حساب کاربری واتساپ شما با یک شماره تلفن در ارتباط است. این درحالی است که می‌توانید سیم کارت را از گوشی خود خارج سازید و در یک گوشی دیگر قرار بدهید. در چنین شرایطی و بااستفاده از بک‌آپ می‌توانید تمام سابقه چت‌های خصوصی و گروهی خود را در گوشی جدید بازیابی کنید. چنین اتفاقی به معنای این است که می‌توانید شماره تلفن واتساپ خود را به راحتی تغییر دهید و برای این کار نیازمند طی چند مرحله ساده هستید. با ما برای بررسی این چند قدم همراه باشید.

تغییر شماره تلفن واتساپ

در این آموزش من با گوشی آیفون کار می‌کنم، اما روند کار تفاوتی با گوشی‌های اندرویدی ندارد. برای شروع ابتدا می‌بایست اپلیکیشن واتساپ را اجرا کنید و به تب تنظیمات بروید. روی حساب و سپس در پنجره مربوط به حساب کاربری روی گزینه Change Number تپ کنید. در پنجره تغییر شماره روی Next تپ کنید.

شماره تلفن خود را وارد کنید (برای مثال این شماره می‌تواند مربوط به حساب واتساپ شما در شماره تلفن قدیمیتان باشد). در بخش New phone number شماره جدید خود که می‌خواهید تغییر کند را وارد کنید.

مطلب مرتبط: آموزش ساخت نسخه پشتیبان برای واتساپ و ذخیره‌سازی دوباره اطلاعات

سپس روی Next تپ کنید و درنهایت تغییر شماره را تأیید کنید. زمانی که شماره را تغییر می‌دهید، گزینه‌ای برای اعلام به مخاطبینتان در برای این تغییر وجود دارد که می‌توانید آن را فعال کنید یا به حالت غیرفعال دربیاورید.

نکته‌ای که در اینجا باید دقت شود این است که برای گروه‌هایی که شما در آنها عضو هستید هیچ هشداری ارسال نمی‌شود. درصورتی که بخواهید برای مخاطبینتان اعلانی مبنی‌بر تغییر شماره شما ارسال شود، می‌توانید این مخاطبین را بصورت دلخواه انتخاب کنید. حساب کاربری شما پس از طی کردن مراحل گفته شده تغییر خواهد کرد و شماره فعلی که روی دستگاهتان قرار دارد دیگر در حساب کاربری واتساپ شما نیست. شما باید اینکه یک شماره جدید دارید را تأیید کنید و بعد از انجام این کار سیم‌کارت قدیمی و شماره تلفن آن دیگر در واتساپ کار نخواهند کرد. اگر گوشی خود را همزمان با تغییر شماره تلفن تغییر دهید، چت‌های شما بصورت خودکار با شماره جدید سینک نخواهد شد.

مطلب مرتبط: آموزش فوروارد عکس با کپشن در واتساپ

درواقع شما اطلاعات حساب خود و مخاطبین را از شماره قبلی به شماره جدید منتقل می‌کنید، اما این موضوع برای چت‌ها رخ نمی‌دهد؛ زیرا هیچ پیشینه‌ای از آنها در گوشی جدیدتان وجود ندارد. اطلاعات تماس شما برای دوستانتان به‌روز خواهد شد و آنها از یک شماره ناشناس پیامی دریافت نخواهند کرد. اگر گزینه‌ای برای تماس با مخطبین خود درباره تغییر در شماره تلفن مشاهده نمی‌کنید، این موضوع بدلیل ویژگی جدید است و مشکلی نخواهد بود. چنین ویژگی در آخرین نسخه واتساپ وجود دارد. توجه داشته باشید این ویژگی در هر دو نسخه اندروید و آی‌او‌اس وجود دارد. البته مخاطبین شما برای اطلاع از تغییر شماره شما نیازی به داشتن آخرین نسخه واتساپ ندارند.