نسخه ۱۲ سیستم‌عامل iOS امکان به‌روز رسانی خودکار را برای دستگا‌ه‌های سازگار با این نسخه را فراهم آورده است. بدین ترتیب آیفون و آیپدهایی که از نسخه iOS 12 استفاده می‌کنند، بصورت خودکار از نظر نرم‌افزاری آپدیت می‌شوند. همچنین فروشگاه برنامه‌های اپل نیز بصورت خودکار اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه شما را آپدیت می‌کند. البته این آپدیت‌های خودکار روی حجم مصرفی کاربران تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین خیلی از کاربران تمایل به غیرفعال شدن این ویژگی دارند. در این مطلب قصد داریم نحوه فعال یا غیرفعال کردن ویژگی آپدیت خودکار در iOS 12 را مورد بررسی قراردهیم. با ما همراه باشید.

غیر فعال کردن آپدیت‌های سیستم‌عامل در iOS 12

برای فعال یا غیرفعال کردن آپدیت‌های سیستم‌عامل مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > General > Spftware Update

پس طی مراحل گفته شده وارد صفحه‌ای خواهید شد که در آنجا می‌توانید وضعیت روشن یا خاموش بودن آپدیت خودکار سیستم‌عامل را مشاهده کنید.

نکته: توجه داشته باشید این گزینه تنها در iOS 12 موجود است.

با تپ کردن روی گزینه موجود و انتخاب On یا Off می‌توانید آپدیت خودکار دستگاه خود را مشخص کنید. نکته قابل توجه این است که به‌روز رسانی‌ها بلافاصله پس از دسترس بودن نصب نمی‌شوند. هنگامی که دستگاه خود را به شارژ متصل و کمتر از آن استفاده می‌کنید، سیستم شروع به دانلود و نصب آپدیت‌ها می‌نماید.

حتی درصورتیکه آپدیت‌های سیستم‌عامل غیرفعال باشند، همچنان می‌توانید به تنظیمات رفته و سپس خودتان برای نصب آپدیت‌های موجود اقدام کنید.

مطلب مرتبط: چگونه مشکل غیرفعال بودن دانلود بروزرسانی‌ها در iOS 11 را حل کنیم؟

غیرفعالسازی آپدیت‌های اپلیکیشن‌ در iOS 12

برای فعال یا غیرفعال کردن آپدیت‌های موجود برای اپلیکیشن‌ها مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > iTunes & App Store

در بخش دانلودهای خودکار روی گزینه Updates تپ کنید تا وضعیت آن از فعال به غیرفعال و برعکس تغییر کند.

به‌روز رسانی اپلیکیشن‌ها نیز همانند سیستم‌عامل بلافاصله پس از دسترسی نصب نمی‌شوند.

مطلب مرتبط:‌ چگونه افت سرعت آیفونی که باتری ضعیف دارد را در iOS 11.3 غیرفعال کنیم؟

درصورتی که آپدیت خودکار اپلیکیشن‌ها را غیرفعال کنید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اپلیکیشن‌ها و درصورت وجود آپدیت، هرکدام از آنها را بصورت مجزا انتخاب و آپدیت کنید.