داشتن چند اکانت تلگرام در یک اپلیکیشن یکی از امکانات جالبی است که می‌تواند در کنار جذابیت، کارآمد هم باشد. در این مطلب به توضیح روش ساخت چند حساب کاربری تلگرام پرداخته‌ایم.

بدون شک اپلیکیشن تلگرام رشد سریعی را طی می‌کند. این اپلیکیشن خدمات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ امکان تصحیح پیام‌ها، ایجاد چت مخفیانه به منظور حفظ بهتر حریم خصوصی، انتقال فایل‌های حجیم تا ۱.۵ گیگابایت و پذیرفتن اعضای بیشتر در گروه‌ها، فهرستی از جاذبه‌های بی‌پایان این برنامه‌ی پیام‌رسان هستند. ممکن است تاکنون از خود پرسیده باشید: آیا امکان استفاده از چند اکانت تلگرام با یک اپلیکیشن امکان‌پذیر است؟

پاسخ مثبت است. شما می‌توانید چندین حساب کاربری با اهداف مختلف ایجاد کنید. این قابلیت زمانی مفید خواهد بود که بخواهید بین گفتگوهای کاری و شخصی خود تمایز ایجاد کرده و حفظ حریم خصوصی خود را ارتقا دهید.

مطلب مرتبط: چرا و چگونه از نام کاربری به جای شماره تماس در تلگرام استفاده کنیم؟

روش‌های مختلفی برای استفاده از چندین حساب کاربری تلگرام در دستگاه‌های iOS و Android وجود دارد:

کاربران اندروید

به طور کلی روند ایجاد چند حساب کاربری در تلگرام برای کاربران اندروید ساده‌تر است. زیرا تلگرام این قابلیت را در پلتفرم اندروید بروزرسانی کرده است. به این ترتیب می‌توانید حداکثر سه اکانت تلگرام با شماره‌های متفاوت ایجاد کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه‌ی رسمی تلگرام را از فروشگاه Google Play دانلود کنید. چنانچه در حال حاضر تلگرام را نصب کرده‌اید، می‌توانید از این مرحله عبور کنید.

با نام کاربری و کلمه‌ی عبور وارد تلگرام شده و بر روی Menu در گوشه‌ی بالای سمت چپ کلیک کنید.

تلگرام

سپس گزینه‌ی Add Account را انتخاب کنید:

تلگرام

اکنون شماره‌ی دیگری که برای اکانت دوم تلگرام می‌خواهید را وارد کنید. بر روی علامت تیک گوشه بالای سمت راست کلیک کرده و منتظر تایید شماره بمانید. حساب کاربری دوم شما در تلگرام برای استفاده آماده است.

از طرف دیگر ، شما می‌توانید از نسخه‌های جانبی تلگرام که همان ویژگی‌های تلگرام را دارند، کمک بگیرید. معمول‌ترین نسخه‌ی جانبی پلاس مسنجر است که رابط کاربری یکسانی با تلگرام داشته و حتی امکانات بیشتری را هم ارائه می‌دهد.

مطلب مرتبط: آموزش دیلیت کردن اکانت تلگرام: چگونه اکانت تلگرام را غیرفعال کنیم؟

کاربران iOS

متاسفانه، امکان استفاده از چندین حساب کاربری تلگرام هنوز در iOS بروزرسانی نشده است. با این حال، کاربران iOS‌ هم می‌توانند چندین حساب تلگرام برای خود ایجاد کنند. این امر با استفاده از نسخه های جانبی Telegram حاصل می‌شود. برنامه‌هایی مانند تلگرام ایکس (Telegram X) و لوپی مسنجر (Loopy Messenger) برای کاربران iOS قابل دسترسی هستند. به این ترتیب، حساب کاربری خود را در هر کدام از این نسخه‌ها ثبت کنید.

داشتن حساب‌های کاربری جداگانه برای اهداف شخصی و حرفه‌ای، از جمله کارآیی‌های جذاب تلگرام است.