وقتی یکسری از فایل‌های خود را فشرده می‌کنید، بنظر می‌رسد دیگر کار تمام است و باید برای اینکه فایلی به آنها اضافه کنید، ابتدا فایل زیپ را اکسترکت کرده و سپس فایل جدید را به آنها اضافه کنید و دوباره مجموعه را ZIP کنید. اما درحقیقت این برداشت غلط است و شما می‌توانید فایل‌های خود را به یک فایل زیپ اضافه کنید. در این مطلب قصد داریم نحوه اضافه کردن یک یا چندین فایل به یک فایل زیپ را در ویندوز ۱۰ آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

اضافه کردن فایل‌های جدید به فایل ZIP

شاید برخلاف تصور کاربران، ساده‌ترین راه برای اضافه کردن یک فایل به فایل ZIP استفاده از روش Drag & Drop است. کافی است فایل خود را به داخل فایل زیپ بکشید. روش گفته شده بدون توجه به ابزار آرشیوی که از آن استفاده می‌کنید کار می‌کند.

همچنین می‌توانید از رابط نرم‌افزاری برنامه‌ای که با آن عملیات فشرده‌سازی را انجام می‌دهید برای این کار استفاده کنید. هم WinRar و هم 7Zip دارای چنین قابلیتی در ساختار رابط کاربری خود هستند. برای اضافه کردن فایل‌های خود به یک فایل زیپ که با برنامه 7Zip فشرده شده است، وارد برنامه شوید.

مطالب مرتبط: چگونه فولدرها را در ویندوز ۱۰ بدون زیپ کردن، کم حجم کنیم؟

برای این کار باید فایل ZIP و دیگر فایل‌هایی که می‌خواهید به آن اضافه کنید در یک پوشه قرار گرفته باشند. اکنون وارد پوشه‌ای که همه فایل‌ها در آن قرار دارند بروید. تمامی فایل‌ها را انتخاب کنید و روی گزینه Add که در بالای پنجره قرار دارد کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز می‌ود فرمت آرشیو کردن فایل را ZIP بگذارید و روی Update Mode کلیک کنید و سپس گزینه Update and add files را انتخاب و درنهایت روی OK کلیک کنید.

می‌توانید مشاهده کنید که تمامی فایل‌ها در یک فایل ZIP قرار گرفته‌اند. می‌توانید چنین کاری را با دیگر انواع آرشیو انجام دهید و حتماً نباید یک فایل زیپ باشد. همچنین می‌توانید پس از اضافه کردن فایل‌های جدید فرمت‌های دیگری همچون 7z، TAR و WIM را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که روند معکوس این کار یعنی حذف کردن یک فایل از فایل زیپ امکان‌پذیر نیست؛ برای اینکه فایلی را از فایل زیپ حذف کنید، باید آن را از حالت فشرده خارج سازید و سپس فایل موردنظر را حذف نمایید.

مطالب مرتبط:‌ چگونه فایل زیپ خراب را تعمیر و بازگشایی کنیم؟

درصورتی که بخواهید فایلی هم‌نام با یکی از فایل‌های موجود در فایل ZIP به آن اضافه کنید، باید توجه داشته باشید که چنین موضوعی امکان‌پذیر نیست؛ مگر آنکه نام فایل جدید را تغییر دهید یا آن را درون یک پوشه به فایل زیپ اضافه کنید.