تبدیل فرمت فایل‌های صوتی و تصویری و همچنین تبدیل فایل‌های ویدیویی به یک فایل صوتی یکی از دغدغه کاربران است؛ مسلما بارها برای شما پیش آمده که بخواهید اینگونه فایل‌ها را به یکدیگر تبدیل کنید و برای این کار نیازمند جستجو برای یافتن برنامه‌های کاربردی هستید. باید به شما بگویم نرم‌افزار VLC تماماً همان چیزی است که برای چنین کاری نیاز است. شاید در نگاه اول این برنامه را صرفاً ابزاری برای مشاهده فیلم و ویدیو بدانید، اما یکی از کاربردهای VLC تبدیل فایل‌های صوتی و تصویری است. برای بررسی این موضوع با ۷۲۴پرس همراه باشید.

چگونه از VLC برای تبدیل فرمت فایل‌ها استفاده کنیم؟

برای شروع فرآیند تبدیل ابتدا می‌بایست این نرم‌افزار را در سیستم خود اجرا کنید. درصورتی که هرگز آن را روی سیستم خود استفاده نکرده‌اید، ابتدا برنامه را دانلود و نصب نمایید و سپس آن را اجرا کنید. پس از باز کردن برنامه به سراغ نوار ابزار بالای صفحه آن بروید. روی گزینه Media و سپس Convert/Save کلیک کنید.

(vlc (724press.com

در پنجره‌ای که باز می‌شود در تب File روی گزینه Add که در سمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید تا بتوانید فایل موردنظر خود را انتخاب کنید.

(vlc1 (724press.com

لازم به ذکر است که فایل انتخابی شما می‌تواند صوتی یا تصویری باشد و تفاوتی برای انتخاب آنها وجود ندارد. پس از انتخاب فایل خود روی گزینه Convert/Save کلیک کنید تا فرآیند تبدیل ادامه پیدا کند. در پنجره جدیدی که ظاهر می‌شود، در بخش Profile می‌تواند نوع تبدیل فایل را مشخص کنید.

مطلب مرتبط: 10 ویژگی مفید اما پنهان در مدیاپلیر VLC: ضبط ویدیو، تبدیل فایل، استریم و ضبط ویدیوی دستاپ و ...

در این بخش فرمت‌های مختلف فایل‌های صوتی و تصویری قرار دارد. همانطور که در شکل مشخص است، ما فرمت MP4 استاندارد که شامل فایل صوتی + تصویری می‌شود را انتخاب کرده‌ایم. پس از انتخاب فرمت تبدیل روی گزینه Browse که در پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید و محلی که می‌خواهید فایل در آنجا ذخیره شود را انتخاب کنید.

(vlc2 (724press.com

درنهایت روی گزینه Start کلیک کنید تا پروسه تبدیل رسماً آغار به کار کند. پنجره نمایش نرم‌افزار ظاهر خواهد شد و بدون نمایش ویدیو یا صوت شروع به گذراندن زمان فایل می‌کند تا به اتمام برسد.

(vlc3 (724press.com

امیدواریم از این مطلب آموزشی سایت ۷۲۴پرس دات کام نهایت استفاده را برده باشید.