در مواقعی نیاز می‌شود تا روی بخشی از یک عکس یا یک فایل پی‌دی‌اف علامت بگذاریم و بگونه‌ای آن بخش را هایلایت کنیم تا در مواقع نیاز سریع‌تر بخش موردنظر خود را پیدا کنیم. علامت‌گذاری در فایل‌های پی‌دی‌اف نیازمند اپلیکیشن‌های مختلفی است. اما اکنون کاربران iOS می‌توانند چنین کاری را تنها با استفاده از اپلیکیشن Mail انجام دهند. در این مطلب قصد داریم تا به آموزش علامت‌گذاری تصاویر و PDF در اپلیکیشن ایمیل در سیستم‌عامل آی‌او‌اس بپردازیم. با ما همراه باشید.

چگونه روی تصاویر و PDFها علامت‌گذاری کنیم؟

خوشبختانه این ویژگی در iOS 10 و نسخه‌های جدیدتر موجود است. بنابراین اگر دستگاه شما هنوز به‌روز رسانی نشده است نیاز دارید تا سیستم‌عامل دستگاه خود را آپدیت کنید. در ابتدا برای شروع کار می‌بایست اپلیکیشن Mail را اجرا کنید.

مطلب مرتبط: چگونه ایمیل‌هایی که فایل پیوست دارند را در جیمیل جست‌وجو و بررسی کنیم؟

در بین ایمیل‌های خود به سراغ ایمیل‌های حاوی تصویر یا فایل PDF بروید. روی گزینه علامت‌گذاری تپ کنید؛ این گزینه در بخش ابزار علامت‌گذاری که همچنین شامل آیکون‌های خودکار، ماژیک هایلایت، مداد، پاک‌کن، خط‌چین می‌شود وجود دارد. درصورت انتخاب اشتباه می‌توانید روی گزینه Undo تپ کنید تا یک مرحله به عقب برگردید.

نکته: موقعیت انتخاب ابزار علامت‌گذاری ممکن است بسته به نسخه iOS متفاوت باشد. بنابراین اگر با در مشاهده ابزار ذکر شده در تصویر بالا مغایرتی وجود داشت، علت آن تفاوت در نسخه iOS است.

پس از علامت‌گذاری،امضاء زدن یا هایلایت کردن متن، روی گزینه Done تپ کنید تا لیستی شامل چهار گزینه زیر را مشاهده کنید.

مطلب مرتبط: چگونه یک عکس را به ایمیل ضمیمه کنیم؟ ۳ راه برای ضمیمه کردن عکس به ایمیل در سیستم‌ عامل iOS

پاسخ به همه: این گزینه ایمیل ویرایش شده را برای همه فرستندگان پاسخ می‌دهد.

پیام جدید: این گزینه یک ایمیل جدید ایجاد می‌کند که سند علامت‌گذاری شده نیز در آن وجود دارد.

نادیده گرفتن تغییرات: این گزینه شما را به نسخه اصلی ایمیل برمی‌گرداند و تمامی تغییرات اعمالی روی اسناد را لغو می‌کند.

لغو: این گزینه همانطور که می‌دانید تمامی موارد را لغو می‌کند و شما را از حالت ویرایش خارج می‌سازد.