آیا صفحه نمایش کامپیوترتان در ویندوز 10 کمی به نظر بهم ریخته است؟ آیا مانیتور جدیدی وصل کرده‌اید که مطابق آنچه پیش‌بینی شده کار نمی‌کند؟ شاید لازم باشد وضوح صفحه نمایش خود را تنظیم کنید. در اینجا چگونگی آن را برای شما بیان می‌کنیم. با ۷۲۴پرس همراه باشید.

 برای شروع، روی دکمه Windows واقع در پایین و سمت چپ دسکتاپ خود کلیک کنید. اگر نوار وظیفه جابه‌جا شده باشد، ممکن است دکمه در یکی از لبه‌های دیگر صفحه‌نمایش پیدا شود.

از طرف دیگر، می‌توانید دکمه‌ی Windows را از روی صفحه کلید خود فشار دهید.

سپس، Display settings را تایپ کنید و روی گزینه‌ای که در زیرمجموعه Best match ظاهر می‌شود کلیک کنید.

در پایین این فهرست ، قسمتی تحت عنوان Resolution پیدا خواهید کرد. روی پیکان کنار Resolution که در حال حاضر به صورت مجموعه گزینه‌های کشویی در دسترس است، کلیک کنید. وضوحی که تصور می‌کنید بهترین تناسب با صفحه نمایشتان دارد را انتخاب کنید.

راه دیگر برای دستیابی به این تنظیمات این است که در صفحه دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه Display Settings را انتخاب کنید.

سپس از پنجره باز شده روی گزینه Display Settings Advanced کلیک کرده تا به صفحه تنظیمات پیشرفته صفحه نمایش از جمله Resolution منتقل شوید.

مطالب مرتبط: چگونه در ویندوز 10 صفحه نمایش لمسی را کالیبره کنیم

توجه: ویندوز تمام تلاش خود را برای تشخیص وضوح بهینه برای مانیتور متصل شده انجام می‌دهد. سیستم‌عامل این رزولوشن را به عنوان گزینه Recommended (توصیه شده) علامت‌گذاری می‌کند.

هنگامی که روی یکی از گزینه‌ها کلیک می‌کنید ، صفحه‌نمایش شما متناسب با وضوح انتخاب شده تنظیم می‌شود. اگر همه چیز به آن اندازه که باید خوب شد، Keep changes را انتخاب کنید. اگر وضوح دچار بهم ریختگی شد، روی Revert کلیک کنید تا به وضوح قبلی بازگردید.

ما را در بخش‌های بعدی آموزش تنظیمات ویندوز ۱۰ نیز همراهی کنید.