PDF بدلیل راحتی استفاده بعنوان یک سند قابل دسترسی، به یکی از محبوب‌ترین فرمت‌های حال حاضر در بین اسناد تبدیل شده است. امکان ویرایش فایل‌ها و همچنین سازگاری با دو سیستم‌عامل مطرح ویندوز و مکینتاش از دیگر ویژگی‌های قابل توجه PDF است. در مکینتاش می‌توانید به راحتی بدون نیاز به نرم‌افزارهای اضافی یک فایل PDF بسازید. البته توجه داشته باشید که بدلیل اینکه این فرایند بسیار سریع است، قابلیت‌های سفارشی‌سازی در آن لحاظ نمی‌شود. در این مطلب قصد داریم تا به ویژگی تغییر حجم یک فایل‌ پی‌دی‌اف بپردازیم. با ما همراه باشید.

فشرده ساختن یک فایل PDF در مک

در مواردی ممکن است بالا بودن حجم فایل PDF سبب سخت شدن بارگذاری شود؛‌ البته توجه داشته باشید که کیفیت اسناد مهم‌تر از این موضوع است که فایل کم حجم بنظر برسد. البته در برخی موارد کیفیت با کاهش حجم سایز خیلی تغییر نمی‌کند و یا تغییرات چندان مهم نیست؛ بنابراین برای اینکه بتوانید فایل را به سادگی به یک ایمیل پیوست کنید نیاز است تا حجم را کاهش دهید. خوشبختانه این ویژگی در مکینتاش لحاظ شده و به کمک آن می‌توانید حجم فایل PDF خود را کاهش دهید و فایل را فشرده کنید. در ادامه سعی داریم تا یک فایل PDF با حجم ۱۰۵ مگابایت را فشرده کنیم. از آنجایی که حجم فایل نسبتاً بالا است، امکان آپلود کردن آن در اکثر سرویس‌های ایمیل وجود ندارد. برای فشرده‌سازی فایل مراحل زیر را دنبال کنید:

روی فایل PDF که می‌خواهید فشرده شود دوبار کلیک کنید و آن را باز کنید. بصورت پیش‌فرض، این فایل باید با برنامه Preview اجرا شود. اگر چنین اتفاقی نیفتاد، تلاش کنید تا با برنامه Preview فایل را باز کنید.

مطلب مرتبط: چگونه پسورد یک فایل PDF را پاک کنیم

در نوار منو روی File و سپس روی گزینه ...Export کلیک کنید.

روی منوی گزینه Quartz Filter کلیک کنید تا بتوانید گزینه‌های بیشتر را مشاهده کنید.

روی گزینه Reduce File Size و سپس روی Save کلیک کنید. فایل فشرده شده روی سیستم ذخیره خواهد شد.

مطلب مرتبط:‌ بهترین نرم‌افزارهای مطالعه فایل‌های PDF کدام هستند؟ مرورگرها، Nitro PDF، Foxit Reader و ...

متأسفانه شما با استفاده از این روش هیچ کنترلی بر کاهش حجم فایل خود نخواهید داشت. درصورتی که می‌خواهید مقدار تغییر حجم را مدیریت کنید بهتر است از برنامه‌های جانبی همچون PDF Export استفاده کنید. درحال حاضر این روش حجم فایل ۱۰۵ مگابایتی را به ۳.۲ مگابایت کاهش داد. اگرچه این کاهش سبب شد تا برخی از عکس‌های موجود در سند PDF ما با افت فاحش کیفیت مواجه شوند، اما متن با نسخه قبلی تفاوت آشکاری پیدا نکرد.