خیلی از کاربران اندرویدی بدلیل استفاده از فبلت‌ها و تبلت‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ از صفحه‌کلیدهای فیزیکی و همچنین از برنامه‌های مختلفی برای تغییر در صفحه‌کلید مجازی دستگاه خود استفاده می‌کنند. البته استفاده از برنامه‌های مختلف صفحه‌کلید شامل دستگاه‌های اندرویدی مختلفی می‌شود. زبان‌های دانلود شده و برنامه‌های صفحه‌کلید را باید از طریق تنظیمات فعال کرد. در این آموزش کوتاه قصد داریم به چگونگی فعال کردن این موارد و تغییر صفحه‌کلید در اندروید بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

تغییر دادن نوع صفحه‌کلید

در مرحله اول وارد تنظیمات اندروید شوید. برای این کار کافیست روی آیکون چرخ‌دنده در منوی برنامه‌ها تپ کنید (همچنین می‌توانید با پایین کشیدن نوار اعلانات این گزینه را در راست صفحه مشاهده کنید).

در مرحله دوم صفحه تنظیمات را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Languages & input را مشاهده کنید (اصولاً می‌توانید این گزینه را در انتهای منو پیدا کنید). روی آن تپ کنید تا وارد صفحه مربوط به زبان‌ها و ورودی سیستم شوید.

مطالب مرتبط: ۹ ترفند برای تایپ سریع‌تر در اندروید: تایپ صوتی، انواع صفحه کلید و ...

البته به این نکته توجه داشته باشید که در برخی از نسخه‌ها این گزینه با Languages & keyboard یا تنها با Languages نام‌گذاری شده است. اگر این گزینه را در صفحه تنظیمات مشاهده نمی‌کنید، ابتدا گزینه General management را پیدا کنید؛ زیرا در برخی از سیستم‌ها این گزینه در صفحه مربوط به مدیریت‌های عمومی قرار داده می‌شود.

در مرحله سوم می‌توانید بین صفحه‌کلیدهای مجازی و فیزیکی جابجا شوید. اما برای تغییر اپلیکیشن صفحه‌کلید روی گزینه Virtual keyboard تپ کنید. اگر چنین گزینه‌ای را مشاهده نمی‌کنید بدنبال گزینه‌های Current keyboard یا Change keyboard بگردید.

در مرحله چهارم روی گزینه Manage keyboards تپ کنید. این گزینه لیستی از تمامی صفحه‌کلیدهای موجود در دستگاه را نشان می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا هرکدام از آنها را فعال یا غیرفعال کنید.

مطالب مرتبط: چگونه یک صفحه کلید یو‌اس‌بی را به تلفن اندرویدی خود متصل کنیم؟

توجه داشته باشید که این گزینه نیز ممکن است در برخی از سیستم‌ها با Choose keyboards نمایش داده شود. 

در مرحله پنجم کافی است برای تغییر صفحه‌کلید روی کلید مقابل هرکدام از آنها تپ کنید.

در مرحله آخر نیز برای غیرفعال کردن صفحه‌کلید قبلی خود روی کلید مقابل نام آن تپ کنید.