هر نسخه آیپد که به باز وارد می‌شود از مدل‌های قبلی سریع‌تر است و وضعیت گرافیکی بهتری پیدا می‌کند؛ اما نکته جالب باقی ماندن باتری نسخه‌های قدیمی در مدل‌های جدیدتر است. افرادی که ساعات زیادی از روز، مشغول استفاده از آیپد هستند، شاهد این موضوع که باتری زودتر از معمول تمام می‌شود هستند. هرچه یک آیفون قدیمی‌تر باشد، این اتفاق بیشتر رخ می‌دهد و مشکلات بیشتری برای کاربر بوجود می‌آید. در این مطلب قصد داریم به روش‌های مختلف حفظ شارژ بیشتر در آیپد بپردازیم. با ما همراه باشید.

حفظ شارژ بیشتر با استفاده از ذخیره توان

یکی از راه‌های کارآمد و ساده برای افزایش عمر شارژ باتری آیپد استفاده کارآمد از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های موجود در دستگاه است. با انجام یکسری تغییرات در تنظیمات آیپد می‌توانید بر مصرف باتری دستگاه مدیریت کنید. این تنظیمات را می‌توانید در iPad، iPad Pro و iPad Mini انجام دهید. در ادامه می‌توانید بخشی از این تنظیمات را ببینید:

مطلب مرتبط: بهترین راه‌های افزایش عمر باتری آیپد (بخش اول)

راه‌اندازی مجدد آیپد

این کار را نمی‌توان جزو تنظیمات سیستمی دانست، اما خوب بطرز شگفت‌انگیزی به ما کمک خواهد کرد. خاموش و روشن کردن آیپد می‌تواند به سادگی برخی مشکلات این دستگاه ازجمله مصرف باتری را حل کند. این کار را هر روز انجام ندهید، اما بهتر است قبل از دستکاری تنظیمات آیپد را خاموش و روشن کنید تا رفع ایرادات را با این ترفند امتحان کنید. پس از خاموش کردن دستگاه چند لحظه‌ای صبر کنید و سپس آن را روشن نمایید.

تنظیم نور صفحه

آیپد همانند خیلی از تلفن‌های همراه و تبلت‌ها دارای ویژگی روشنایی خودکار است که به دستگاه کمک می‌کند براساس کیفیت نور محیط، روشنایی صفحه را تنظیم کند. بدین ترتیب از مصرف بیش از حد باتری در زمان‌های غیرضروری جلوگیری می‌شود. برای دسترسی به تنظیم روشنایی، می‌توانید از تنظیمات داستگاه استفاده کنید. وارد تنظیمات شوید و سپس روی Display & Brightness تپ کنید؛ روی نوار تنظیم روشنایی تپ کنید و آن را کم و زیاد نمایید. بهترین کار این است که در فضاهایی که نور کافی برای مشاهده صفحه‌نمایش وجود دارد، نور پس‌زمینه را کمتر کنید.

خاموش کردن بلوتوث

امروزه با توجه به امکان اتصال به وای‌فای و انتقال فایل‌های مختلف از این طریق، دیگر کمتر استفاده‌ای از بلوتوث می‌شود؛ البته همچنان هدست‌هایی وجود دارند که برای اتصال به آیپد نیاز به روشن شدن بلوتوث دارند. اگر جزو افرادی هستید که نیاز چندانی به این ویژگی ندارید، حتماً آن را از طریق تنظیمات دستگاه خاموش کنید. البته برای این کار می‌توانید از کنترل پنل آیپد نیز  استفاده کنید؛ صفحه را از پایین‌ترین قسمت به سمت بالا بکشید تا کنترل پنل را مشاهده کنید.

مطلب مرتبط: توصیه‌های اپل و مایکروسافت برای افزایش عمر مفید باتری وسایل همراه

کم کردن واکاوی ایمیل‌ها

بصورت پیش‌فرض، آیپد و دیگر نسخه‌های این دستگاه برای بررسی ایمیل‌های جدید هر ۱۵ دقیقه یک بار این اپلیکیشن را واکاوی می‌کنند. عملیات واکاوی برنامه ایمیل می‌تواند یکی از عوامل مصرف کننده شارژ باتری بشمار رود. به سادگی می‌توانید با ورود به تنظیمات سیستم زمان این واکاوی را به هر نیم ساعت یک بار تغییر دهید. پس از آنکه وارد تنظیمات آیپد شدید، به سراغ تنظیمات برنامه ایمیل بروید. روی گزینه Fetch New Data تپ کنید. در پنجره جدید می‌توانید زمان بررسی و واکاوی ایمیل‌ها را تنظیم کنید. جالب است بدانید در این پنجره گزینه‌های برای واکاوی دستی ایمیل‌ها وجود دارد که درصورت صلاحدید خود می‌توانید آن را فعال نمایید.

خاموش کردن تازه‌سازی اپلیکیشن‌ها در پس زمینه

ویژگی تازه‌سازی اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه دستگاه سبب می‌شود تا برنامه‌هایی همچون ایمیل، پیام‌رسان‌ها در زمان‌هایی که از آیپد استفاده نمی‌کنید یا در حال استفاده از برنامه‌ دیگری هستید، به‌روز و آپدیت شوند. این کار عملاً سبب خالی شدن شارژ باتری خواهد شد. بنابراین بهتر است آن را خاموش کنید و برنامه‌هایی همچون فیس‌بوک که در مدت زمان کوتاه با پیام‌های جدید آپدیت می‌شوند را بصورت دستی به‌روز کنید. برای خاموش کردن این ویژگی می‌توانید پس از ورود به تنظیمات سیستم به سراغ گزینه General بروید. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Background App Refresh را مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که می‌توانید این ویژگی را بصورت مجزا برای هر برنامه خاموش نمایید.

به‌روز نگه داشتن آیپد

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید، به‌روز نگه داشتن آیپد با آخرین آپدیت‌های اپل است. این کار نه تنها باعث بهینه‌سازی طول عمر باتری آیپد می‌شود، بلکه سبب برطرف شدن باگ‌های امنیتی و نرم‌افزاری دستگاه می‌شود و درنتیجه کار با آیپد، روان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

مطلب مرتبط: چگونه عمر باتری آیفون و آیپد بروز شده به iOS 11 را افزایش دهیم؟

کاهش حرکات

این یک ترفند است که کمک می‌کند تا باتری آیپد در طول روز شارژ بیشتری را حفظ کند. رابط کاربری آیپد شامل تعدادی انیمیشن‌ از قبیل زوم کردن و خارج شدن از زوم و افکت‌های مختلف روی آیکون‌ها و حتی انیمیشن‌هایی کار شده در تصویر زمینه است. می‌توانید افکت‌های رابط کاربری را با ورود به تنظیمات و طی کردن مسیر General > Accessibility > Reduce Motion خاموش کنید.

خرید یک قاب هوشمند

استفاده از یک قاب هوشمند با بردن تبلت به حالت تعلیق می‌تواند به حفظ شارژ باتری در طول روز کمک کند.

حفظ شارژ بیشتر با پیدا کردن اپلیکیشن‌هایی با کاربرد کم اما باتری‌خور!

اوصلاً مصرف بیشتر شارژ باتری مختص به برنامه‌هایی است که ما بیشترین استفاده در طول روز را از آنها داریم. اما در این میان گاهی برنامه‌هایی هم وجود دارند که علی‌رغم مصرف کم، اما مشاهده می‌شود که سهم بالایی در مصرف شارژ دارند.

برای شناسایی اپلیکیشن‌های پرمصرف:

  • وارد تنظیمات شوید.
  • سپس از نوار کناری به سراغ گزینه باتری بروید.
  • در بالای صفحه مشاهده می کنید که نمودارهایی از میزان فعالیت و سطح باتری نمایش داده شده‌اند. زمانی که آیپد فعال است، بالاترین سطح نمودارها نشان دهنده پر‌مصرف‌ترین اپلیکیشن است. نمودار آبی نشان دهنده برنامه‌هایی است که باتری را مصرف می‌کنند. مهمترین موضوعی که در این بخش باید به آن توجه کنید، فعالیت پس‌زمینه است. تعداد دقایق “on screen” در کنار هر برنامه نمایش داده شده است. همچنین لیستی از فعالیت هر برنامه در “background” مشخص شده است. این موضوع می‌تواند برای تعیین تازه‌سازی یا خاموش کردن برنامه به شما کمک کند.

چگونه طول عمر شارژ باتری را افزایش دهیم؟

اگر هیچ‌کدام از روش‌های گفته شده به خوبی پاسخگوی مشکل مصرف شاٰرژ باتری نبودند، می‌توانید برای جبران شارژ مصرفی از یک پاوربانک استفاده نمایید.

مطلب مرتبط: بهترین راه‌های افزایش عمر باتری آیپد (بخش دوم)

چه زمانی باتری آیپد را عوض کنیم؟

در زمانی که خالی شدن‌های باتری آیپد به یک مشکل بزرگ برای شما مبدل گشته است، شاید وقت آن رسیده تا باتری این دستگاه را تعویض کنید. اپل قیمت باتری آیپد را ۹۹ دلار اعلام کرده است؛ اگر از تمامی عملکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آیپد خود رضایت دارید و در حال حاضر پول کافی برای خرید یک مدل جدید ندارید، می‌توانید با تعویض باتری تا مدت‌ها از آیپد خود استفاده کنید.