اصولاً ارسال پیام‌های متنی از طریق تلفن‌های هوشمند رواج بیشتری دارد؛ اما در زمان‌هایی نیاز است بتوانید بوسیله کامپیوتر خود یک پیام متنی ارسال نمایید یا به یک پیام از طریق کامپیوتر خود پاسخ دهید. چنین کاری می‌تواند سبب صرفه‌جویی در زمان شود؛ بنابراین بهتر است نحوه چگونگی ارسال پیام از طریق کامپیوتر را یاد بگیرید. همچنین استفاده از صفحه‌کلید کامپیوتر برای تایپ متن‌های طولانی‌ راهکار آسان‌تر از صفحه‌کلید مجازی تلفن‌های هوشمند است. برای آشنایی با روش‌های مختلف ارسال پیام متنی در کامپیوتر با ما همراه باشید.

نوشتن پیام متنی در کامپیوتر با استفاده از iMessage (در مکینتاش و آی‌او‌اس)

سرویس پیام‌رسان iMessage یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ارسال و دریافت پیام بین محصولات اپل بشمار می‌رود. تمام آن چیزی که شما برای این کار نیاز دارد در برنامه iMessage در مک و آیفون موجود است. توجه داشته باشید که می‌بایست برای چنین ارتباطی در هر دو دستگاه از یک Apple ID استفاده کنید. جهت استفاده از این ویژگی به نسخه iOS 8 و بالاتر در آیفون و همچنین نسخه OS X Yosemite و بالاتر در مک نیاز دارید. جالب است بدانید این ویژگی با ساعت‌های اپل که با WatchOS 1.0 یا بالاتر ارائه می‌شوند، سازگار است.

نکته: iMessage می‌تواند از دیتا یا وای‌فای برای ارسال و دریافت پیام‌ها استفاده کند؛ بنابراین بدون هزینه می‌توانید از این برنامه برای ارسال پیام‌های متنی خود به دیگران استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از این برنامه پیام‌های متنی را همانند کاربران اندرویدی فوروارد کنید. برای این کار باید در مک مسیر Setting > Messages > Text Message Forwarding را دنبال کنید و سپس دستگاه‌هایی که می‌توانند پیام متنی را از آیفون ارسال و دریافت کنند انتخاب نمایید.

مطلب مرتبط: چگونه پیام‌های متنی خود را در مک‌بوک ببینیم؟

نوشتن پیام متنی در کامپیوتر با استفاده از Android Messages (اندروید و مرورگر وب)

می‌توانید تصاویر، پیام متنی، پیام‌ صوتی و ویدیویی خود را از طریق برنامه پیام‌های اندروید بین تلفن هوشمند و دسکتاپ خود ارسال و دریافت کنید. برای برقراری ارتباط از این طریق بین کامپیوتر و تلفن همراه خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Messages را در تلفن اندرویدی خود باز کنید، روی گزینه More (سه نقطه عمودی) و سپس روی Messaging for web تپ کنید. این برنامه برخلاف iMessage قابلیت ارسال از طریق دیتا را ندارد.

  • از طریق مرورگر وب دسکتاپ به سراغ آدرس https://messages.android.com بروید. توجه داشته باشید که مرورگر Internet Explorer از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند و شما باید از مرورگرهای دیگری همچون کروم، فایرفاکس، سافاری و... استفاده نمایید.
  • در تلفن هوشمند اندوریدی خود روی Scan QR code تپ کنید و سپس گوشی را مقابل صفحه‌نمایش کامپیوتر بگیرید تا کد را شناسایی کند.
  • درصورتی که از کامپیوتر شخصی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید گزینه Remember this computer را فعال نمایید تا در مواقع بعدی نیاز به سپری کردن مراحل فوق نباشد.

مطلب مرتبط: چگونه صدای پیامک و زنگ و اعلان‌ها را در اندروید تغییر دهیم؟

همگام‌سازی پیام‌های متنی با استفاده از Pushbullet (اندروید، آی‌او‌اس و مرورگر وب)

Pushbullet پیام‌های متنی را بین تلفن هوشمند، مرورگر وب و کامپیوترهای خانگی سینک می‌کند؛ همچنین این برنامه به شما امکان می‌دهد تا تصاویر و وب‌سایت‌های خود را از طریق تلفن هوشمند به کامپیوتر (یا چند کامپیوتر) و بالعکس به اشتراک بگذارید. این برنامه برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید و آی‌او‌اس ارائه شده است و همچنین با مرورگرهای کروم، اپرا و فایرفاکس سازگار است.

  • برنامه Pushebullet را در تلفن همراه و کامیپوتر خود نصب کنید.
  • از طریق حساب کاربری گوگل یا فیسبوک خود در دو دستگاه وارد حساب برنامه شوید؛ از این پس می‌توانید اعلانات پیام‌های خود را در دسکتاپ مشاهده کنید و به آنها پاسخ دهید. همچنین می‌توانید خودتان پیامی را ارسال نمایید.

  • برای بررسی اینکه اعلانات به درستی کار می‌کنند یا خیر به سراغ تنظیمات در اپلیکیشن موجود در تلفن اندرویدی رفته و روی گزینه Send test notification تپ کنید. این کار سبب نمایش یک نوتیفیکیشن بطور همزمان در تلفن همراه و کامپیوتر می‌شود.

ارسال پیام متنی با استفاده از کورتانا (اندروید و ویندوز ۱۰)

کاربران اندروید و کامپیوترهای تحت ویندوز می‌توانند از طریق کامپیوتر خود نسبت به ارسال و دریافت پیام اقدام کنند. برای این کار کافی است در وهله اول کورتانا را روی تلفن هوشمند اندوریدی خود نصب کنید. روی منوی برنامه تپ کنید، سپس به Setting > Sync notifications بروید. گزینه‌های Missed call notifications، Incoming nessages notifications و App notifications sync را فعال کنید.

در ویندوز ۱۰ باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به سراغ تنظیمات رفته و گزینه Send notifications between devices را روشن می‌کنید. همچنین می‌توانید گزینه Use Cortana Even When My Device is Locked را نیز فعال نمایید.
  • کورتانا را فعال نمایید و سپس آیکون Notebook را انتخاب کنید. اکنون به تنظیمات کورتانا دسترسی خواهید داشت.
  • روی آیکون تنظیمات کلیک کرده و Hey Cortana را روشن کنید. حال برای نوشتن در کامپیوتر آماده‌اید.
  • کورتانا را با گفتن Hey Cortana فعال کنید؛ برای مثال نام مخاطب خود را تایپ کنید و سپس از طریق صحبت کردن یا نوشتن پیام خود را‌ آماده کنید و در نهایت آن را ارسال نمایید.

هر زمان پیامی برای شما ارسال شود، می‌توانید از طریق دسکتاپ نوتیفیکیشن‌های آن را مشاهده کنید و می‌توانید به آن پیام پاسخ بدهید.

مطلب مرتبط: مایکروسافت دستیار صوتی خود، کورتانا را در صفحه قفل اندروید قرار می‌دهد

ارسال پیام متنی با استفاده از Google Voice

در ابتدا باید اشاره کنم که ارسال پیام با این روش برای کاربران کشورهای آمریکا و کانادا بصورت رایگان خواهد بود.

  • در تلفن هوشمند یا کامپیوتر خود وارد صفحه حساب کاربری شوید و سپس آیکون پیام‌ها را که در سمت چپ صفحه قرار گرفته است انتخاب کنید. در اینجا باید بتوانید تاریخچه پیام‌های خود را مشاهده نمایید.
  • گزینه Send a message را برای ایجاد یک پیام جدید انتخاب کنید یا به ادامه یک گفتگو بپردازید.

نکته: متن ارسال شده از شماره google Voice شما نشان داده می‌شود.

  • رابط کاربری Google Voice به برنامه Hangouts بسیار شبیه است و درحقیقت می‌توانید این دو برنامه را به یکدیگر لینک کنید.
  • در ابتدا، از ورود به حساب کاربری خود در هر سرویس اطمینان حاصل کنید (نام کاربری و آدرس ایمیل مشابه).
  • به آدرس hangouts.google.com رفته و سپس وارد Menu > Setting شوید.
  • در بخش Google Voice، گزینه Receive SMS and voicemail in Hangouts را بررسی کنید.

نکته: زمانی که متن‌ها را در Hangouts دریافت کنید، آنها از طریق Google Voice برچسب‌گذاری می‌شوند.

مطلب مرتبط: ۷ اپلیکیشن برتر که هم در تلفن همراه و هم در کامپیوتر قابل استفاده هستند

ترفند: می‌توانید Hangouts را در جیمیل خود باز کنید. در بالای لیست hangouts، پیکان رو به پایین که در کنار نام و عکس پروفایلتان قرار دارد را انتخاب کنید و سپس صفحه را به پایین اسکرول کنید. در اینجا می‌توانید وضعیت پیام‌های خود را بررسی کنید.

ایمیل کردن پیام‌ها

یکی دیگر از روش‌های ارسال پیام متنی، استفاده از ایمیل است. البته این روش در برابر موارد گفته شده تا حدودی سطح پایین‌تری دارد.