ویندوز۱۰ گزینه‌های مختلفی برای لاگین شدن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. می‌توانید از رمزعبور حساب کاربری مایکروسافت خود استفاده کنید، همچنین می‌توانید یک پین‌کد انتخاب کنید و یا از طریق یک دستگاه امن به سیستم خود متصل شوید و یا با ویژگی تشخیص چهره برای ورود به ویندوز اقدام کنید. اگر از پین‌کد استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که یک رمز ۴ رقمی خیلی امن نیست و بهتر است از ترکیب اعداد با حروف الفبا برای انتخاب رمز خود استفاده کنید.

چگونه از حروف الفبا در رمز خود استفاده کنیم؟

زمانی که در محیط ویندوز قرار دارید، می‌توانید این مدل رمز را فعال کنید و بعد از آن هر بار که از ویندوز خارج شوید برای ورود باید رمز خود را وارد کنید. وارد صفحه تنظیمات شوید و سپس به بخش حساب کاربری خود بروید. به Sign-in options بروید و صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش PIN برسید.

روی گزینه Add (درصورتی که رمزعبور فعال باشد) کلیک کنید تا صفحه اعمال رمز بصورت پاپ‌آپ ظاهر شود. در پنجره پاپ‌آپی که برای اعمال پین ظاهر شده است، تا زمانی که تیک مربوط به گزینه Include letters and symbols را نزنید، نمی‌توانید از حروف الفبا استفاده کنید.

پین‌های طولانی معمولاً سخت‌تر توسط افراد دیگر حدس زده می‌شوند. در رمزهای ۴ رقمی معمولاً دو رقم به اعداد سال تولد یا شماره تلفن همراه اختصاص دارد. درصورتیکه برای ورود به حساب کاربری خود رمز عبور یا همان Password را انتخاب کرده باشید، سیستم PIN را بعنوان ورودی دوم درنظر می‌گیرد، به همین دلیل اگر رمز عبور داشته باشید، برای ایجاد پین باید روی گزینه Add کلیک کنید.

مطالب مرتبط: چگونه رمز عبور فراموش شده حساب آفلاین را در ویندوز ۱۰ ریست کنیم؟

 درصورتیکه یک پین طولانی با استفاده از حروف الفبا و اعداد به بخش امنیتی سیستم خود اضافه کنید، کار برای کسانی که می‌خواهند بدون اجازه وارد سیستم شما شوند بسیار سخت می‌شود؛ هرچند وارد کردن دو سری رمز شاید برای خود کاربر هم اذیت‌کننده باشد.