فایل RAR شبیه به یک فایل ZIP است. هر دو این فرمت‌ها برای آرشیو کردن هستند (چندین فایل مختلف را می‌توان بدین طریق در یک فایل گنجاند) و بیشتر جنبه فشرده‌سازی دارند. زمانیکه قصد دارید فایل‌هایی را در ایمیل یا سایت خود آپلود کنید، بهترین کار این است آنها را به یک فایل RAR تبدیل کرده و سپس آپلود کنید. خارج کردن فایل‌ها و پوشه‌های موجود در یک فایل RAR نیازمند یک ابزار است. در این مطلب قصد داریم بهترین ابزارها برای استخراج فایل‌های RAR در مکینتاش را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چگونه فایل‌های RAR را اکسترکت و باز کنیم؟

فرمت RAR یک فرمت اختصاصی است و جای تعجبی نیست که چرا سیستم‌عامل مکینتاش ابزار داخلی برای باز کردن چنین فایلی را در اختیار کاربر خود قرار نمی‌دهد. با این حال می‌توانید با نصب نرم‌افزارهای جانبی اینچنین فایل‌ها را باز کنید. در ادامه به معرفی دو روش برای باز کردن فایل‌های RAR در مک خواهیم پرداخت.

روش اول: استفاده از برنامه Keka

Keka یک برنامه کاربردی برای اجرای فایل‌های RAR است که می‌توانید آن را به سادگی از ظریق فروشگاه اپل دانلود نمایید. پس از نصب برنامه مشاهده خواهید کرد که می‌توانید فایل‌های RAR موجود در سیستم را به کمک این برنامه باز و اکسترکت کنید. برای این کار کافی است روی فایل RAR موردنظر دوبار کلیک کنید یا با کلیک راست کردن و انتخاب گزینه Open فایل خود را از طریق Keka باز کنید. توجه داشته باشید که برنامه Keka می‌تواند فایل‌های آرشیو فشرده نیز بسازد. اما نمی‌تواند این فایل‌ها را در قالب RAR ذخیره کند و شما محدود به فشرده‌سازی با فرمت‌های ZIP، 7-ZIP، TAR، GZIP و BZIP2 هستید.

برای دانلود این برنامه روی Keka کلیک کنید.

مطالب مرتبط: چگونه در مکینتاش فایل زیپ را بعد از خارج کردن محتویات حدف کنیم؟

روش دوم: استفاده از Terminal

برای اکسترکت کردن فایل‌های RAR با استفاده از ترمینال، نیاز دارید تا چیزس بعنوان Homebrew را نصب کنید که یک ابزار همه کاره برای نصب سایر ابزارها است. بعنوان مثال به کمک Homebrew می‌توانید ابزار اکسترکت کردن RAR را تنها با یک دستور نصب کنید.

brew install unrar

شما باید کد بالا را در ترمینال تایپ کنید. برای باز کردن ترمینال، ابتدا در Spotlight (استفاده از کلیدهای ترکیبی Cmd + Space) عبارت terminal را نوشته و سپس بعد از پیدا کردن، آن را باز کنید.

اگر پیامی دریافت کردید که unrar نیاز به یک منبع برای ساخته شدن دارد، باید ابتدا باید دستور Xcode را با استفاده از دستور زیر نصب کنید:

Xcode-selct –install

زمانی که unrar نصب شد، می‌توانید هرگونه فایل RAR را توسط ترمنیال و استفاده از دستور زیر اکسترکت کنید.

Unrar x example_file.rar

تمام کاری که باید برای اکسترکت کردن یک فایل RAR انجام می‌داید همین بود. اکنون می‌توانید فایل‌های خود را به هر یک از روش‌های گفته شده اکسترکت کنید.

مطالب مرتبط: چگونه سیستم‌عامل مکینتاش را با استفاده از Terminal آپدیت کنیم؟