برنامه‌های مکینتاش در فرمت‌های مختلفی وجود دارند؛ برخی از آنها بعنوان یک بسته نصب می‌شوند، برخی دیگر در نوار منو اجرا می‌شوند، برخی تحت عنوان فایل‌های DMG و برخی دیگر در برنامه تنظیمات سیستم نصب می‌شوند. بسته به نحوه نصب برنامه، روش‌های حذف آنها نیز متفاوت خواهد بود. ساده‌ترین حذف برنامه‌ها، مخصوص برنامه‌هایی است که وارد پوشه‌های برنامه‌ها می‌شوند. اگر نیاز دارید برنامه‌ای که در تنظیمات سیستم نصب شده‌ است را پاک کنید، باید از روش دیگری استفاده کنید. خوشبختانه حذف برنامه‌ها از این طریق سخت نیست. برای حذف برنامه‌ها از تنظیمات سیستم در مک با ما همراه باشید.

حذف برنامه از تنظیمات سیستم در مک

تنظیمات سیستم را باز کنید و کلید Control را در صفحه کلید خود نگه دارید. روی برنامه‌ای که می‌خواهید آن را پاک کنید کلیک کنید؛ مشاهده خواهید کرد که گزینه Remove “app name ” Preferences Pane ظاهر خواهد شد.

روی این گزینه کلید کنید تا برنامه موردنظر حذف شود. این پروسه سبب حذف برنامه از مک خواهد شد. مکینتاش برنامه‌ها در این بخش نصب نمی‌کند.

مطلب مرتبط: آموزش ۷ ترفند برای دسترسی سریع به System Preferences در مکینتاش

اگر برنامه را از طریق تنظیمات سیستم حذف کنید، برنامه از سیستم شما خارج خواهد شد. البته فقط به این دلیل که آیکون یک برنامه در تنظیمات سیستم وجود دارد، دلیلی بر این موضوع که بتوان آن را با این روش حذف کرد نخواهد بود.

این روش تنها برای برنامه‌هایی است که منحصراً در برنامه تنظیمات سیستم نصب می‌شوند. اگر یک برنامه در تنظیمات سیستم نصب شد، اما گزینه حذف برای آن ظاهر نشد یا کار نکرد، به احتمال زیاد برنامه بعنوان یک بسته نصب شده است. پاک کردن چنین برنامه‌هایی کمی پیچیده‌تر از برنامه‌هایی است که بصورت مستقیم در تنظیمات سیستم نصب می‌شوند.

مطلب مرتبط: چگونه برنامه‌های پیش‌فرض مک را تغییر دهیم؟

پاک کردن برنامه‌هایی که تحت یک بسته نصب شده‌اند نیاز به ابزار ترمینال دارد یا اینکه باید از یک برنامه جانبی که به مدیریت بسته‌ها کمک می‌کند، برای حذف آنها استفاده کنید. لازم به ذکر است، برنامه‌هایی که در تنظیمات سیستم نصب می‌شوند به هیچ عنوان جزو برنامه‌های خطرناک یا ضعیف نیستند؛ لزوماً این شرط که هر برنامه‌های باید در پوشه برنامه‌ها، نوار منو یا در Dock نمایش داده شود، اشتباهی است که بین کاربران رایج شده است.