آیا تا بحال برای شما نیز این اتفاق رخ داده است که هنگامی که سخت مشغول کار هستید، پیام‌های مهمی را از دست بدهید؟ اگر جواب مثبت است، باید بگویم بهترین راه برای غلبه بر چنین مشکلی دریافت پیام‌ها بر روی کامپیوتر است. اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید بد نیست بدانید کامپیوترهای مک که نسخه ۱۰.۱۱، ۱۰.۱۲ و ۱۰.۱۳ سیستم‌عامل بر روی آنها نصب است قابلیت کار با آیفون را دارند. در این مطلب قصد داریم به چگونگی دریافت و مشاهده پیام‌های متنی آیفون در مک‌بوک بپردازیم. با ما همراه باشید.

نکته: این آموزش شامل تمامی مدل‌های مک: مک‌بوک، مک‌بوک Air، مک‌بوک Pro، iMac و مدل‌های iMac Pro می‌شود.

تفاوت بین پیام‌های متنی و iMessages

iMessages یک سرویس پیام‌رسانی منحصر به‌فرد اپل است که قابلیت ارسال و دریافت پیام را در بستر اینترنت فراهم می‌کند. iMessages از طریق برنامه پیام‌های اپل اقدام به ارسال و دریافت می‌کند که این پیام‌ها برای همه آیفون‌ها و مک‌ها بصورت استاندارد است. iMessages می‌تواند تنها بین دستگاه‌های اپل ارسال شود. دیگر پیام‌ها که شامل پیام‌های SMS و پیام‌های متنی می‌شود، می‌توانند توسط هر دستگاهی ارسال شود که اندروید را نیز شامل می‌شود.

مطلب مرتبط: ۷ اپلیکیشن برتر که هم در تلفن همراه و هم در کامپیوتر قابل استفاده هستند

انواع iMessages

با استفاده از iMessages می‌توانید هر دو پیام SMS و MMS را در تمامی دستگاه‌های اپل دریافت کنید. با استفاده از ابزار iMessages، می‌توانید عکس‌ها را بوسیله drag & drop آنها در بخش پیام، ارسال کنید. همچنین می‌توانید ایموجی، فایل و یادداشت‌های صوتی را با استفاده از ابزارهای موجود روی صفحه ارسال نمایید.

ترفند: هنگامی که از اپلیکیشن Messages استفاده می‌کنید، باید بدانید متن‌های موجود در حباب آبی رنگ، پیام‌های ارسالی توسط دستگاه‌های اپل با استفاده از iMessage است و متن‌های موجود در حباب سبز رنگ نیز پیامک‌های ارسالی توسط دستگاه‌های اپل و دستگاه‌های اندروید است.

چگونه پیام‌های متنی را در مک دریافت کنیم؟

  • ابتدا از اینکه برای مک و آیفون خود از یک Apple ID یکسان استفاده کرده‌اید، اطمینان حاصل کنید. پس از اطمینان از این موضوع، کار اصلی برای تنظیم دستگاه‌ها آغاز می‌شود.

ترفند: برای مشاهده اپل آی‌دی دستگاه‌های خود، به سراغ بخش تنظیمات رفته و سپس در آیفون روی Apple ID تپ کنید. صفحه را اسکرول کنید تا ببینید با این ID به چه دستگاه‌های دیگری متصل هستید.

  • در آیفون به سراغ تنظیمات بروید.
  • صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و سپس روی Messages تپ کنید.
  • اکنون روی Text Message Forwarding و سپس روی آیکون تغییر وضعیت تپ کنید تا پیام‌ها برای مک مورد نظر روشن شوند.

ترفند: آیا آیپد دارید؟ توجه داشته باشید که مراحل ذکر شده برای آیفون را می‌توانید در آیپد خود دنبال کنید و پیام‌های موجود در آیپد را در مک مشاهده نمایید.

  • در مک‌بوک اپلیکیشن پیام‌ها را باز کرده و روی گزینه preferences کلیک کنید.
  • روی Enable This Account کلیک کنید تا مطمئن شوید می‌توانید پیام‌های متنی را با استفاده از یک Apple ID دریافت نمایید.
  • شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد نمایید. اکنون شما آیفون و مک خود را در بخش پیام‌ها سینک کرده‌اید.

مطلب مرتبط: چگونه در اپ iMessage آیفون عکس متحرک با فرمت GIF اضافه و ارسال کنیم؟

نکته مهم: آیا از یک تلفن اندرویدی و کامپیوتر مک استفاده می‌کنید؟ باید به این نکته اشاره کنم که متأسفانه، برنامه پیام‌ها تنها درصورتی که از دو دستگاه اپل استفاده کنید به شما خدمات می‌دهد و می‌توانید پیام‌های خود را بین دو دستگاه همگام‌سازی کنید.

نحوه عیب‌یابی زمانی که نمی‌توانید پیام‌های متنی را در مک دریافت کنید

  • در ابتدا در ساده‌ترین حالت ممکن سعی کنید برنامه پیام‌ها را ببندید و سپس مجدداً آن را اجرا نمایید.
  • درصورتی که مرحله اول پاسخ نداد، مک را ری‌استارت کنید. برای این کار روی آیکون اپل و سپس گزینه Restart کلیک کنید.
  • از حساب کاربری خود در برنامه خارج شوید؛ سپس مجدداً با استفاده از همان Apple ID وارد حساب کاربری خود شوید. برای این کار، اپلیکیشن پیام‌ها را باز کنید و مسیر Preferences > iMessage > Sign Uot را دنبال کنید.
  • Messages را باز کنید، سپس مسیر Preferences > iMessage > Enable This Account را دنبال کنید تا مطمئن شوید حساب کاربری شما فعال است.
  • اتصال به اینترنت را بررسی کنید. درصورتی که وضعیت اتصال به اینترنت خوب نباشد، پیام‌ها دریافت نخواهند شد. یک بار اتصال اینترنت خود را قطع و دوباره وصل کنید.