زمانی که iPhone خود را به کامپیوتر متصل می‌کنید، Windows Update درایورهای مورد نیاز را پیدا کرده و نصب می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر Windows Update درایور مورد نیاز را نصب نکند، نسخه‌ی دسکتاپ iTunes معمولاً اینکار را انجام خواهد داد. iTunes یک نسخه به نام (UWP (Universal Windows Platform دارد که توسط آن کاربران ویندوز 10 می‌توانند از گوشی خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنند. مشکل اینجاست که اگر شما از اپلیکیشن iTunes UWP استفاده می‌کنید، ابتدا باید نسخه‌ی دسکتاپ آن را حذف کنید. هنگامی که برای اولین بار نسخه UWP را اجرا کنید، نسخه دسکتاپ را حذف می‌کند که به تبع آن درایور آیفونتان را نیز حذف خواهد کرد. به همین دلیل است که شما خطای عدم وجود درایور را دریافت می‌کنید.

روش حل مشکل درایور ویندوز 10 برای آیفون

این خطا ممکن است پس از نصب نسخه دسکتاپ iTunes ظاهر شود که احتمال آن بسیار کم است. اگر شما این خطا را در هنگام اجرای نسخه‌ی دسکتاپ مشاهده کردید، با همین روش مشکل شما رفع خواهد شد.

مطالب مرتبط: حل مشکل USB device not recognized و راه‌های نصب درایور وسایل USB

قطع اتصال و اتصال دوباره

اتصال آیفون خود را از کامپیوتر قطع کنید. دوباره آن را به کامپیوتر متصل کنید. اگر iTunes باز شد، آن را ببندید. معمولاٌ Windows Update درایورهای مورد نیاز را جستجو و نصب می‌کند. اگر این اتفاق نیفتاد، باید ویندوز را مجبور به نصب درایورهای مربوطه کنید. انجام این کار سخت نیست.

نصب درایور آیفون به صورت دستی

آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید. Device Manager را با استفاده از جستجو در استارت باز کنید. زیرمجموعه‌های قسمت Portable Devices باز کنید. به دنبال Apple iPhone بگردید و بر روی آن کلیک راست کنید. از منوی ظاهر شده، Update driver را انتخاب کنید. در منوی ظاهر شده، گزینه Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید. به Windows Update اجازه دهید که درایور مربوطه را جستجو و نصب کند.

زمانی که درایور نصب شد، Device Manager را خارج کرده و iTunes را نصب کنید. حال سیستم شما باید آیفونتان را شناسایی کند. همچنین نباید خطای The Driver Required For This iPhone Is Not Installed ظاهر شود. اگر همچنان در پیدا کردن درایور مربوطه مشکل دارید، اطمینان حاصل کنید که ویندوز 10 را طوری تنظیم کرده باشید که درایورها را بروزرسانی نکند.

مطالب مرتبط: چگونه مانع دانلود خودکار درایورهای سخت‌افزار توسط ویندوز ۱۰ شویم؟

معمولاً هر زمانی که دستگاه جدیدی به کامپیوتر خود متصل کنید، Windows Update اجرا می‌شود. همچنین نسخه دسکتاپ iTunes زمانی که مدل جدید آیفون را شناسایی کند، درایورهای مربوط به آن را دانلود و نصب می‌کند. نسخه iTunes UWP بسیار سبک‌تر از نسخه دسکتاپ آن است، اما به نظر می‌آید که توانایی کمتری در دریافت درایورهای مربوط به دستگاه متصل شده را دارد. به هر حال Windows Update می‌تواند اینکار را انجام دهد؛ اگر به صورت خودکار انجام نشد، می‌توانید آن را مجبور به نصب درایور مورد نظر کنید.