اگر شما یکی از توسعه‌دهندگان اندروید هستید، باید گزینه USB debugging را غیرفعال کنید تا بتوانید به گزینه‌های بیشتر مربوط به توسعه‌دهنده دسترسی پیدا کنید. اندروید برای یک کاربر معمولی ساده و روان است؛ اما برای توسعه‌دهندگانی که مایل به ساخت اپلیکیشن‌های مختلف هستند، دارای ویژگی‌های پنهان بی‌شماری است. یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین ویژگی‌های اندروید در بین توسعه‌دهندگان، USB debugging است. در این مطلب قصد داریم به چگونگی فعال کردن این ویژگی در اندروید بپردازیم. با ما همراه باشید.

قدم به قدم با فعال‌سازی حالت USB Debugging

من در تلفن همراه خود از آخرین نسخه اندروید استفاده می‌کنم؛ اما تمامی مراحل در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نیز به همین صورت است. پس نگران این موضوع نباشید.

مطلب مرتبط: افزایش سرعت گوشی اندرویدی با چند ترفند ساده

وارد تنظیمات دستگاه خود شوید.

صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه About phone را ببینید.

اکنون باید روی گزینه Build number ۷ مرتبه تپ کنید.

اکنون به تنظیمات برگردید و روی Developer option تپ کنید.

صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و در تب Debugging روی گزینه USB debugging تپ کنید تا تغییر وضعیت دهد و به حالت فعال برود.

عملکردهای USB Debugging

بطور خلاصه تمام کاری که USB debugging انجام می‌دهد، این است که یک خط ارتباطی بین دستگاه اندرویدی و کامپیوتر دارای بسته توسعه نرم‌افزار (SDK) برای انجام مجموعه‌ای از عملیات‌های ممکن برای نوشتن یک برنامه برقرار می‌کند.

بسته توسعه نرم‌افزار را فراهم می‌کند

همانطور که گفتیم داشتن این بسته نرم‌افزار برای توسعه اپلیکیشن‌ها در کامپیوتر ضروری است. این مجموعه شامل ابزاری همچون کتابخانه‌ها و عیب‌یاب‌ها می‌شود که تحت عنوان جعبه ابزار یک توسعه دهنده شناخته می‌شوند. این ابزار عملیات‌های اصلی و حیاتی برنامه‌نویسی و توسعه را انجام می‌دهد و می‌توانند به رفع مشکلات کدها کمک کنند؛‌ این دقیقاً همان چیزی است که یک توسعه‌دهنده به آن نیاز دارد. آیا همچنان حضور چنین ابزاری برایتان مبهم است؟ بسیار خوب اجازه دهید تعریف دیگری ارائه کنم. فرض می‌کنیم اندروید یک دارای عمل چاپ داخلی است؛ بنابراین زمانی که می‌خواهید یک برنامه را توسعه دهید، نیازی به سراحی یک روش جدید چاپ نیست و این کار شما را ساده‌تر می‌کند.

مطلب مرتبط: چگونه پنل تنظیمات اندروید را به Control Center آیفون در iOS 11 تبدیل کنیم؟

توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا APkهای خود را در دیگر دستگاه‌ها آزمایش کنند

توسعه‌دهندگان اندروید بدون USB debugging کار بسیار سختی خواهند داشت؛ زیرا نمی‌توانند هرگونه دستورالعملی را به تلفن همراه خود منتقل کنند. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت USD debugging بین کاربران این است که آنها را قادر می‌سازد تا برنامه‌های تازه ساخته شده خود را در دستگاه‌های خود تست کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی برنامه و بازی‌های ساخته شده توسط خودشان را از طریف کابل USB به تلفن اندوریدی منتقل کنند و بصورت آزمایشی اجرا نمایند. با این حال، USB Debugging می‌تواند توسط کاربران عادی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از این ویژگی برای روت کردن اندروید یا تهیه بک‌اپ از اطلاعات استفاده می‌شود؛ زیرا برخی اپلیکیشن‌ها بدون این ویژگی فعال نمی‌شوند. البته توجه داشته باشید که روت کردن برای هر گوشی متفاوت است.