هرچقد فضای حافظه دستگاه ما بیشتر باشد، مطالب بیشتری را در آن جای می‌دهیم و این موضوع باعث می‌شود تا همچنان حافظه دستگاه پر شود. نکات و ترفندهای بسیار زیادی برای آزاد ساختن فضای حافظه در دستگا‌های iOS وجود دارد و یکی از ساده‌ترین آنها پاک کردن تصاویر تکراری است. اپلیکیشن Dr.Cleaner (دیگر دردسترس نیست) یک برنامه رایگان برای دستگاه‌های آی‌او‌اس است که کتابخانه تصاویر شما را اسکن می‌کند و بصورت بالقوه تصاویر تکراری را شناسایی می‌کند. در این مطلب قصد داریم تا تصاویر تکراری در آیفون را شناسایی و سپس حذف کنیم؛ با ما همراه باشید.

چگونه تصاویر تکراری در آیفون را حذف کنیم؟

در حال حاضر اپلیکیشن Dr.Cleaner از فروشگاه اپل حذف شده است، اما می‌توانید آن را بوسیله جستجو در گوگل پیدا کنید.

مطالب مرتبط: چگونه تصاویر و پیام‌های خود را در آیفون پنهان کنیم؟

همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌های مشابه برای شناسایی تصاویر تکراری استفاده کنید. اما ما در ادامه به نحوه پاک کردن تصاویر تکراری توسط این اپلیکیشن می‌پردازیم.

برای حذف تصاویر تکراری در آیفون با استفاده از این اپلیکیشن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بعد از اجرای Dr.Cleaner، روی برگه photos تپ کنید.
  • روی کلید Start تپ کنید.
  • وقتی برای اولین بار از اپلیکیشن استفاده می‌کنید، باید اجازه دهید تا به تصاویر دسترسی پیدا کند.
  • هنگامی که اپلیکیشن عکس‌های شما را اسکن کرد، یک لیست از عکس‌های تکراری را به نمایش خواهد گذاشت. یک برگه جدید برای تصاویر تکراری ایجاد می‌شود.
  • می‌توانید قبل از اینکه عکسی را پاک کنید، آن را باز کنید و دقیق‌تر مشاهده کنید.
  • روی آیکون دایره‌ای بالای هر تصویری که می‌خواهید پاک شود، تپ کنید.
  • پس از انتخاب تصاویر منتخب، می‌توانید حجم مجموع را نیز مشاهده کنید. درنهایت روی گزینه Clean تپ کنید.

اگر جزو افرادی هستید که نمی‌توانند بصورت ۱۰۰ درصد به اپلیکیشن‌های اینچنینی اعتماد کنند، می‌توانید خودتان به بخش تصاویر و ویدیوها بروید و با جستجو در این بخش تصاویر تکراری را شناسایی کنید.

مطالب مرتبط: چگونه عکس‌های دیلیت‌شده را در آیفون بازیابی کنیم؟

همچنین که می‌توانید این تصاویر را بصورت دستی پاک کنید؛ می‌توانید پس از شناسایی و مطابقت با تصاویر موجود در اپلیکیشن آنها را توسط برنامه پاک کنید، اما خوب مسلماً این روش وقت‌گیر خواهد بود. همانطور که گفته شد، اپلیکیشن‌های دیگری نیز در فروشگاه اپل وجود دارند که چنین ویژگی برای شناسایی و حذف تصاویر تکراری دارند؛ می‌توانید از آنهایی که بیشتری اقبال را بین کاربران داشته‌اند استفاده کنید.