داشتن فونت‌های مختلف برای همه کاربران بخصوص افرادی که کارهای گرافیکی و تولید محتوا می‌کنند، یکی از ملزومات بحساب می‌آید. می‌توانید انواع فونت‌ها را دانلود کرده و در سیستم‌عامل خود نصب کنید. ضمن اینکه دانلود و نصب فونت‌ها یکی از ساده‌ترین کارها در هر سیستم‌عاملی است. در این مطلب قصد داvیم به چگونگی نصب فونت در سیستم‌عامل مکینتاش بپردازیم. با ما همراه باشید.

نصب فونت در مک

نصب کردن فونت در سیستم‌عامل مکینتاش کار آسانی است؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که فونت‌ها در قالب‌های مختلفی وجود دارند و همه آنها روی مک کار نمی‌کنند. فرمت‌هایی که در مکینتاش به‌خوبی و بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند، فرمت‌های OTP و TTF هستند.

مطلب مرتبط: آموزش ۷ ترفند برای مدیریت فونت‌ها در مکینتاش

شما به سادگی می‌توانید فونت‌های آنلاین را جستجو کنید و آنها را دانلود و در سیستم‌ خود نصب نمایید. ممکن است چندین فونت در یک فایل Zip قرار داشته باشند؛ در اینصورت ابتدا می‌بایست فایل را اکسترکت کنید و سپس فونت‌های موجود را در مک خود نصب نمایید. برای نصب هر فونت باید روی فایل آن کلیک راست کرده و Open with > Font Book را انتخاب کنید.

فونت در یک پنجره کوچک باز خواهد شد و شما می‌توانید یک پیش‌نمایش ساده از کارکتر‌ها تحت این فونت ببینید. اگر از ظاهر فونت خوشتان آمد، می‌توانید روی گزینه Install Font که در پایین پنجره قرار دارد کلیک نمایید. پس از اینکه نصب فونت به پایان رسید می‌توانید از آن در هر برنامه‌ای که ابزار نوشتن دارد، استفاده کنید.

نکته: می‌توانید هر زمان که خواستید فونتی را از سیستم خود حذف یا آن را غیرفعال کنید.

درصورتی که می‌خواهید یک فونت را از سیستم خود حذف کنید باید وارد Font Book شوید و سپس روی فونتی که می‌خواهید حذف شود، کلیک راست نمایید و از طریق منو روی گزینه Remove کلیک نمایید.

درصورتی که نمی‌خواهید فونت را از سیستم خود حذف کنید، می‌توانید از گزینه غیرفعال ساختن آن استفاده نمایید. برای این کار کافی ایست در پنجره Font Book پس از انتخاب فونت موردنظر روی کلید چک‌مارک بالای صفحه کلیک کنید.