Voice Memos یک اپلیکیشن پایه در آیفون برای ضبط صدا است که همانند سایر برنامه‌هایی که اپل ارائه می‌کند دارای قابلیت‌های مناسبی است. اما درصورتی که شما برای ضبط صدا نیاز به قابلیت‌های بیشتری دارید، بهتر است به فکر اپلیکیشن‌های جایگزین باشید. یکی از نقاط ضعف این برنامه داشتن تنها یک فرمت برای ذخیره صداها است. همچنین ویژگی‌های دیگری همچون تبدیل صدا به متن، یادداشت‌ها، بوک‌مارک‌ها و همگام‌سازی ابری در این برنامه موجود نیستند. در این مطلب ۵ جایگزین قدرتمند Voice Memos را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

Voice Record Pro

اپلیکیشن ضبط صدای Voice Record Pro برخلاف اپلیکیشن Memos دارای قابلیت‌های کامل‌تری است. رابط کاربری این اپلیکیشن یادآور پخش‌کننده‌های کلاسیک و رادیو‌های قدیمی است. این طراحی همراه با ویژگی‌های قابل توجه یک مجموعه جذاب را فراهم کرده است. این برنامه یک ضبط صدای ساده نیست؛ زمانی که دکمه ضبط را فشار می‌دهید، برنامه بجای شروع به کار فوری یک لیست از گزینه‌های مختلف برای ضبط در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین بعد از اتمام ضبط، می‌توانید از گزینه‌های مختلفی را برای ارسال فایل صدا استفاده کنید.

شاید نقطه ضعف این برنامه را بتوان داشتن تبلیغات دانست و برای حذف تبلیغات مزاحم باید از پرداخت درون‌برنامه استفاده کنید. ویژگی‌های جالب توجه دیگری که این برنامه دارد شامل ذخیره فایل با فرمت MP3، بوک‌مارک کردن و برش دادن فایل، تبدیل فرمت فایل، سینک بدن با دراپ‌باکس، انتقال فایل‌ها با استفاده از وای‌فای محلی، اضافه کردن افکت و ... می‌شود.

برای دانلود این اپلیکیشن روی Voice Record Pro کلیک کنید. (مجانی)

مطلب مرتبط: بهترین اپلیکیشن های کتابخوان برای آیفون

Voice Recorder & Audio Editor

این برنامه را می‌توان مابین دو برنامه قبلی دانست. برای مدیریت و اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی ضبط شده این اپلیکیشن با یک رابط کاربری تقریباً شبیه به Memos ساخته شده است. البته هنگامی که کار ضبط شروع می‌شود رابط کاربری مشابه با نوارهای کاست را مشاهده خواهید کرد. نسخه رایگان این اپلیکیشن به شما امکان انتخاب از بین پنج فرمت صوتی را می‌دهد؛ همچین با این نسخه می‌توانید فایل خود را در فضای ابری سینک، از طریق فای‌وای منتقل ، فایل را بصورت خودکار آپلود و با رمزگذاری محافظت کنید.

برای استفاده از ویژگی‌هایی همچون تبدیل صدا به متن، یادداشت و حذف تبلیغات باید از نسخه Pro که پولی است استفاده کنید؛ اما خوب مسلماً برای یک ضبط صدای معمولی و ذخیره‌ساز با فرمت MP3 و درنهایت آپلود آن در دراپ‌باکس نسخه رایگان کفایت خواهد کرد.

برای دانلود این اپلیکیشن روی Voice Recorder & Audio Editor کلیک کنید. (مجانی)

Just Press Record

تنها اپلیکیشن موجود در این لیست که با ساعت اپل و لپ‌تاپ‌های مک نیز کار می‌کند. Just Press یک برنامه ساده است که قابلیت انجام چند کار مختلف را به‌خوبی انجام می‌دهد. همانطور که از اسمش پیداست، این برنامه برای ضبط سریع ساخته شده است؛ اما می‌توانید آن را برای ضبط طولانی مدت نیز استفاده کنید. در این برنامه همه چیز با iCloud سینک شده است؛ بنابراین برای تمام دستگاه‌های شما دردستررس است. یکی از ویژگی‌های جالب این برنامه امکان شروع به ضبط کردن حتی در Lock Screen یا استفاده از ساعت اپل است. Just Press همانند دو اپلیکیشن قبلی ویژگی تبدیل صدا به متن را در اختیار کاربران می‌گذارد. نکته قابل توجه این است که می‌توانید متن نوشته شده از روی صدا را ویرایش کنید و آن را به برنامه یادداشت منتقل کنید.

بطور پیش‌فرض این برنامه نمی‌تواند کلیپ‌های طولانی را رونویسی کند؛ اما می‌توانید آن را از طریق تنظیمات داخل برنامه تغییر دهید. این برنامه رایگاه یا بصورت پرداخت درون‌برنامه نیست و برای استفاده از Just Press باید چیزی حدود ۵ دلار پرداخت نمایید.

برای دانلود این اپلیکیشن روی Just Press کلیک کنید. (۵دلار)

مطالب مرتبط: چگونه در آیفون فایل‌های ویدیو‌یی را ویرایش کنیم؟ ۷ ترفند آسان برای ویرایش ویدیوها

Smart Record

از این اپلیکیشن می‌توان بعنوان یک all-in-one در زمینه ضبط صدا یاد کرد. از Smart Record می‌توانید بعنوان یک ضبط صوت ساده، یک سرویس رونوشت یا بعنوان ضبط مکالمات استفاده کنید. این برنامه بصورت رایگان قابل دانلود است، اما برای استفاده از ویژگی‌های بیشتر آن نیازمند پرداخت درون‌برنامه است. Smart Record دارای رابط کاربری مدرنی است که در راستای دستورالعمل iOS 11 طراحی شده است. اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا بر روی صداهای ضبط شده یادداشت یا نشانه بگذارید. همچنین اشتراک‌گذاری صداهای ضبط شده توسط این برنامه به سادگی صورت می‌پذیرد.

درحالیکه می‌توانید کیفیت ضبط را تغییر دهید، هیچ گزینه‌ای برای ضبط با فرمت MP3 وجود ندارد و فرمت‌های موجود شامل M4A، CAF و WAV می‌شود.

برای دانلود این اپلیکیشن روی Smart Record کلیک کنید. (۵دلار)

مطالب مرتبط: بهترین مرورگرها برای اندروید و iOS از نظر عملکرد و امکانات کدامند؟

Ferrite Recording Studio

Ferrite یک ضبط صوت حرفه‌ای و استودیو ویرایش در جیب شما است. نحوه شروع ضبط با این اپلیکیشن خیلی متفاوت از Memos نیست؛ اما چیزی که کاربران را گشفت‌زده می‌کند پس از پایان کار ضبط است. این اپلیکیشن دارای ابزار هوشمندی است که می‌تواند سکوت را از ترک حذف کند و رنج وسیعی از کنترل‌ها برای ترکیب صداها را بصورت دستی فراهم می‌کند. نیاز نیست بابت تنظیمات این اپلیکیشن نگران باشید؛ اگر فرد آماتوری هستید بهتر است تا تنظیمات را در حالت خودکار قرار دهید.

این اپلیکیشن تا ۶۰ دقیقه ضبط رایگان خواهد داشت و برای ضبط طولانی‌تر باید و دسترسی به امکانات بیشتری از جمله خروجی MP3 باید مبلغ ۱۰ دلار پرداخت نمایید.

برای دانلود این اپلیکیش روی Ferrite Recording Studio کلیک کنید. (مجانی)