گاهی اوقات تماس‌هایی از مراکزی با تلفن همراه ما گرفته می‌شود که علی‌رغم اعلام نارضایتی این تماس‌ها تکرار می‌شوند؛ گاهی نیز افرادی به قصد مزاحمت تماس‌های مکرر در زمان‌های نامناسب برقرار می‌کنند. کاری که می‌توان برای مقابله با چنین مزاحمت‌هایی انجام داد، بلاک کردن شماره تماس گیرنده است. افرادی که از تلفن‌های همراه آیفون استفاده می‌کنند، توجه داشته باشند که راه‌های دیگری برای برقراری تماس وجود دارد که یکی از آنها FaceTime است. در این مطلب قصد داریم نحوه بلاک کردن شماره‌ها از طرق دفترچه تلفن و FaceTime را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بلاک یا مسدود کردن یک شمار از طریق دفترچه تلفن آیفون یا آیپد

برای شروع وارد دفترچه تلفن (لیست مخاطبین) خود بروید. بسته به اینکه آیا شماره فرد در مخاطبین شما وجود دارد با خیر می‌توانید از گزینه‌های Contact یا Recent استفاده کنید.

اگر شماره را در لیست مخاطبین خود ذخیره کرده‌اید، روی نام او تپ کنید؛ اگر شماره فرد را ذخیره نکردید، در تب Recents روی گزینه Info که در کنار شماره او قرار دارد، تپ کنید.

سپس صفحه را اسکرول کنید تا گزینه Block this caller را مشاهده کنید و روی آن تپ کنید.

درنهایت بعد از ظاهر شدن پیام بلاک کردن شماره، روی گزینه Block Contact تپ کنید.

بلاک کردن مخاطبین در اپلیکیشن FaceTime آیپد یا آیفون

بلاک کردن شماره‌ها در فیس‌تایم مشابه کاری است که برای بلاک کردن یک شماره در دفترچه تلفن آیفون انجام دادید. البته با این تفاوت که در این اپلیکیشن می‌توانید مخاطبی را که خودتان نیز با او تماس گرفته‌اید را بلاک کنید.

مطالب مرتبط: چگونه مخاطبین تکراری در آیفون را به سرعت شناسایی و ترکیب کنیم؟

برای این کار ابتدا اپلیکیشن FaceTime را اجرا کنید و سپس به سراغ مخاطبی که قصد بلاک کردن او را دارید بروید؛ روی گزینه Info که در سمت راست شماره تماس او قرار دارد تپ کنید.

اکنون باید صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Block this Caller را مشاهده کنید.

روی این گزینه تپ کنید و درنهایت برای بلاک کردن شخص گزینه Block Contact را انتخاب کنید.