی آن کلیک کرده‌اید، اما همچنان به استفاده از فلش پلیر علاقه‌مند هستید، همچنان راه برای فعال کردن آن وجود خواهد داشت. برای بررسی چگونگی فعال ساختن این ویژگی با ۷۲۴پرس (724press.com) همراه باشید.

فلش پلیر چیست؟

فلش‌ پلیر را می‌توان برنامه تحت مرورگرهای اینترنت برای مشاهده محتوایی همچون ویدیو، بازی‌های آنلاین، تبلیغات سایت‌ها و... در مرورگرها دانست. این برنامه توسط شرکت ماکرومدیا وارد دنیای وب شد که پس از خریداری این شرکت توسط ادوبی، سال‌هاست که با نام ادوبی فلش معروف است.

مطلب مرتبط: آموزش استفاده از Adobe Flash در آیفون یا آیپد

سادگی در کنترل محتوا، گرافیک خوب و قدرت انعظاف بالا موجب شد تمامی مرورگرها و سایت‌ها از این ابزار برای محتوای خود استفاده کنند. فلش پلیر در تمامی سیستم‌عامل‌ها قابلیت نصب دارد و اکثر مرورگرهای اینترنت از آن پشتیبانی می‌کنند.

فعالسازی فلش پلیر در کروم (724press.com)

فعال‌سازی Flash player در کروم

فعال ساختن فلش پلیر در مرورگر گوگل کروم بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. کافی است مرورگر خود را باز کنید و روی گزینه more که در بالای صفحه سمت راست (سه نقطه عمودی) قرار دارد کلیک کنید. از طریق منو وارد تنظیمات شوید و سپس صفحه را اسکرول کنید تا گزینه Advanced را مشاهده و روی آن کلیک کنید.

فعالسازی فلش پلیر در کروم (724press.com)

در مرحله بعد باید به سراغ Site Setting بروید. در اینجا می‌توانید تنظیمات مختلفی را ببینید که فلش یکی از آنها است. پس از پیدا کردن گزینه Flash کلیک کنید و در پنجره مربوط به این ویژگی روی نوار وضعیت کلیک کنید تا روشن شود. البته باید توجه داشته باشید که با فعال ساختن این ویژگی تمامی فایل‌های فلش در سایت‌ها بصورت خودکار برای شما اجرا نخواهند شد.

فعالسازی فلش پلیر در کروم (724press.com)

این بدین معناست زمانی که به سایتی‌ مراجعه می‌کنید که نیاز به فلش دارد، همچنان پیغام Adobe Flash Player is Blocked بصورت پیغام در محتوای آن نمایش داده خواهد شد. برای پخش کردن محتوای نیازمند به فلش می‌بایست روی آیکون قفل کنار آدرس سایت کلیک کنید؛ در منوی کشویی می‌توانید گزینه فلش را مشاهده کنید؛ آن را در حالت Allow قرار دهید تا اجازه اجرای فایل صادر شود. با این کار صفحه دوباره بارگذاری می‌شود و این بار محتوای فلش اجرا خواهد شد.

فعالسازی فلش پلیر در کروم (724press.com)

سال ۲۰۲۰ چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، در این تاریخ تمامی محتوای فلش دیگر در سایت‌ها قابل اجرا نخواهند بود و مالکان سایت‌های مختلف باید محتوای فلش خود را از طریق HTML5 پیاده‌سازی کنند؛ کاری که یوتیوب مدتی است شروع کرده است. طبق گزارش گوگل در سال ۲۰۱۷ میزان استفاده کاربران کروم از این ویژگی نسبت به سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۷۰ درصد افت داشته است.