اینکه از iPad Pro بعنوان یک لپتاپ استفاده کنید یا شخصی هستید که بازی‌های مختلفی در iPhone خود اجرا می‌کند، شما را وادار می‌کند تا بتوانید در بین متون مختلف یک متن را انتخاب کنید. متأسفانه اپل در این زمینه ابتکار ویژه‌ای نداشته، بطوریکه نمی‌توانید با دستگاه‌های iOS خود به‌راحتی لپتاپ، یک متن را انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم تا چگونگی انتخاب یک متن با استفاده از حالت Trackpad را مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

آموزش استفاده از حالت Trackpad در آیفون و آیپد

مهم نیست که کاربران چقدر از اپل برای تغییر در سیستم تایپ دستگاه‌های iOS تقاضا کنند؛ زیرا بعید بنظر می‌رسد این شرکت دست به تغییرات برخلاف رویه کاری خود بگیرد و بطور خاص پشتیبانی از Trackpad را برای آیفون و آیپد فراهم کند.

مطالب مرتبط: آموزش فعال‌سازی و استفاده از قابلیت تایپ با یک دست صفحه کلید در iOS 11

خوشبختانه راهی برای انجام این کار خارج از برنامه‌های اپل وجود دارد و در این مطلب سعی داریم تا به این روش اشاره کنیم. این روش نیازمند استفاده از یک صفحه کلید مجازی است. برای فعال کردن یک اشاره‌گر متحرک باید کلید Space را تپ کنید و نگه دارید.

برای اینکه اشاره‌گر را به محل موردنظرتان ببرید، انگشت خود را در صفحه‌کلید حرکت دهید. اگر از یک آیپد به همراه صفحه‌کلید مجازی استفاده می‌کنید، می‌توانید هرجای صفحه را که خواستید تپ کنید و اشاره‌گر را جابجا کنید. اگر از آیفون با تاچ سه بعدی استفاده می‌کنید، گزینه دوم پیش روی شما است؛ هرجایی از صفحه‌کلید را که می‌خواهید فشار دهید تا نتیجه مشابه حاصل شود.

چگونه متن را در آیپد انتخاب کنیم؟

این یک ویژگی است که اکثر کاربرانی که از آیپد استفاده می‌کنند از آن اطلاع ندارند؛ اما اگر جزو افرادی هستید که با دستگاه خود تعداد بالایی متن تایپ می‌کنید، می‌تواند به شما کمک کند. با استفاده از اشاره‌گر، با دو انگشت خود تپ کنید تا یک کلمه انتخاب شود. با دو انگشت خود برای انتخاب یک جمله دوبار تپ کنید یا سه بار تپ کنید تا یک پاراگراف انتخاب شود. این روش استفاده می‌تواند یکی از بهترین ترفندها در آیپد باشد.

چگونه متن را در آیفون انتخاب کنیم؟

متأسفانه ترفند استفاده از دو انگشت در آیفون جواب نمی‌دهد و انتخاب متن در این دستگاه نسبت به آیپد متفاوت است. در آیفون برای انتخاب یک کلمه کافی است روی آن دو بار تپ کنید.

مطالب مرتبط: چگونه حروف کیبورد آیفون را درشت‌تر کنیم؟

در آیفون برای انتخاب یک متن تنها راه موجود، دو بار تپ کردن روی یک کلمه از متن موردنظر جهت انتخاب کردن تمام متن و سپس جابجا کردن ابتدا و انتهای اشاره‌گر در کل متن است.

اگر از آیفون با تاچ سه بعدی استفاده می‌کنید، هرجای صفحه‌کلید را که می‌خواهید لمس کنید تا وارد حالت پد لمسی شوید و سپس تا انتهای متن آن را گسترش دهید.