در نرم‌افزار Photos ویندوز ۱۰، ویژگی کراپ (قسمتی از عکس را حذف نموده و بقیه آن را نگه دارید) وجود دارد که در صورت نیاز به تغییر اندازه یک عکس می‌توانید از آن استفاده کنید. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که آزادانه عکس خود را کراپ کنید. در به‌روز رسانی اخیر اپلیکیشن Photos ویژگی تغییر سایز جدید و افکت‌های سه بعدی اضافه شده است. این ویژگی قسمتی از عکس را حذف نمی‌کند؛ بلکه آن عکس را کوچک کرده تا میزان فضای اشغال شده آن کاهش یابد. برای بررسی چگونگی استفاده از این ویژگی در ویندوز ده با ما همراه باشید.

نحوه تغییر سایز تصاویر در اپلیکیشن Photos

برای تغییر اندازه عکس در اپلیکیشن Photos ویندوز ۱۰، پس از باز کردن عکس مورد نظر در اپلیکیشن، روی گزینه more options (سه نقطه افقی) کلیک کرده و سپس بر روی گزینه Resize کلیک کنید.

با اینکار یک منو با سه گزینه باز می شود. این سه گزینه به شما اجازه می دهد که عکس خود برای عکس پروفایل، ایمیل/پیام رسانی و  برای مشاهده تغییر اندازه دهید. بر اساس میزان فضای اشغال شده عکس مورد نظر، این گزینه‌ها میزان فضای اشغال شده عکس پس از اعمال تغییرات را به شما نشان می‌دهد.

مطلب مرتبط: آموزش ترفندهای پایه فوتوشاپ برای تازه کارها: تغییر سایز، برش و... (بخش اول)

این مقادیر بر اساس میزان فضای اشغال شده عکس مورد نظر و ابعاد آن ایجاد می‌شوند. برای مثال اگر شما یک عکس بسیار بزرگ داشته باشید، نمی توانید از گزینه L استفاده کنید. به همین ترتیب اگر عکس شما بسیار کوچک باشد، برای شما گزینه Resize نمایش داده نمی شود. علت آن است که اپلیکیشن Photos فقط می‌تواند عکس ها را تا اندازه مشخصی کوچک‌تر کند و عکس شما به اندازه‌ای کوچک است که نمی‌توان سایز آن را تغییر داد. توجه داشته باشید که اپلیکیشن اندازه عکس را بزرگتر نمی‌کند. گزینه  S عکس را در حدود ۲۰ درصد، گزینه M در حدود ۵۰-۶۰ درصد و گزینه L در حدود ۷۰ درصد اندازه عکس اصلی کوچک می کند. در آزمایشی که انجام دادیم، اپلیکیشن Photos یک عکس با ابعاد ۳۲۶۴×۲۴۴۸ را با گزینه S به ابعاد ۵۷۷×۴۳۳، با گزینه M به ابعاد ۱۶۳۲×۱۲۲۴ و با گزینه L به ابعاد ۲۳۰۹×۱۳۳۲ کوچک‌سازی می‌کند. با وجود اینکه این ویژگی جدید بسیار مفید است، کاربران نمی‌توانند مقدار تغییر سایز دلخواه خود را انتخاب کنند. این گزینه‌ها با مقادیر مشخصی برای استفاده‌های معین، محدود شده‌اند. در صورتی که می‌خواهید ابعاد عکس خود را به مقدار دلخواه خود تغییر دهید این اپلیکیشن به کار شما نمی‌آید و نیاز دارید از نرم‌افزارهای دیگری استفاده نمایید.

مایکروسافت در گذشته اپلیکیشنی به نام Picture and Fax viewer را تهیه کرده بود که بعنوان بخشی از برنامه آفیس به کاربران اجازه تغییر سایز عکس با انعطاف‌پذیری بیشتری می‌داد.