Dock در سیستم‌عامل مکینتاش، بصورت پیش‌فرض به دو بخش تقسیم شده است: اپلیکیشن‌های پین شده و فایل‌های اخیر. این درحالی است که بخش فایل‌های اخیر قابلیت پویایی دارد. این بخش سبب می‌شود شما به فایل‌های خود که طی یک هفته اخیر از آنها استفاده کرده‌اید به راحتی دسترسی داشته باشید. درواقع نیازی نیست تا شما یک فایل را بصورت دستی به داک پین کنید. اگر تنها برای مدتی از آن فایل استفاده کنید، بصورت خودکار به این بخش اضافه می‌شود. اما درصورتی که یکی از فایل‌های پر استفاده شما در این لیست قرار نداشته باشد، می‌توانید آن را به فایل‌های اخیر داک اضافه کنید. در این مطلب قصد داریم تا چگونگی پین کردن یک فایل به داک را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

پین کردن یک فایل به داک

این بحث یک ویژگی جالب برای مکینتاش حساب می‌شود. می‌توانید یک Alias را پین کنید و آن را برای فایل‌ها و پوشه‌های خود بسازید. ما در این آموزش از یک Alias استفاده می‌کنیم تا به شما نشان دهیم که چگونه می‌توان یک پوشه پین‌شده را تنها از طریق یک کلیک باز کرد. در ابتدا می‌بایست وارد Finder شوید و به سراغ فایلی که می‌خواهید به داک پین شود بروید. روی فایل موردنظر کلیک راست کنید و سپس از منوی جانبی باز شده گزینه Make Alias را انتخاب کنید. Alias در همان پوشه‌ای که فایل قرار دارد، ساخته می‌شود.

مطلب مرتبط: آموزش اضافه کردن منوی استارت و لیست اسناد اخیر در داک مک

درصورتی که بخواهید می‌توانید نام آن را تغییر دهید، هرچند ما پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام ندهید؛ زیرا در هنگام شناسایی فایل ممکن است به مشکل بخورید. هنگامی که Alias را ایجاد کردید، با انجام عملیات Darg and drop آن را به داک ببرید. این کار سبب پین شدن Alias به داک می‌شود و زمانی که روی آن کلیک کنید، مستقیماً فایل آن را باز می‌کند. Alias نمی‌تواند با دیگر اپلیکیشن‌ها پین شود؛ بنابراین در بخش داک همچنان از آیکون‌های اپلیکیشن‌ها جدا خواهد بود.

مطلب مرتبط: چگونه روی داک آیفون یا بخش پایین صفحه خانه، فولدر ایجاد کنیم؟

علاوه‌بر این، هنگامی که یک فایل را از طریق Alias باز می‌کنید، اپلیکیشنی که آن را باز می‌کند و آیفکون اصلی فایب هر دو در داک وجود خواهند داشت. این موضوع درواقع به معنای آن است که اجرا کردن یک فایل پین شده در داک سبب اشغال دو فضا در این میزکار می‌شود. می‌توان از چنین موضوعی بعنوان نقص در مکینتاش نام برد. در مکینتاش، هنگامی که روی آیکون داک یک اپلیکیشن کلیک راست می‌کنید، فایل‌های اخیر پین شده در آن را به نمایش خواهد گذاشت. البته توجه داشته باشید که این موضوع برای برخی از فایل‌ها صادق است.