حسگر اثرانگشت یک قابلیت امنیتی است که ابتدا برای گوشی‌های پرچم‌دار ارائه شد؛ اما اکنون در خیلی از گوشی‌های میان‌رده نیز می‌توان آنها را دید. این تکنولوژی نسبت به اولین روزهای کارکرد خود دارای تغییرات زیادی بوده است. اساس کار آنها نیز از الگوریتم منحصر‌ به‌فردی تشکیل شده است. با ما همراه باشید.

یکی از مشکلاتی که کاربران با آن مواجه می‌شوند این است که در بعضی از مواقع سنسور در شناسایی انگشت ما دچار اختلال می‌شود. به همین دلیل و درصورتیکه این مشکل یک مسئله سخت‌افزاری نباشد، بهتر است که از چندین انگشت خود برای این کار استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم به آموزش اضافه کردن اثرانگشت بیشتر در سیستم‌عامل اندروید بپردازیم.

اضافهکردن تعداد اثر انگشت بیشتر در اندروید

دستگاه اندرویدی خود را روشن کنید.

به تنظیمات دستگاه بروید.

روی گزینه Security تپ کنید.

روی گزینه Fingerprints تپ کنید (توجه داشته باشید که در برخی دستگاه‌ها گزینه Fingerprint Scanner بصورت اختصاصی و خارج از بخش امنیت، بعنوان یک گزینه در تنظیمات وجود دارد).  

کد امنیتی خود را وارد کنید و روی Next تپ کنید تا وارد صفحه جدید شوید.

برای اضافه کردن اثرانگشت جدید، روی گزینه Add تپ کنید و دستورالعمل گفته شده را دنبال کنید.

مطلب مرتبط: چگونه عملکرد حسگر اثر انگشت را بهینه کنیم تا سریع‌تر اثر انگشت ما را شناسایی کند؟

تمام مراحلی که قبلاً برای یک انگشت خود طی کردید، باید برای سایر انگشت‌ها نیز طی شود؛ توجه داشته باشید که بهتر است تمامی بخش بند اول انگشت‌های خود را به حسگر برخورد دهید تا بصورت کامل اسکن شوند. درنهایت موارد جدید بصورت خودکار اضافه خواهند شد و شما می‌توانید با هر انگشتی که به لیست اضافه کردید قفل دستگاه اندرویدی خود را باز کنید.