فایل‌های PDF به دلایل بسیاری مفید هستند. می‌توان این فایل‌ها را به راحتی به اشتراک گذاشت یا با استفاده از برنامه‌های مختلفی آنها را در هر پلتفرمی باز کرد. یکی دیگر از مزیت‌های فایل‌های پی‌دی‌اف این است که می‌توان روی متن آن نشانه‌گذاری و حتی امضا کرد. اما در بعضی موارد نیاز است دو فایل PDF را با یکدیگر ادغام کنیم. این کار چگونه ممکن است؟ در این مطلب قصد داریم تا به نحوه ادغام دو فایل PDF در سیستم عامل مکینتاش بپردازیم. با ما همراه باشید.

ترکیب دو فایل PDF در یک فایل

زمان‌هایی پیش می‌آید که برای مطالعه چندین منبع نیاز دارید (برای مثال تعدادی برچسب خرید، رسید یا دستورالعمل‌های پرینت و همچنین چندین کتاب مرجع و مقاله) تا چند فایل پی‌دی‌اف را همزمان اجرا کنید. در چنین مواردی بهتر است تمامی فایل یا صفحات مهم آنها را با یکدیگر ادغام کنید تا کارتان سبک‌تر شود و تنها با یک فایل PDF سروکار داشته باشید. اگر از سیستم عامل مکینتاش استفاده می‌کنید و می‌خواهید چند فایل پی‌دی‌اف را در یک فایل ادغام کنید، یا اینکه صفحات مشخصی از یک PDF به پی‌دی‌اف دیگر منتقل کنید. بهتر است برای این کار از برنامه Preview که یکی از برنامه‌های اصلی مک است استفاده نمایید.

مطلب مرتبط: بهترین نرم‌افزارهای مطالعه فایل‌های PDF کدام هستند؟ مرورگرها، Nitro PDF، Foxit Reader و ...

به کمک این برنامه می‌توانید تمام موارد ذکر شده را به راحتی انجام دهید و دیگر به نصب برنامه‌های جانبی نیاز نخواهید داشت. یکی دیگر از مواقعی که می‌توان از این ترفند استفاده کرد، زمان‌هایی است که می‌خواهید یک جزوه از صفحات مهم چندین کتاب تهیه کنید؛ برای این کار می‌توانید یکی از آنها که بیشترین سهم را دارد بعنوان فایل مرجع انتخاب کنید و از سایر فایل‌ها صفحاتی را به آن اضافه کنید؛ پس از ذخیره فایل بعنوان یک فایل جدید می‌توانید از آن پرینت بگیرید.

چگونه با استفاده از Preview دو فایل را ادغام کنیم؟

اگر همه چیز آماده است، وقت آن رسیده تا مراحل زیر را برای ادغام دنبال کنید:

دو فایل PDF یا تعداد بیشتری که می‌خواهید ادغام شوند را انتخاب نمایید.

روی یکی از آنها کلیک راست کنید و مسیر Open With > Preview را طی کنید.

اکنون برنامه Preview اجرا می‌شود و می‌توانید هر دو فایل را در نوار کناری آن مشاهده کنید.

نسخه کوچک یکی از دو PDF را در همان نوار کناری به روی فایل دیگر بکشید و سپس ماوس را رها کنید. باید آیکون "+" سبز رنگی را در حین این کار مشاهده کنید که نشان می‌دهد، عملیات ادغام درحال انجام است.

اکنون برنامه Preview دو فایل پی‌دی‌اف را با یکدیگر ادغام می‌کند و فایل جدید را در انتهای فایل‌ PDF قرار می‌دهد.

مطلب مرتبط: چگونه از فایل‌ها و فولدرها در مکینتاش محافظت کنیم؟ محافظت از فایل‌های PDF ،Word، تصاویر و ...

اکنون می‌توانید فایل پی‌دی‌اف اصلی که فایل دوم به آن اضافه شده است را با Preview اجرا کنید و ببینید که عملیات ادغام به درستی کامل شده است.

جابجایی صفحات از یک فایل PDF به فایل دیگر

اگر تمامی صفحات یک فایل PDF برای کارتان مفید نیست، می‌توانید تنها صفحات مهم را به فایل دیگر منتقل کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا فایل‌های PDF خود را بصورت جداگانه در برنامه Preview اجرا کنید.

هر دو پنجره Preview را در صفحه اصلی کنار هم قرار دهید. بطوریکه بتوانید نوارکنار هر دو پنجره را مشاهده کنید.

مطلب مرتبط: چگونه پسورد یک فایل PDF را پاک کنیم

صفحات موردنظر خود را که در فایل ودم قرار دارد انتخاب کنید و به نوارکنار فایل اول بکشید (Drag & Drop).

زمانی که آیکون + سبز رنگ را مشاهده کردید، می‌توانید ماوس را رها کنید. با این کار تنها صفحات انتخاب شده به فایل اول منتقل می‌شوند.

اکنون می‌توانید فایل جدید را ذخیره و پرینت کنید.