همه کاربران ایموجی‌ها را دوست دارند و از آنها در چت‌های خود استفاده می‌کنند. ایموجی‌ها علاوه‌بر اینکه نمای ظاهری پیام را از حالت تمام متنی خارج می‌کند، بلکه می‌توانند احساسات فرد را نیز بصورت بهتری به نمایش بگذارند. چیزی که باید بدانید این است که هر شرکت فناوری ایموجی‌های منحصر به‌فرد خود را دارد؛ بنابراین اگر از سیستم‌عامل متفاوتی با آنچه روی گوشی شما نصب است ایموجی دریافت کنید، ممکن است نتوانید ایموجی را ببینید. البته توجه داشته باشید که ایموجی‌های استاندارد در تمام سیستم‌عامل‌ها یکسان هستند. برای بررسی ایموجی‌های متفاوت با ما همراه باشید.

اگر شما یک ایموجی قلب با یک گوشی آیفون برای دوستتان که گوشی اندرویدی دارد، ارسال کنید؛ او نیز همان قلب را مشاهده می‌کند. تفاوت در برخی ایموجی‌های نشان‌دهنده حالت چهره است که در این سیستم‌عامل‌ها متفاوت است. همانطور که گفته شد، ایموجی‌ها استاندارد هستند؛ یک ایموجی خندان در هر سیستم عاملی همچنان خندان است، اما با ظاهری متفاوت.

از آنجایی که طرح خنده می‌تواند بدلایل مختلفی بر چهره نقش ببندد، همین اتفاق ممکن است در طراحی ایموجی‌ها نیز رخ داده باشد؛ مثلاً ‌زمانی که شما ایموجی یک لبخند عادی برای دوست خود ارسال می‌کنید، ایموجی با طرح لبخند کنایه‌آمیز روی گوشی دوستتان ظاهر شود. اگر صاحب یک گوشی اندرویدی هستید و می‌خواهید مطمئن شوید که ایموجی‌هایی که برای دوستان صاحب آیفون خود می‌فرستید به درستی به دستشان می‌رسد، باید از ایموجی‌های آیفون استفاده کنید. چندین راه برای مشاهده ایموجی‌های آیفون در اندروید وجود دارد که بسیاری از آنها نیاز به روت شدن گوشی دارند. البته شاید خیلی ایده جالبی نباشد که برای مشاهده ایموجی آیفون گوشی خود را روت کنید. ما در ادامه به دو روش مشاهده ایموجی‌ها بدون نیاز به روت کردن اشاره می‌کنیم.

مطلب مرتبط: چگونه ایموجی‌های iOS را برای کاربران اندروید ترجمه کنیم؟ (آموزش تبدیل ایموجی آی‌او‌اس به اندروید)

فونت ایموجی را دانلود کنید

ابتدا باید برنامه Emmoji Font 3 را از طریق سایت Aptoide دانلود کنید.

توجه: نمی‌توانید این اپلیکیشن را فروشگاه گوگل پیدا کنید؛ به همین دلیل ابتدا امکان نصب برنامه از منابع ناشناس را فعال کنید و سپس پس از دانلود اپلیکیشن از سایت مذکور، اقدام به نصب آن نمایید. برای این کار نیز باید به تنظیمات دستگاه بروید و وارد بخش Security شوید، در این بخش کافی است روی گزینه تغییر وضعیت Unknown sources تپ کنید تا فعال شود.

اندروید قبل از فعال کردن این ویژگی به شما هشدار می‌دهد که ممکن است گوشی توسط اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مخرب تحت حمله قرار بگیرد، که برای پذیرش این هشدار کافی است روی OK تپ کنید.

از این هشدار خیلی نترسید، زیرا هدف گوگل این است که شما تنها از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه خودش استفاده کنید.

در قدم دوم پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، دوباره وارد تنظیمات گوشی و سپس وارد بخش Display شوید. در صفحه مربوطه روی Font تپ کنید و سبک فونت‌ها را به Emoji Font 3 تغییر دهید.

در قدم سوم به فروشگاه گوگل بروید و اپلیکیشن Gboard را دانلود کنید.

درنهایت صفحه‌کلید گوگل را بعنوان صفحه‌کلید پیش‌فرض دستگاه خودتان انتخاب کنید. می‌توانید این کار را از طریق ورود به صفحه تنظیمات و سپس Language and Input انجام دهید.

اکنون می‌توانید ایموجی‌های آیفون را روی صفحه‌کلید خود ببینید و با تپ کردن روی آنها دقیقاً همان ایموجی را که مدنظر دارید برای دوستان خود ارسال کنید و از عدم تفاوت آنچه ارسال و آنچه دریافت می‌شود اطمینان حاصل کنید.

مطلب مرتبط: گوگل کیبورد رکورد ۵۰۰ میلیون دانلود را شکست

صفحه‌کلید ایموجی را دانلود کنید

فونت ایموجی برای برخی کاربران کار می‌کند و اگر سیستم شما با این فونت سازگاری نداشته باشد و از آن پشتیبانی نکند مجبور هستید تا گزینه دوم را امتحان کنید. در این روش ابتدا باید یک صفحه‌کلید ایموجی دانلود کنید و سپس از آن برای ارسال ایموجی‌های آیفون استفاده کنید.

در قدم اول از امکان نصب اپلیکیشن‌هایی با منبع ناشناس در گوشی خود اطمینان حاصل کنید. برای این کار کافی همانطور که قبلاً گفته شد، گزینه Unknown sources را فعال کنید.

در قدم دوم اپلیکیشن iOS Emoji را دانلود کنید.

در قدم سوم باید اپلیکیشن Kika Keyboard را از فروشگاه گوگل دانلود کنید.

در قدم چهارم می‌بایست اپلیکیشن دانلود شده را بعنوان صفحه‌کلید پیش‌فرض سیستم خود انتخاب کنید.

درنهایت بعد از انجام مراحل گفته شده می‌توانید گزینه iOS emojis را در قالب یک دست ایموجی در صفحه‌کلید خود مشاهده کنید.

همانطور که مشاهده کردید با استفاده از این دو روش دیگر نیازی به روت کردن سیستم اندروید خود ندارید؛ ضمن اینکه دیگر می‌توانید ایموجی‌های خود را با خیال راحت برای دوستانی که آیفون دارند ارسال کنید.