بسیاری از کاربران مک از برنامه Photos برای مرتب‌سازی و مرور مجموعه عکس‌های خود استفاده می‌کنند. این برنامه به سادگی با آیفون سینک می‌شود، چهره‌ها را تشخیص می‌دهد و حتی عکس‌هایتان را به خاطرات می‌برد. برخلاف آنچه که کاربران تصور می‌کنند، این برنامه یک ویرایشگر تصویر نیز است. در نسخه‌های قبلی می‌توانستید عکس‌های خود را با کمک Photos بصورت سطحی ویرایش کنید؛ اما از پاییز ۲۰۱۷ اپل ویژگی‌های بیشتری برای ویرایش تصاویر به این برنامه افزود. بخش ویرایش تصویر برنامه ساده اما قدرتمند است. در ادامه قصد داریم با بخش ویرایش تصاویر در Photos بیشتر آشنا شویم، با ما همراه باشید.

استفاده از Photos برای ویرایش عکس

بخش ویرایش این برنامه پنهان نیست؛ کافی است برای هر عکسی که می‌خواهید ویرایش شود، اشاره‌گر ماوس را به نوار بالایی برنامه ببرید و در سمت راست روی گزینه Edit کلیک کنید تا وارد بخش ویراش شوید.

با ورود به بخش ویرایش رنگ قاب پنجره برنامه مشکی خواهد شد. با کلیک روی گزینه Adjust می‌توانید تنوعی از ابزارها برای تنظیم موارد مختلف از تعدیل رنگ، نور و حتی ابزاری برای red-eye را مشاهده کنید.

یاد گرفتن کار با این ابزارها بسیار ساده است. درصورتی که پس از ویرایش خود ناراضی هستید، می‌توانید با کلیک روی گزینه Revert to Original به تنظیمات اولیه تصویر برگردید. با کلیک روی تب Filter می‌توانید تمام فیلترهای موجود در اینستاگرام را مشاهده کنید. همانطور که می‌دانید استفاده از فیلترها روشی سریع برای اعمال تغییرات کلی است.

درنهایت به سراغ تب Crop بروید. با استفاده از گزینه‌ این تب می‌توانید تصویر خود را برش دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که هیچکدام از گزینه‌های موجود در این برنامه جایگزینی برای ویرایشگر قدرتمندی همچون فتوشاپ نیستند، اما برای ویرایش‌های معمول کافی و قابل قبول هستند.

مطلب مرتبط: چگونه با برنامه Preview تصاویر خود را در مک ویرایش کنیم؟

استفاده از ویژگی Markup

شاید برای شما هم تعجب‌آور باشد که چرا ابزارهای پایه ویرایش همچون قلم یا توانایی اضافه کردن متن در این برنامه پنهان هستند. یک تصویر را در Photos باز کنید و وارد بخش ویرایش شوید؛ سپس همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، روی دکمه توسعه کلیک کنید تا گزینه‌های پنهان آشکار شود.

حال در منویی که بصورت پاپ‌اپ ظاهر می‌شود، روی گزینه Markup کلیک کنید.

اکنون می‌توانید از تمام ابزارهای موجود در این بخش برای ویرایش تصویر خود استفاده کنید.

استفاده از یک ویرایشگر خارجی تصاویر

اگر همه آنچه تا بحال درباره ویژگی ویرایش تصویر در برنامه Photos گفته شد برای شما کافی نیست، می‌توانید یک ویرایشگر خارجی را جایگزین آن کنید.

مطلب مرتبط: آشنایی با ۵ برنامه جایگزین Photos در ویندوز ۱۰

بهترین برنامه‌های ویرایش تصویر در مکینتاش را در مطالب بعدی معرفی خواهیم کرد. درصورتی که بخواهید یک تصویر را با استفاده از برنامه‌های غیر از Photos ویرایش کنید، کافی است روی آن کلیک راست کنید و از گزینه Edit With نرم‌افزار موردنظرتان را انتخاب نمایید. اگر ترجیح می‌دهید از برنامه‌ای که در لیست برنامه‌ها قرار ندارد، روی گزینه Other کلیک کنید و سپس از برنامه دلخواهتان را انتخاب کنید.