آیپدهای اپل دارای باتری‌های قدرتمندی هستند که طبق ادعای این شرکت توانایی ۱۰ ساعت کار با شارژ کامل را دارند. اما عمر باتری دقیقاً مثل زمان و پول است: هرگز نمی‌توانید آن را به اندازه کافی داشته باشید. این نیاز بویژه زمانی بیشتر احساس می‌شود که شما به داشتن شارژ کافی برای کار با آیپد خود احتیاج دارید. در این مطلب قصد داریم به ترفندهایی اشاره کنیم که با رعایت آنها می‌توانید عمر باتری آیپد خود را طولانی‌تر کنید. با ما همراه باشید.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که این ترفندها برای iOS 12 نوشته شده‌اند اما بیشتر آنها را می‌توانید در نسخه‌های قبلی نیز بکار ببرید. حال به سراغ ترفندها می‌رویم:

خاموش کردن وای‌فای

در زمان‌هایی که به اینترنت متصل نیستید، بهتر است وای‌فای دستگاهتان را خاموش کنید؛ زیرا روشن بودن وای‌فای سبب مصرف باتری می‌شود (بدلیل اینکه دستگاه دائماً بدنبال شبکههای موجود می‌گردد) و کاملاً غیرمنطقی است زمانی که به اینترنت نیاز ندارید، باتری خود را برای حفظ اتصال مصرف کنید. در زمان‌های عدم اتصال به اینترنت به سراغ تنظیمات رفته و سپس وای‌فای آیپد را خاموش کنید.

مطلب مرتبط: چگونه طول عمر باتری آیپد را افزایش دهیم؟

خاموش کردن Cellular Date

بسته به اینکه آیپد شما به اینترنت 4G یا 3G متصل می‌شود، بهتر است در زمان‌هایی که نیاز به آن ندارید، دیتای گوشی را قطع کنید. جالب است بدانید میزان باتری که در زمان استفاده از اینترنت دیتا مصرف بسیار بیشتر از اتصال به وای‌فای است. برای صرفه‌جویی در مصرف باتری دستگاه به سراغ تنظیمات رفته و Cellular Data را خاموش کنید.

خاموش کردن بلوتوث

یکی از ویژگی‌های تلفن‌های همراه و تبلت‌ها که با مصرف باتری سر و کار زیادی دارد، ارتباطات بی‌سیم است؛ یکی از این شبکه‌های بی‌سیم، بلوتوث است. از شبکه بلوتوث برای اتصال صفحه‌کلید، اسپیکر و هدست به آیپد استفاده می‌شود. درصورتی که هیچ‌یک از این وسایل را به دستگاه خود متصل نکرده‌اید، بهتر است برای صرفه‌جویی در مصفر باتری بلوتوث دستگاه را خاموش کنید. به جهت خاموش کردن بلوتوث باید به تنظیمات رفته و سپس وارد Bluetooth شوید و روی نوار تغییر وضعیت آن تپ کنید تا خاموش شود.

غیرفعال کردن AirDrop

یکی دیگر از شبکه‌های بی‌سیم موجود در محصولات اپل AirDrop است. بوسیله این ویژگی می‌توانید فایل‌های خود را بین دو دستگاه iOS و Mac جابجا کنید. مسلماً این ویژگی بسیار مفید است، اما همانند سایر شبکه‌های بی‌سیم یکی از مصرف کننده‌های بالای باتری است. زمان‌هایی که به این ویژگی نیاز ندارید، بهتر است آن را خاموش کنید. Control Center را باز کنید و سپس روی AirDrop و درنهایت Receiving off تپ کنید.

غیرفعال کردن تازه‌سازی اپلیکیشن ها در پس‌زمینه

آی‌او‌اس یک سیستم‌عامل بسیار هوشمند است. درواقع هوشمندی این سیستم‌عامل به حدی است که عادت‌های شما را فرامی‌گیرد و سپس سعی در پیش‌بینی آنها دارد. برای مثال، اگر همیشه شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی می‌کنید، iOS اپلیکیشن‌های مربوطه را بصورت خودکار آپدیت می‌کند و نوتفیکیشن پیام‌های دریافتی را ارسال می‌کند. این ویژگی بسیار فوق‌العادست، اما هر مزیتی با عیبی همراه است؛ عیب تازه‌سازی اپلیکیشن‌ها نیز در نیاز به مصرف باتری است. اگر آپدیت بودن اپلیکیشن‌ها برایتان خیلی اهمیت ندارد، می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید. برای این کار وارد تنظیمات و سپس بخش General شوید. روی Backgroung App Refresh تپ کنید و سپس در صفحه این ویژگی روی نوار تغییر وضعیت تپ کنید تا خاموش شود.

غیرفعال کردن Handoff

بوسیله ویژگی Handoff می‌توانید تماس‌های آیفون خود را از طریق آیپد پاسخ دهید یا ایمیل‌های روی مک خود را از طریق آیپد تایپ و ارسال نمایید. توجه داشته باشید که Handoff برای سینک کردن دستگاه‌های اپل شما نیاز به یک حساب کاربری iCloud دارد. این قابلیت بسیار جالب و مفید علی‌رغم تمام مزیت‌ها، یک مصرف‌کننده باتری است. اگر فکر می‌کنید که نیازی به آن ندارید، بهتر است این ویژگی را خاموش نمایید. برای این کار به تنظیمات و سپس General رفته و سپس Handoff را خاموش کنید.

عدم آپدیت خودکار برنامه‌ها

اگر جزو کاربرانی هستید که برنامه‌های خود را همیشه به‌روز نگه می‌دارید، می‌توانید ویژگی آپدیت خودکار برنامه‌ها در iOS را فعال کنید تا به محض ارائه نسخه جدید آنها را دانلود کند. اما چنین کاری سبب می‌شود تا سیستم‌عامل همیشه برای بررسی آپدیت برنامه‌ها درگیر باشد؛ به همین دلیل بهتر است چنین کاری را بصورت دستی انجام دهید و ابتدا این ویژگی را خاموش کنید و در نهایت با مراجعه به فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل وضعیت آپدیت‌ جدید برنامه‌های نصب شده روی آیپد خود را بررسی کنید. به تنظیمات بروید و روی iTunes & App Store تپ کنید. در بخش Automatic Downloads روی نوار تغییر وضعیت آپدیت تپ کنید تا خاموش شود.

مطلب مرتبط: چگونه به‌روز رسانی خودکار در آيفون یا آیپد را فعال و غیرفعال کنیم؟

خاموش کردن Data Push

این ویژگی هر زمانی که به شما به اینترنت دسترسی پیدا کنید بصورت خودکار داده‌هایی همانند ایمیل را وارد می‌کند. از آنجایی که شبکه بی‌سیم همیشه از مصرف کننده‌های باتری هستند، می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید. بدین ترتیب شما باید بصورت دوره‌ای و دستی ایمیل‌های خود را چک کنید. به سراغ تنظیمات رفته و سپس روی گزینه Passwords & Accounts (در ورژن‌های قدیمی‌تر روی Mail) تپ کنید. اکنون می‌بایست روی گزینه Fetch New Data تپ کنید و سپس نوار تغییر وضعیت را به حالت خاموش تغییر دهید.

کم کردن واکاوی ایمیل

درصورتی که از قابلیت Data Push استفاده می‌کنید، می‌توانید به‌روز رسانی این ویژگی را کمتر کنید. بدین ترتیب ایمیل‌ها در دوره‌های کمتری بررسی می‌شوند. این کار سبب می شود که میزان مصرف باتری آیپد کاهش پیدا کند. همانند ترفند قبل به سراغ تنظیمات رفته و سپس روی گزینه Passwords & Accounts (در ورژن‌های قدیمی‌تر روی Mail) تپ کنید. در بخش Fetch می‌توانید مراجعه کمتر به ایمیل‌ها را انتخاب کنید.

خاموش کردن خدمات موقعیت‌یابی

شکل دیگری از ارتباطات بی‌سیم که در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌هایی همچون آیپد اپل استفاده می‌شود، سرویس موقعیت مکانی است. این سرویس که به کمک عملکرد GPS موجود در دستگاه استفاده می‌کند، موقعیت فعلی شما را مشخص می‌کند و می‌توانید از آن برای مسیریابی تا مقصد خود استفاده کنید. درصورت عدم نیاز به خدمات موقعیت مکانی می‌توانید آن را از طریق تنظیمات خاموش کنید.

مطلب مرتبط: چگونه سرویس مکان‌یابی اندروید و آیفون را غیرفعال کنیم تا مصرف باتری کمتر شود؟

استفاده از روشنایی خودکار

روشنایی صفحه آیپد قابل تنظیم است و می‌توانید بنا به نور موجود در محیط خودتان آن را تغییر دهید یا از حالت تنظیم خودکار استفاده نمایید. درصورتی که صحفه نمایش آیپد در حالت حداکثر روشنایی باشد، باتری دستگاه بیشتر مصرف می‌شود. برای متوقف کردن چنین کاری می‌توانید روشنایی را به حالت تنظیم خودکار برگردانید. به تنظیمات بروید و سپس روی General (در ورژن‌های قبلی این گزینه در Display & Brightness قرار دارد) تپ کنید. اکنون می‌بایست روی Display Accommodations تپ کنید و سپس نوار تغییر وضعیت روشنایی خودکار را به حالت فعال تغییر دهید.

کاهش دادن روشنایی صفحه

در تنظیمات پایه دستگاه گزینه‌ای برای تنظیم دستی روشنایی صفحه نمایش آیپد درنظر گرفته شده است؛ همانطور که در مورد قبلی گفته شد، روشنایی بیشتر با مصرف شارژ بیشتر همراه است. بنابراین می‌توانید با کاستن روشنایی صفحه در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید. برای چنین کاری می‌بایست به سراغ تنظیمات رفته و سپس از طریق گزینه Display & Brightness میزان روشنایی صفحه را کم کنید.

کاستن موشن‌ها و انیمیشن‌ها

اپل در نسخه‌ ۷ به بعد انیمیشن‌های جالبی را به رابط کاربری iOS افزود. انیمیشن‌ها و موشن‌ها علی‌رغم اینکه جلوه‌های بصری زیبایی به ظاهر گوشی می‌بخشند، اما باتری آیپد را خالی می‌کنند. درصورتی که احساس می‌کنید باتری آیپد بوسیله انیمیشن‌ها به حد زیادی مصرف می‌شود، می‌توانید به تنظیمات رفته و در بخش General روی Accessibility و سپس Reduce Motion تپ کنید.

خاموش کردن اکولایزر

برنامه موزیک در آیپد دارای یک اکولایزر پیش‌فرض است که صدای موسیقی را بطور خودکار در حالت‌های (باس و...) تنظیم می کند. هر زمان که وارد برنامه موزیک شوید، این ویژگی فعال می‌شود. اگر یک مخاطب حرفه‌ای موسیقی نیستید، می‌توانید برای صرفه‌جویی در مصرف باتری این ویژگی را خاموش کنید. برای این کار به تنظیمات و سپس Music رفته و در بخش Playback روی EQ تپ کنید و درنهایت آن را خاموش نمایید.

خاموش کردن پیگیری تناسب اندام

به لطف مجموعه حسگرهای مفید در آیپد، شما می‌توانید وضعیت جسمی و تناسب اندام خود را تحت نظر داشته باشید. این ویژگی یکی دیگر از مصرف کننده‌های باتری آیپد است که درواقع اطلاعات خیلی خاصی را ذخیره نمی‌کند؛بنابراین می‌توانید آن را غیرفعال یا خاموش کنید. برای این کار پس از ورد به تنظیمات باید به سراغ گزینه‌های Privacy  و سپس Motion & Fitness بروید.

مطلب مرتبط: چگونه از سلامت باتری آیفون خود باخبر شویم؟

عدم آپلود خودکار تصاویر در iCloud

همانطور که بارها در لیست این مطلب دیدیم، دانلود و بارگذاری داده‌ها می‌تواند یکی از دلایل عمده برای مصرف باتری باشد. این امر بویژه در مورد آپلود و دانلود خودکار که در پس‌زمینه رخ می‌دهد نیز صادق است. تنظیماتی در آیپد وجود دارد که بوسیله آن می‌توانید تصاویر خود را بصورت خودکار در iCloud آپلود کنید. اما درصورتی که می‌خواهید در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید، می‌بایست این ویژگی را خاموش کنید. برای چنین کاری می‌بایست به تنظیمات و سپس Photos بروید و سپس نوار تغییر وضیت iCloud Photos را در حالت خاموش قرار دهید.

شناسایی بیشترین مصرف کننده‌های باتری

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود طول عمر باتری شناسایی، کاهش میزان مصرف و درنهایت حذف برنامه‌ها و بازی‌هایی است که بیشترین مصرف باتری را دارند. می‌توانید مشاهده کنید که در ۲۴ ساعت گذشته کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف باتری آیپد را به خود اختصاص داده‌اند.