مهم نیست که چه اطلاعاتی روی گوشی خود داریم؛ زمانی که بخواهیم تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار دهیم، بالاخره مواردی هست که نخواهیم طرف مقابل آنها را ببیند. اما برای پنهان کردن اطلاعات شخصی خود از دید دیگران باید چه کاری انجام داد؟ آیا می‌توانیم همه اطلاعات خود در گوشی اندرویدی را پنهان کنیم؟ در این مطلب قصد داریم به چگونگی فعال کردن حالت مهمان در سیستم عامل اندروید بپردازیم. با ما همراه باشید.

چگونه حالت مهمان اندروید را روشن کنیم؟

ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر گوشی ما بتواند از محتویات و اطلاعات ما در برابر دیگران محافظت کند و آنها را از دسترس خارج سازد، درواقع حس امنیت خاطر خوبی برای ما ایجاد می‌کند و حالت مهمان اندروید می‌تواند این ویژگی را برای کاربران خود فراهم آورد. همانطور که از نامش مشخص است، حالت مهمان یک ویژگی موقتی است که در دستگاه اندرویدی شما فعال می‌شود.

مطلب مرتبط: آموزش پنهان کردن اپلیکیشن در اندروید

درواقع حساب‌های کاربری مهمان از حساب اصلی گوگل کاربر مجزا هستند و این موضوع یعنی پروفایل مهمان به مخاطبین اصلی، فایل‌ها و تصاویر دسترسی نخواهد داشت. به عبارت دیگری زمانی که حالت مهمان تلفن همراه اندرویدی خود را فعال می‌کنید، تمامی محتوای مهم شما از دسترس افراد دیگر خارج می‌شود. برای دسترسی به این ویژگی می‌توانید مسیرهای زیر را دنبال کنید:

  • به مسیر Setting > System > Advanced > Multiple Users بروید (ممکن است بسته به نسخه اندروید و دستگاه شما نیاز به مسیر دیگری برای دسترسی به این ویژگی داشته باشید. یکی دیگر از مسیرهای ممکن Setting > Users and accounts > Users > Guest است). اگر همچنان ویژگی حالت مهمان را پیدا نمی‌کنید، بهتر است در تنظیمات عبارت Users را جستجو کنید.
  • این منو همه حساب‌های گوگل سینک شده در دستگاه را لیست می‌کند. حساب کاربری مهمان را می‌توانید در پایین‌ترین بخش لیست پیدا کنید.
  • روی Guest تپ کنید تا به سیستم به حالت مهمان برود. توجه داشته باشید که ممکن است انجام این پروسه چند ثانیه طول بکشد.

مطلب مرتبط: چگونه نوتیفیکیشن‌های دستگاه اندرویدی خود را مدیریت کنیم؟

نکته: حساب مهمان بصورت پیش‌فرض توانایی برقرار تماس ندارد. برای فعال کردن تماس‌ها در این حالت، روی آیکون چرخ‌دنده که در کنار Guest قرار دارد تپ کنید و سپس تماس‌ها را روشن کنید.

  • زمانی که قصد غیرفعال کردن این ویژگی را دارید، می‌بایست مسیرهای گفته شده را دوباره طی کنید و این بار روی گزینه Remove Guest تپ کنید. این کار سبب پاک شدن تمامی اپلیکیشن‌ها، تاریخچه تماس‌ها و هر داده دیگری که در حالت مهمان به سیستم وارد شده می‌شود.