اگر کاربر برای مدت زمانی از ویندوز۱۰ استفاده نکند وارد صفحه قفل می‌شود. شما می‌توانید این مدت زمان را برای ویندوز تعیین کنید که می‌تواند از یک دقیقه تا چندین ساعت باشد. قفل کردن صفحه اجازه نمی‌دهد برنامه‌های دسکتاپ اجرا شوند و همچنین از دسترسی دیگر افراد به فایل‌ها جلوگیری می‌کند. اما اگر زمانی فراموش کنید که ویندوز را به صفحه قفل ببرید باید چه اقدامی کرد؟ ویندوز۱۰ برای چنین مواردی ویژگی جذابی ارائه می‌کند که در ادامه مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت. با ۷۲۴پرس همراه باشید.

چطور از راه دور ویندوز ۱۰ را Logout کنیم؟

توجه داشته باشید که اگر از پین بجای رمزعبور استفاده کنید، مادامی که به سیستم دسترسی نداشته باشید، راهی برای تغییر آن وجود ندارد. صرف‌نظر از اینکه چه روشی را برای ورود به سیستم انتخاب می‌کنید، تنها به خروج از آن خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط: چگونه رمز عبور فراموش شده حساب آفلاین را در ویندوز ۱۰ ریست کنیم؟

ویژگی Find My Device

قبل از اینکه بتوانید از راه دور سیستم خود را Log out کنید، باید به تنظیمات رفته و قابلیت Find my device را فعال کنید. توجه داشته باشید که در کنار این قابلیت باید سرویس مکان خود را نیز فعال کنید. اگر حتی یکی از این دو مورد فعال نباشد، نمی‌توانید سیستم خود را از راه دور کنترل کنید. برای فعال کردن Find my device ابتدا به تنظیمات ویندوز و سپس به بخش Update & Security بروید. نوار سمت چپ این بخش را اسکرول کنید تا گزینه Find my device را بینید؛ روی آن کلیک کنید تا وارد تنظیمات مخصوص این ویژگی شوید.

درصورتی که قابلیت Location را فعال نکرده باشید، در همین بخش به شما تذکر خواهد داد و می‌توانید از آنجا این گزینه را فعال کنید؛ اما اگر بخواهید مستقیماً به سراغ Location بروید، کافیست در بخش تنظیمات به Privacy رفته و در آنجا این گزینه را فعال کنید.

مطالب مرتبط: استفاده از Cortana برای خاموش کردن، راه اندازی مجدد، خروج از سیستم و قفل کردن ویندوز ۱۰

لاگ‌اوت کردن از راه دور

به وبسایت مایکروسافت مراجعه کنید، وارد حساب کاربری خود شوید و به گزینه go to your devices بروید. ممکن است با پیام Find my device در سیستم شما غیرفعال است مواجه شوید، درصورتی که آن را فعال کرده‌اید. ادامه بدهید و دستگاه را انتخاب کنید.

محل دستگاه خود را مشخص کنید و سپس روی گزینه Lock که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

بعد از این کار پیامی را مشاهده خواهید کرد که همه کاربران فعال لاگ‌اوت می‌شوند و کاربرام لوکال نیز غیرفعال می‌شوند. حساب‌های ادمین برای ورود به حساب فعال خواهد ماند. در صفحه بعدی، شما گزینه‌ای برای وارد کردن پیام خواهید داشت.

این پیام در صفحه قفل به نمایش گذاشته می‌شود. عملیات لاگ‌اوت شدن فوراً انجام می‌شود. سیستم پیام قفل بودن را در صفحه به نمایش می‌گذارد، اما درواقع همه حساب‌های کاربری را از سیستم خارج کرده است.