هنگام جستجو در اینترنت برای مشاهده ویدیو و... یا هنگام ورود به یک سایت به جهت بازی کردن مشاهده کرده‌اید که در صفحه سایت پیامی مبنی‌بر نصب ادوبی فلش ظاهر می‌شود. البته ادوبی هرگز این امکان را بطور رسمی برای کاربران دستگاه‌های مبتنی‌بر iOS معرفی نکرده است. در این مطلب قصد داریم چگونگی دسترسی به سایت‌های ادوبی فلش را در دستگاه‌های آیفون و آیپد مورد بررسی قرار دهیم؛ با ۷۲۴پرس همراه باشید.

ادوبی فلش چیست؟

تا چندی پیش Adobe Flash تنها را ارائه ویدیو، صوت، انیمیشن و عناصر تعاملی در سراسر وب بود. اما امروزه به لطف پیشرفت‌ها و استانداردهای HTML 5، CSS و JavaScript این نیاز یک جانبه رفع شده است. ادوبی فلش اختصاصی، کند و مصرف کننده باتری بود و با برخی از دستگاه‌های همراه به خوبی کار نمی‌کرد. تا سال ۲۰۱۱ توسعه فلش توسط ادوبی برای موبایل به پایان رسید. از آن زمان به بعد شبکه موبایل رونق گرفت و ادوبی قصد دارد تا بطور رسمی فلش را به پایان برساند. مرورگرهای اصلی دسکتاپ از اتصال به و پشتیبانی توسط ادوبی فلش قطع می‌شوند، اگرچه می‌توانید بصورت دستی آن را در کروم فعال نمایید.

چرا Flash در دستگاه‌های آی‌او‌اس پشتیبانی نمی‌شود؟

جالب است بدانید دستگاه‌های اپل همانند آیفون و آیپد هرگز بطور رسمی از Adobe Flash پشتیبانی نکردند. در سال ۲۰۱۰ استیو جابز دلایل این شرکت برای عدم اجرای فلش در دستگاه‌های اپل را به صراحت بیان کرد. مهمترین دلیل او عدم کارکرد مناسب فلش با صفحه لمسی بود؛ ضمن اینکه یکی از دلایل جابز این بود که وی اعتقاد داشت ادوبی فلش یک پلتفورم باز نیست؛ وی همچنین موضوعات دیگری همچون بحث‌های امنیتی و... را مطرح کرد که در این مطلب قصد نداریم آنها را بررسی نماییم.

چگونه از Flash در آيفون و آیپد استفاده کنیم؟

درصورتی که نیاز به دسترسی به سایت‌های فلش دارید و از آیفون یا آیپد استفاده می‌کنید، نیاز به چندین گزینه جانبی خواهید داشت. مرورگرهایی همچون Puffin دارای پشتیبانی خارج از چارچوب از فلش هستند. یکی دیگر از این مرورگرها Photon است؛ اما ۷۲۴پرس (724Press.com) به شما مرورگر Puffin را پیشنهاد می‌کند، زیرا علاوه‌بر رایگان بودن، نمره بهتری نیز کسب نموده است. از نظر فنی بجای اینکه فلش را روی آیفون یا آیپد خود نصب کنید، مرورگر Puffin این کار را از طریق یک سرور از راه دور انجام می‌دهد و این ویژگی را برای شما فعال می‌کند.

مطلب مرتبط: بهترین مرورگرها برای اندروید و iOS از نظر عملکرد و امکانات کدامند؟

برای شروع کار با این اپلیکیشن به سراغ فروشگاه App Store بروید و در نوار جستجو عبارت Puffin Web Browser را سرچ کنید و سپس روی گزینه Get تپ نمایید تا برنامه مرورگر دانلود شود. زمانی که دانلود برنامه به پایان رسید، آن را اجرا کنید و روی نوار URL تپ کنید.

Adobe Flash در آیفون (724press.com)

در اینجا می‌توانید آدرس سایت فلش مدنظرتان را وارد و در انتها روی Go تپ کنید.

Adobe Flash در آیفون (724press.com)

اکنون سایت فلش برای شما بارگزاری می‌شود و می‌توانید ویدیوها و فایل‌های فلش آن را مشاهده کنید.

Adobe Flash در آیفون (724press.com)

برای مشاهده تمام صفحه در آیفون می‌بایست گوشی را بچرخانید، فلش پلیر بصورت خودکار بصورت LandScape و تمام صفحه پخش خواهد شد. زمانی که در حالت تمام صفحه قرار بگیرید دو گزینه برای شما در پایین صفحه نمایش داده خواهد شد که گزینه سمت چپ امکان دسترسی به صفحه کلید و گزینه سمت راست تنظیمات منو را فراهم می‌کنند.

Adobe Flash در آیفون (724press.com)

تنظیمات منو شامل تغییر در کیفیت پخش و فعال کردن ماوس و گیم‌پد در صفحه است.

Adobe Flash در آیفون (724press.com)

برای خروج از حالت تمام صفحه روی گزینه منو و سپس Exit تپ کنید.