آیا تا به حال به این که چگونه بدون وارد کردن رمز عبور به حساب کاربری ویندوز دسترسی پیدا کنید فکر کرده‌اید؟ در صورتی که کسی به کامپیوتر شما دسترسی ندارد، تنظیم ورود خودکار به صورت پیش‌فرض می‌تواند یک ویژگی مفید باشد. اما اگر کامپیوترتان را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، فعال کردن ورود خودکار به محیط ویندوز کار عاقلانه‌ای نیست. در واقع فعال کردن ورود خودکار بر روی کامپیوتر مشترک بین افراد، ایده رمز گذاشتن بر روی اکانتتان را بی‌اثر می‌کند. اگر تمایل به فعال کردن این ویژگی دارید، با ما همراه باشید.

ورود خودکار به ویندوز ۱۰ پس از ری‌استارت

کاربران بسیاری برای امنیت اطلاعاتشان بر روی ویندوز ۱۰، از رمزهای پیچیده استفاده می‌کنند؛ اما دوست ندارند که بعد از ری‌استارت کردن ویندوز ۱۰ رمز خود را مجدد وارد کنند. برای مثال اگر می‌خواهید پس از نصب اپلیکیشنی، کامپیوتر خود را ری‌استارت کنید، برایتان جالب نیست اگر ویندوز ۱۰ به شما اجازه ورود خودکار به محیط ویندوز را بدون وارد کردن رمز اکانتتان بدهد؟ این ویژگی نمی‌تواند توسط کاربرانی که فقط به یوزر شما دسترسی دارند و می‌توانند کامپیوترتان را از استارت یا دسکتاپ ری‌استارت کنند، مورد سواستفاده قرار گیرد.

مطالب مشابه: چگونه مانع Sleep شدن کامپیوتر و لپ‌تاپ شویم؟

خوشبختانه ویژگی‌ای در بروزرسانی Fall Creators ویندوز ۱۰ برای تنظیم ورود خودکار به ویندوز ۱۰ بعد از ری‌استارت کردن ویندوز و یا پس از نصب بروزرسانی‌ها وجود دارد. این بدان معناست که ویندوز ۱۰ پس از ری‌استارت کردن کامپیوترتان از شما رمزی درخواست نخواهد کرد.

نحوه فعال سازی ورود خودکار به ویندوز ۱۰ پس از ری‌استارت کردن کامپیوتر

اپلیکیشن Settings را باز کنید.

به قسمت Accounts > Sign-in options بروید. در این صفحه، تنظیمات زیادی مربوط به ورود به محیط ویندوز را خواهید دید.

در نهایت در قسمت Privacy، گزینه Use my sign in info to automatically finish setting up my device after an update or restart را فعال کنید.

نکته: گزینه Use my sign in info to automatically finish setting up my device after an update از قسمت تنظیمات Update & security > Windows Update > Advanced options to Accounts > Sign-in options حذف شده است.

مطالب مشابه: چگونه بدون استفاده از صفحه کلید فیزیکی رمز عبور ویندوز را وارد کنیم؟

اگر این گزینه را در قسمت Accounts > Sign-in options نمی‌بینید، ویندوز ۱۰ خود را به بروزرسانی Fall Creators یا بعد از آن ارتقا دهید.

به همین سادگی! حال می‌توانید کامپیوتر تحت ویندوز ۱۰ خود را ری‌استارت کرده و این ویژگی جدید را در عمل مشاهده کنید. با این حال پس از حالت استراحت و Hibernate همچنان باید رمز عبور یا روش‌های دیگری که برای ورود انتخاب کرده‌اید را وارد کنید.