هنگامی که شما از یک نرم‌افزار ویرایش عکس مانند Photoshop یا Gimp استفاده می‌کنید، مدهای رنگی اندکی وجود دارد که می‌توانید با آنها عکس را ایجاد کنید و عبارت‌اند از: greyscale، RGB و CMYK. عموماً مد CMYK برای عکس‌هایی که قرار است پرینت گرفته شوند و RGB برای عکس‌هایی که به صورت آنلاین منتشر خواهند شد استفاده می‌شوند. با 724پرس همراه باشید تا چگونگی تبدیل این مدها به یکدیگر آشنا شوید.

آموزش تغییر سبک تصاویر در فتوشاپ از CMYK به RGB

این کار با چگونگی ارائه رنگ‌ها انجام می شود. احتمالاً شما نمی‌خواهید از یک تصویر در مد CMYK برای وب استفاده کنید؛ زیرا ممکن است رنگ‌ها درست نباشد. فتوشاپ هر دوی این حالت‌های رنگی را پشتیبانی کرده و امکان تبدیل تصاویر از CMYK به حالت RGB را فراهم می‌کند.

این عمل را می‌توانید برای هر فایل یا عکسی که درحال کار روی آن هستید انجام دهید. اگر فایل منبع تصویری که در مد CMYK قرار دارد را داشته باشید، می‌توانید نتایج عالی را هنگام تبدیل آن به RGB بدست آورید. اما اگر فایل منبع را نداشته باشید و تصویر نهایی را در اختیار داشته باشید، ممکن است بعد از تبدیل با کاهش کیفیت رنگ‌ها مواجه شوید.

مطالب مرتبط: ایجاد جلوه‌هایی زیبا در نرم افزار فتوشاپ

تبدیل CMYK به RGB

عکس یا فایل فتوشاپی که در مد CMYK قرار دارد را داخل فتوشاپ بازکنید. اگر شما یک فایل فتوشاپ دارید بهتر است تغییرات مدنظرتان را قبل از تبدیل CMYK به مد RGB اعمال نمایید؛ چرا که شما قبل از تبدیل عکس، باید آن را به صورت بدون لایه (flatten) درآورید. لذا هنگامی که این اتفاق افتاد دیگر شما قادر به ویرایش عکس نخواهید بود.

ابتدا فایل را باز کرده و سپس از منوی Image و از قسمت Mode گزینه RGB را انتخاب کنید. در صورتی که قبلا عمل تک‌لایه کردن (Flatten) را انجام نداده باشید با پیغامی روبرو می‌شوید که به شما می‌گوید که قبل از تغییر مد، عکس را یکنواخت کنید. می‌توانید عکس را یکنواخت کرده و یا بدون یکنواخت کردن آن مبادرت به تبدیل کنید و نتایج را با هم مقایسه کنید. اگر نتایج را دوست نداشتید می‌توانید تغییرات را لغو کرده و دوباره عکس را از CMYK به RGB تبدیل کنید و اینبار قبل از تبدیل عکس گزینه یکنواخت کردن عکس را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط: چگونه با فتوشاپ رنگ های سینماتیک ایجاد کنیم؟

علاوه براین شما می‌توانید یک عکس را از مد RGB به مد CMYK تبدیل کنید. این فرآیند مشابه حالب قبل است با این تفاوت که در زیر منو Mode باید گزینه CMYK انتخاب کنید.

نمایه رنگ پیش‌فرض بهترین نتیجه را در مورد عکسی که می‌توانید تغییر دهید به شما نمی‌دهد، لذا نمایه دیگری را انتخاب کنید. نمی‌دانید چه نمایه‌ای باید استفاده کنید؟ اگر از CMYK استفاده می‌کنید احتمالاُ قصد دارید هرچه که در حال ساخت است را چاپ کنید. نگاهی به نمایه‌ها انداخته و برای کاری که در دست دارید بهترین نمایه را انتخاب کنید.