پس از موفقیت گلکسی اس ۱۰، سامسونگ سرانجام در رده‌بندی دستگاه‌های پرچمدار خود در سال ۲۰۱۹ دستگاه بعدی را فاش کرد: گلکسی نوت ۱۰! حالا که پرده‌ها کنار رفته است، سامسونگ در مورد پرچمدار ۲۰۱۹ خود در سری Note چه چیزهایی را فاش کرده است؟ در اینجا تمام جزییات هیجان‌انگیزی که باید درباره گلکسی نوت ۱۰ بدانید را خواهید یافت.

نسخه‌های سامسونگ نوت: Note10 و +Note10

در حالی که سامسونگ در سال معمولاً فقط یک گوشی در رده Note راهی بازار می‌کرد، اما اینبار با دو نسخه از گلکسی نوت مواجه هستیم: گلکسی نوت۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس.

نوت ۱۰ پلاس دارای صفحه‌نمایش بزرگتری نسب به نسخه‌های دیگر است و دارای ۶/۸ اینچ صفحه‌نمایش در مقایسه با صفحه ۶/۳ اینچی نوت ۱۰ است.

طبق اطلاعات سامسونگ، نوت ۱۰ عادی کم‌حجم‌ترین گوشی نوت تاکنون است. این تلفن برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند عملکرد قلم بدون فاکتور بزرگی شکل که معمولا شامل این رده می‌شود را داشته باشند که در نسخه‌های LTE و 5G عرضه می‌شود. در همین حال، نوت ۱۰+ دارای بزرگترین نمایشگر تلفن سامسونگ تاکنون است که به شما امکان می‌دهد از بهره‌وری تلفن و ویژگی‌های قلم، بهتر استفاده کنید.

۱. مشخصات گلکسی نوت ۱۰

همانند تلفن‌های هوشمند قبلی Galaxy Note ، نوت ۱۰ از نمایشگر  بزرگتر، باتری بزرگتر و رم بیشتر نسبت به همراهان گلکسی سامسونگ برخوردار است. با این حال، چند تفاوت بین Note 10 و +Note 10 وجود دارد. نوت ۱۰+ با لنزهای دوربین اضافی، رم اضافی، وضوح صفحه‌نمایش بالاتر و حداکثر حافظه ۵۱۲ گیگابایتی همراه است.

در زیر خلاصه ای از مشخصات گلکسی نوت ۱۰ آورده شده است:

  • صفحه نمایش: صفحه نمایش 3/6 اینچی ۱۰۸۰ × ۲۲۸۰ (FHD+) با AMOLED پویا
  • باتری: ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی
  • رم: ۸ گیگابایت (LTE) و ۱۲ گیگابایت 5G  
  • فضای ذخیره‌سازی: ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوربین لنز سه گانه (۱۶ مگاپیکسلی فوق گسترده + ۱۲ مگاپیکسلی زاویه دید گسترده + ۱۲ مگاپیکسل لنز تله فوتو)
  • دوربین جلویی: دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی

در ضمن، نگاهی هم به مشخصات اصلی +Galaxy Note 10 در زیر بیاندازید:

  • صفحه‌نمایش: ۸/۶ اینچی ۱۴۴۰ × ۳۰۴۰ Quad HD+ با AMOLED پویا
  • باتری: ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی
  • رم: ۱۲ گیگابایت
  • ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت/ ۵۱۲ گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوربین چهارگانه (۱۶ مگاپیکسلی فوق وسیع + ۱۲ مگاپیکسلی زاویه دید گسترده + ۱۲ مگاپیکسل لنز تله فوتو + لنز‌های عمق نگار)
  • دوربین جلویی: دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی

۲. قابلیت‌های S-Pen

قلم S-Pen و ویژگی‌های آن عمده‌ترین تفاوت بین رده Note و سایر تلفن های سامسونگ است. در حالی که شایعاتی مبنی بر حذف S-Pen از تلفن های هوشمند نوت در آینده وجود دارد، اما قطعاً در مورد نوت ۱۰ این چنین نیست. در حقیقت، S-Pen نه تنها وجود دارد، بلکه دارای ویژگی‌های مفید بسیاری است. این ویژگی‌ها در چند ترفند کاملاً جدید مانند امکان ایجاد doodles واقعیت افزوده در ویدیوها با نوت ۱۰+ قرار دارد. شما می توانید منتظر بازگشت چند ویژگی مورد علاقه طرفداران نیز باشید.

ویژگی‌های اصلی S-Pen برای نوت ۱۰ شامل موارد زیر است:

  • ضبط کردن راحت صفحه‌نمایش
  • ایجاد یادداشت برای نمایشگر همیشه روشن‌تان (always-on display)
  • ترجمه تمامی جملات انتخاب شده و تبدیل ارزهای خارجی
  • دستورات مبتنی بر حرکت برای برنامه‌ها و دوربین
  • بزرگنمایی صفحه
  • طراحی ویدیوها با پیام زنده

نوت ۱۰ همچنین دارای قابلیت‌های تبدیل دست‌نویس‌ها به متن است که در آن S-Pen نوشته شما را به متن دیجیتال تبدیل می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد تا یادداشت‌های نامرتب خود را به اسناد Word و سایر قالب‌های مفید تبدیل کرده که بعدها می‌توانید آنها را ویرایش کنید.

۳. دوربین Samsung Note 10 و ویژگی‌های ویرایشی آن

سامسونگ در سال ۲۰۱۹ دوربین‌های مختلفی را در دستگاه های خود به کار برده است. یکی از ویژگی‌های برجسته گلکسی S10 پلاس ، در مجموع قرار گرفتن شش لنز در دوربین‌هایش است؛ در حالی که Galaxy A80 حتی از یک دوربین جهنده نیز بهره می برد.

سامسونگ برای گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰+ مسیری محافظه کارانه‌تر را انتخاب کرده است. با توجه به لنزهای دوربین، می‌توانیم متوجه شویم که فراتر از دوربین سایر گوشی‌ها نیست، اما برخی قابلیت‌های ویرایش ویدیوی مفید را برای سازندگان قرار داده است.

نوت 10 برای دوربین اصلی از لنزهای سه گانه بهره می‌برد؛ در حالی که نوت ۱۰ پلاس یک دوربین چهارگانه را ارائه می‌دهد. هر دو گوشی از لنزهای فوق گسترده با ۱۶مگاپیکسل، لنز با زاویه دید وسیع ۱۲ مگاپیکسلی و لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار هستند. لنزهای اضافی +Note 10 برای عملکرد بهتر AR و Live Focus از حس عمق نیز برخوردار است. هر دو گوشی از دوربین جلوی ۱۰ مگاپیکسلی برای سلفی استفاده می‌کنند.

با این حال‌، ابزارهای پیشرفته برای تولید محتوا با توجه به پتانسیل دوربین‌های نوت ۱۰ و نوت ۱۰پلاس، در واقع کذب است.

هر دو تلفن دارای قابلیت zoom-in در میکروفون هستند، که منابع صوتی را با AI در هنگام ضبط فیلم تقویت می‌کنند. اگر در هنگام ضبط برای مشاهده بهتر چیزی روی آن بزرگنمایی انجام دهید، دوربین ضمن کاهش نویز پس زمینه، صدای صوتی را که از سوژه به دست می‌آید را نیز تقویت می‌کند. در همین حال، ژست‌های کنترلی S-Pen به شما این امکان را می‌دهد که از قلم برای بزرگنمایی و کوچک‌نمایی، تعویض دوربین و سایر حرکات قابل تنظیم استفاده کنید.

 لنزهای دوربین DepthVision در نوت ۱۰+ به شما امکان ایجاد اسکن‌های سه بعدی را نیز می‌دهد. درنهایت، گوشی‌ها شامل نرم افزار داخلی استودیو هستند که به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را به راحتی در دستگاه خود ویرایش کنید.

۴. شارژ فوق سریع برای نوت ۱۰

هنگامی که بحث نوت ۱۰ به میان می‌آید، متوجه می‌شویم که میزان باتری و شارژ آن مورد توجه سامسونگ است. هردو گوشی دارای شارژ سیمی Superfast و شارژ plus بی‌سیم هستند. آنها همچنین از اشتراک برق بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند که به شما امکان می‌دهد که گوشی‌های سازگار را با قرار دادنشان در پشت گوشی نوت ۱۰ شارژ کنید.

در نوت ۱۰+، سامسونگ از شارژ فوق سریع با توان ۴۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند. این شرکت تا آنجا پیش می رود که ادعا می‌کند فقط با ۳۰ دقیقه زمان می‌توانید شارژ یک روز کامل را دریافت کنید.

۵. نوت ۱۰ رنگ‌های بیشتری را برای دستگاه‌های سامسونگ به ارمغان آورده است

به نظر می رسد سامسونگ از سایر شرکت‌های هوشمند مانند هواوی راهنمایی گرفته است؛ چراکه سامسونگ تنوع بیشتری را برای رنگ نوت ۱۰ نسبت به سایر گوشی‌های این رده معرفی کرده است. این محدوده شامل رنگ‌های معروف سامسونگ مانند Aura Glow ، Aura White و Aura Black است. با این وجود سامسونگ رنگ‌های پررنگ تر Aura Pink ، Aura Red و Aura Blue را نیز معرفی کرده است.

۶. تاریخ عرضه و قیمت گلکسی نوت ۱۰

در حالی که سری Note 10 در تاریخ ۷ اوت رونمایی شد، برای انتشار واقعی گوشی باید تا ۲۳ آگوست صبر کنید. با این حال ، پیش سفارشات این تلفن در ۸ آگوست امکان پذیر است. اما تلفن‌ها چندان ارزان به بازار نمی‌آیند و قیمت Note 10 از ۹۴۹ دلار شروع می‌شود؛ در حالی که +Note 10 از 1099 دلار به بالا خواهد بود.

آیا گلکسی نوت ۱۰ برای شما مناسب است؟

اکنون که می دانید Galaxy Note 10 و +Note 10  چه ویژگی‌هایی دارند؛ بهتر می‌توانید فکر کنید که آیا این گوشی برای شما مناسب است یا خیر و این که آیا به این دستگاه علاقه دارید یا به دنبال چیز دیگری در بازار هستید. باید مطمئن شوید که این گوشی از ویژگی‌های مناسبی برای شما برخوردار است.