اکثر کاربران دستگاه‌های اندرویدی و آی‌او‌اس برای باز کردن و اکسترکت کردن فایل‌های Zip نیاز به برنامه‌های جانبی دارند. در این میانFiles app ویژگی است که در iOS11 اضافه شد. این برنامه قابلیت پشتیبانی از فایل‌های زیپ را نیز دارا است. با استفاده از Files app می‌توانید فایل‌های Zip را باز کنید، محتویات آنها را مشاهده کنید و درنهایت بدون نیاز به برنامه‌های جانبی فایل موردنظر را Extract کنید. برای بررسی چگونگی کار با این برنامه با ما همراه باشید.

زمانی که یک فایل زیپ را از طریق سافاری دانلود می‌کنید، آیفون یا آیپدتان پیشنهاد می‌کند تا برنامه را از طریق Files app باز کنید. روی گزینه Open in Files تپ کنید تا از طریق این برنامه فایل زیپ دانلود شده باز شد.

همچنین می‌توانید فایل‌های Zip را از طریق برنامه‌های دیگر در Files app ذخیره کنید. از شما خواسته می‌شود تا یک مکان برای ذخیره فایل زیپ انتخاب کنید.

مطالب مرتبط: چگونه فایل زیپ خراب را تعمیر و بازگشایی کنیم؟

بدین ترتیب یک نسخه از فایل را در مکانی دیگر خواهید داشت. مکان موردنظر خود را انتخاب کنید؛‌ این مکان می‌تواند یک فضای ابری همچون iCloud باشد. پس از انتخاب مکان موردنظر روی گزینه Add تپ کنید.

سپس برای اینکه فایل را باز کنید روی آن تپ کنید.

برای مشاهده محتویات داخل فایل بصورت پیش‌نمایش می‌توانید روی گزینه Preview Content تپ کنید.

در هنگام مشاهده محتویات فایل، درصورتی که فایل چندین پوشه مختلف باشد، می‌توانید با چپ و راست کشیدن صفحه بین آنها جابجا شوید. برای اکسترکت کردن فایل‌ها از آرشیو روی گزینه Share تپ کنید و گزینه Save to Files را برای ذخیره فایل‌ها در Files app انتخاب کنید.

اگر خواستار دستیابی به ویژگی‌های بیشتری همچون ساخت یک فایل زیپ در آیفون خود هستید، می‌توانید به سراغ برنامه‌های جانبی موجود در فروشگاه اپل بروید.