watermark علامت یا تصویر پس زمینه‌ای محو شده است که پشت متن در یک سند نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید از آنها برای نشان دادن وضعیت یک سند (محرمانه، پیش نویس و غیره) استفاده کنید، لوگوی شرکت را اضافه کنید یا حتی کمی خلاقیت هنری به خرج دهید. پاورپوینت از ویژگی‌های داخلی نرم افزاری همچون Word پشتیبانی نمی‌کند، اما شما هنوز هم می‌توانید واترمارک مدنظرتان را با استفاده از یک text box اضافه کنید.

چگونه یک واترمارک را به پاورپوینت اضافه کنیم؟

اضافه کردن واترمارک به PowerPoint همانند Microsoft Word آسان نیست؛ با این حال می‌توانید متنی را به صورت پس زمینه به اسلایدهای جداگانه یا تمام اسلایدها که از عملگر Master Slide استفاده می‌کنند، اضافه کنید.

می‌خواهیم با استفاده از ویژگی Master Slide ، نحوه اضافه کردن متن به تمامی اسلایدها در یک ارائه را مرور  کنیم. اگر می‌خواهید متن Watermark را فقط به یک اسلاید منحصر به فرد اضافه کنید، می توانید مراحل رفتن به Slide Master را از نادیده بگیرید. ابتدا به زبانه "View" در نوار ابزار پاورپوینت بروید.

مطلب مرتبط: چگونه فایل پاورپوینت خود را از کپی شدن محافظت کنیم؟

روی دکمه "slide master" کلیک کنید. این گزینه طرح اسلاید اصلی را برای همه اسلایدهای مجموعه به ارمغان می‌آورد.

روی اولین Master Slide منبع کلیک کنید.

برای اضافه کردن متن master slide به یک اسلاید خاص، ابتدا باید اسلاید مدنظر را انتخاب کنید. برای قرار دادن متن یا تصویری که می خواهید به عنوان Watermark استفاده نمایید، روی زبانه "Insert" کلیک کنید.

روی دکمه " Text Box" کلیک کنید.

کادر متن در اسلاید شما ظاهر می‌شود.

هرچیزی که دوست دارید درون کادر متن تایپ کنید.

پس از تایپ متن مدنظر خود، می‌توانید با قالب‌بندی کادر متن، به آن جلوه دهید. ممکن است بخواهید فلش منحنی را مانند تصویر زیر بکشید تا متن را بچرخاند.

یا ممکن است بخواهید به سربرگ"Format" در نوار اصلی پاورپوینت رفته تا تنظیماتی مانند رنگ، تبدیل‌ها و موارد دیگر را تغییر دهید.

در نهایت، این تصمیم با شماست که آیا می‌خواهید Watermark به عنوان پس‌زمینه در تمام اسلایدها ظاهر شود یا نه. برای انجام این کار، روی دکمه "Send Backward" در سربرگ "Format" کلیک کنید و " Send to Back" را انتخاب کنید.

اگر متن شما آنگونه است که می‌خواهید، زمان آن فرا رسیده است که از نمای Master Slide خارج شوید. به سربرگ "View" رفته و در آنجا روی گزینه "Normal" کلیک کنید، تا به حالت نمایش طبیعی برگردید.

اکنون متن Watermark خود را در اسلایدهایتان مشاهده خواهید کرد.

 اگر متن خود را در Master slide وارد کرده باشید، در این صورت هر اسلاید دیگری که اضافه کنید نیز متن Watermark را خواهد داشت.

چطور یک واترمارک را از پاورپوینت حذف کنیم؟

اگر میخواهید Watermark خود را از پاورپوینت حذف کنید، باید کادر متن آن را پاک کنید.

اسلاید دارای Watermark را انتخاب کنید (یا به عقب برگشته و به حالت نمای Master Slide، جایی که کادر متن را وارد کرده‌اید بروید).

روی کادر متن کلیک کنید.

مطلب مرتبط: چگونه یک فایل پاورپوینت حرفه‌ای بسازیم؟

 

و سپس "Delete" را فشار دهید تا از شر آن خلاص شوید. اسلایدهای شما بدون Watermark می شوند.