Mojave آخرین نسخه سیستم عامل مکینتاش است و میزکار مک در این نسخه دچار تغییراتی شده است. در این نسخه داک می‌تواند آخرین برنامه‌هایی که اجرا شد‌ه‌اند را به نمایش می‌گذارد؛ این ویژگی نکات مثبتی دارد، اما از طرفی فضایی را در داک اشغال می‌کند. برنامه‌ای که در داک پین نشده باشد، هم در بخش Recent app و هم در پنجره برنامه ظاهر می‌شود. این موضوع برای خیلی از کاربران قابل قبول نیست و تمایل به پنهان کردن برنام در داک دارند. در این مطلب قصد داریم به چگونگی پنهان کردن برنامه‌های اخیر در داک بپردازیم. با ما همراه باشید.

برنامه‌های اخیر را از داک پنهان کنید

برای شروع به غیرفعال کردن این ویژگی ابتدا باید به تنظیمات سیستم بروید، در پنجره این بخش روی گزینه Dock preference کلیک کنید. در انتهای صفحه می‌توانید گزینه “Show recent applications in Dock” را مشاهده کنید. آن را غیرفعال کنید تا recent items در داک ناپدید شوند. فعال و غیرفعال کردن موارد اخیر در Dock کار بسیار آسانی است؛ غیرفعال کردن این ویژگی، سبب پاک شدن تاریخچه برنامه‌هایی که اخیراً از آنها استفاده کرده‌اید، می‌شود.

مطلب مرتبط: چگونه اپ‌های اخیر را از سمت راست داک آیپد در iOS 11 حذف کنیم؟

زمانی که دوباره این ویژگی را فعال می‌کنید، باید تا استفاده از برنامه‌های مختلف صبر کنید، تا بتواند دوباره لیست را بازسازی کند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قابلیت نمایش برنامه‌های اخیر تنها محدود به نمایش سه برنامه می‌شود.

مطلب مرتبط: آموزش اضافه کردن منوی استارت و لیست اسناد اخیر در داک مک

ممکن است تعجب کنید که ویندوز ۱۰ نیز چنین ویژگی را در خود دارد و از آنجایی که Task bar و Start menu همچنان در ویندوز نقش پررنگی دارند، می‌تواند به شکل بهتری این ویژگی را اجرا کند. در مکینتاش داک تقریباً به خانه‌ای برای هر چیزی مبدل گردیده است که می‌تواند شامل: سطل زباله، برنامه‌های پین شده، پوشه‌ها، پنجره‌های باز و برنامه‌های اخیر شود. اگر می‌خواهید لیست برنامه‌های اخیر را داشته باشید و درضمن فضایی از داک اشغال نکنید، باید از برنامه‌های Launcher استفاده کنید. لانچرها در مک می‌توانند عصای دست شما شوند؛ البته باید به این نکته توجه داشت که اگر دنبال یک لانچر با تمامی ویژگی‌ها هستید، باید هزینه‌ای را بابت خرید آن پرداخت کنید. لانچرها به شما این امکان را می‌دهند تا علاوه‌بر دسترسی به برنامه‌های اخیر، به آخرین فایل‌هایی که از طریق نوار منو باز شده‌اند نیز دسترسی پیدا کنید.