واتس‌اپ یکی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محبوب در بین کاربران است. در این پیام‌رسان می‌توانید چت‌های خصوصی و گروهی انجام‌ دهید؛ ضمن اینکه قابلیت تماس‌های صوتی و تصویری در کنار امکان ایجاد استوری همانند اینستاگرام از دیگر مزیت‌های واتساپ هستند که سبب می‌شوند تا این پیام‌سان در رقابت با سایر پیام‌رسان‌ها موفق ظاهر شود. در این پیام‌رسان می‌توانید عکس‌، متن، لینک‌ و... را برای دوستان خود فوروارد کنید. در این مطلب قصد داریم تا نحوه فوروارد عکس‌هایی که کپشن دارند را مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

اصولاً ارسال عکس، متن، ویدیو و حتی لینک در واتس‌اپ کار بسیار ساده‌ای است و می‌توانید هرکدام از موارد گفته شده را به‌راحتی در چت‌های خصوصی و گروهی به اشتراک بگذارید. برخی از عکس‌هایی که در پیام‌رسان‌های مختلف برای ما ارسال می‌شوند دارای یک متن تحت عنوان کپشن هستند. این متون عموماً توضیح بیشتری درباره عکس را شامل می‌شود.

مطلب مرتبط: آشنایی با ۵ ویژگی پرطرفدار اپلیکیشن پیام‌رسان WhatsApp

فوروارد کردن عکس همراه با کپشن در اندروید

این کار در سیستم‌عامل اندروید بسیار ساده‌تر از iOS است. درصورتی که قصد دارید عکس‌هایی با کپشن آنها را برای دیگران فوروارد کنید باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد چتی شوید که می‌خواهید از آن یک عکس را فوراورد کنید.
  • روی عکس مورد نظر تپ کنید؛ یک باکس آبی‌رنگ روی متن ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد شما عکس را انتخاب کرده‌اید. در این زمان روی نوار بالایی واتساپ می‌توانید گزینه اشتراک‌گذاری را مشاهده کنید.
  • روی گزینه اشتراک‌گذاری تپ کنید، عکس در حالت ویرایش باز می‌شود و کپشن نیز بصورت خودکار به آن اضافه می‌شود.

لازم به ذکر است نمی‌توانید از گزینه فوروارد مستقیم که در چت‌های واتساپ موجود است برای این کار استفاده کنید؛ چون دراینصورت تنها عکس ارسال می‌شود و کپشن همراه با عکس ارسال نخواهد شد.

مطلب مرتبط: آموزش ساخت گروه در واتس‌اپ و حذف یا اضافه کردن اعضای گروه

فوروارد کردن عکس همراه با کپشن در آی‌او‌اس

ارسال یک عکس در واتساپ همراه با کپشن، نسبت به کار مشابه در اندروید دارای پیچیدگی است. در اینجا باید کار چسباندن کپشن به عکس را بصورت دستی انجام دهید و کپی و پیست کنید.

  • واتس‌اپ را اجرا کنید.
  • روی کپشن عکسی که می‌خواهید فوروارد شود تپ کنید.
  • مطمئن شوید که روی محیط مربوط به عکس تپ نکرده باشید.
  • از نوار ابزاری شناوری که ظاهر می‌شود، روی Copy تپ کنید.
  • اکنون روی عکس تپ کنید تا دوباره نوار ابزار ظاهر شود و این بار Forward را انتخاب کنید.
  • روی گزینه اشتراک‌گذاری که در پایین صفحه ظاهر می‌شود، تپ کنید. با این کار برگه اشتراک‌گذاری در iOS باز خواهد شد.

  • در این برگه واستاپ را پیدا کنید و سپس در مخاطبین خود روی شخص یا گروهی که می‌خواهید پیام برای او فوروارد شود، تپ کنید. این کار عکس را در صفحه ویرایش باز می‌کند.

نکته قابل توجه این است که در آی‌او‌اس برخلاف اندروید، متن کپشن بصورت خودکار به عکس اضافه نمی‌شود و شما باید برای اضافه کردن کپشن روی کادر Add a Caption تپ کنید و سپس با نگه داشتن دست خود سبب باز شدن نوار ابزار شوید و در آنجا گزینه paste را انتخاب کنید.