مرورگر کروم که یکی از محبوب‌ترین مرورگرها در اکثر سیستم‌عامل‌ها به شمار می‌رود، در نسخه‌های اخیر خود مجهز به ویژگی جدیدی شده است که به کاربران صفحاتی را جهت بازبینی پیشنهاد می‌دهد. گوگل کروم برای اندروید، iPhone و iPad در تب جدید "مقالات پیشنهادی" را از وب نمایش می‌دهد. شما می‌توانید برای جلوگیری از حواس‌پرتی و پاک‌سازی تب جدید آن‌ها را مخفی کنید. 

چگونه مطالب پیشنهادی کروم را مخفی کنیم؟

بد نیست بدانید اگر از طریق کروم به اکانت گوگل خود متصل شده‌اید، گوگل از فعالیت‌های وب و اپلیکیشن شما برای شخصی‌سازی این مقالات پیشنهادی استفاده می‌کند.

 

اندروید

شما در یک دستگاه اندرویدی نمی‌توانید مقالات پیشنهادی را حذف کنید، اما می‌توانید آن‌ها را مخفی کرده تا تا مزاحمتی برای شما ایجاد نکنند. بر روی آیکون پیکان سمت راست (Articles for you) در بالای لیست مقالات در تب جدید کروم وجود دارد، تپ کنید.

اینکار باعث می‌شود که لیست مقالات پیشنهادی مخفی شده و دیگر مزاحمتی برای شما نخواهند داشت. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید با تب دوباره بر روی پیکان، لیست را باز کرده و مقالات پیشنهادی را مشاهده کنید.

iPhone and iPad

در iPhone و iPad، نمی‌توان مقالات پیشنهادی را مانند حالت قبل مخفی کرد، اما می‌توان آن‌ها را غیرفعال نمود که دیگر بر روی تب جدید نمایش داده نشوند. بر روی منو در گوشه سمت راست بالای اپلیکیشن کروم و سپس بر روی Settings تپ کنید.

در زیرمجموعه Advanced، گزینه Articles Suggestions را غیرفعال کنید. اینکار باعث می‌شود که مقالات پیشنهادی در تب جدید در کروم بلافاصله غیرفعال شوند.

این تنظیمات بین دستگاه‌های شما همگام‌سازی نمی‌شود؛ بنابراین باید برای تمام تلفن‌های همراه خود به صورت جداگانه مقالات پیشنهادی را غیرفعال کنید. اگر شما با مقالات پیشنهادی مشکلی ندارید، اما بعضی اوقات نمی‌خواهید مقاله‌ای را در تب جدید ببینید، می‌توانید آن مقاله پیشنهادی را حذف کنید. برای اینکار بر روی مقالات تپ کرده و آن ‌را به سمت راست یا چپ کشیده تا از تب جدید حذف شوند.