یک برنامه خوب برای مطالعه کتاب دیجیتال، یک همراه ضروری برای علاقه‌مندان به کتابخوانی بر روی گجت‌های دیجیتال است. اگر شما برنامه کتابخوان مناسبی سراغ نداشته باشید نمی‌توانید با تمرکز کافی به مطالعه‌ی کتاب مورد علاقه‌ی خود بر روی آیفون یا آیپد بپردازید. پس با ۷۲۴پرس همراه باشید تا شما را با بهترین اپلیکیشن‌های کتابخوان برای آیفون و آیپد آشنا کنیم.

معرفی بهترین برنامه‌های کتابخوان آیفون

برخی از بهترین برنامه‌های کتابخوان برای آیفون، تجربه‌ی دلچسبی از مرور صفحات کتاب را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. این برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا مهم‌ترین تنظیمات را مطابق سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کرده و فهرستی کامل و بزرگ از کتاب‌های موجود را در اختیار شما می‌گذارند تا هر آنچه را با هر موضوعی مدنظر دارید به راحتی پیدا و مطالعه کنید.

مطلب مرتبط: معرفی ۵ اپلیکیشن برتر کتاب‌خوان دیجیتال برای ویندوز

۱. Amazon Kindle

اگر شما طرفدار پرفروش‌ترین محصولات هستید، Kindle آمازون دارای رقابتی‌ترین قیمت بوده و دامنه‌ی وسیعی از امکانات را در اختیار شما می‌گذارد.

استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و به شما اجازه می‌دهد جزئیاتی نظیر تغییر سایز فونت را انتخاب کنید، فاصله خطوط را تغییر دهید، تعاریف و معانی را بررسی کنید، رنگ صفحات را تغییر دهید، در آن واحد بین صفحات متعدد جا به جا شوید، یادداشت‌ها و یادآورهای خود را بیافزایید، به صورت خودکار به آخرین محل در حال مطالعه برگردید، متون را کپی کنید و بسیاری از امکانات کاربردی دیگر.

 آمازون گلچینی بی‌نظیر از مطالب کوچک و با انتشار داوطلبانه را در اختیار کاربرانش می‌گذارد و بد نیست بدانید آمازون مجموعه‌ای غنی و بزرگ از کتاب‌های رایگان را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد.

با این حال و در شرایطی که آثاری که به تازگی منتشر می‌شوند قیمتی در حدود ۱۰ دلار دارند، فرآیند خرید چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ چرا که کاربر مجبور است برای خرید یا دانلود کتاب از طریق حساب کاربری آمازون، مدام بین اپلیکیشن و مرورگر وب جا‌به‌جا شود.

تنها استثنا در مورد این ویژگی منفی مربوط به برنامه‌های رایگان است که ثبت درخواست، دانلود و مطالعه‌ی آنها بدون ترک اپلیکیشن قابل انجام است.

قیمت: رایگان


۲. IBooks

اپلیکیشن IBook اپل زمانی که به دنبال برنامه کتابخوان رایگان برای آیفون هستید گزینه‌ای قانع‌کننده است.

به لطف تایپوگرافی فوق‌العاده این برنامه - خصوصا زمانی‌که نمایشگرهای رزولوشن بالای رتینا ترکیب می‌شود - شما قدر هستید تا به حاشیه‌نویسی پرداخته و صفحات را با انیمیشن‌های دلچسبی مرور کنید. قطعا این‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هر برنامه رایگان کتابخوان می‌بایست از آنها بهره‌مند باشد.

اگر چه گستره‌ی محتوای پیشنهادی در فروشگاه IBook به تنوع و گستردگی کتابخوان آمازون نیست، ولی آی‌بوک تجربه‌ای لذت‌بخش از مطالعه کتاب را در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

قیمت: رایگان


۳. Nook

این برنامه از قابلیت جستجو برخوردار است؛ بنابراین شما به سادگی می‌توانید به جستجوی کلمه‌ی مدنظر خود در یک کتاب بپردازید. در Nook شما می‌توانید یاداور‌هایی را برای صفحات در نظر بگیرید تا بعدا به سادگی آنها را پیدا کنید. از دیگر قابلیت‌های این برنامه برخورداری از قفل چرخشی و امکان تغییر سایز و فونت کتاب است. کتابخوان نوک برای آیفون، نسخه‌ی بسیار بهبود یافته‌‌ای بر پایه‌ی تلاش قبلی Barnes & Noble با نام Reader است. Nook همه‌ی آنچه از یک کتابخوان خوب سراغ دارید -از امکانات پایه برای مطالعه تا قابلیت‌های سفارشی‌سازی- را در خود جای داده و به خوبی با فروشگاه وب‌سایت Barnes & Noble یکپارچه‌سازی شده است.

اگر شما می‌توانید از این فروشگاه خرید کنید این برنامه انتخاب ایده‌آلی برایتان محسوب می‌شود؛ ولی در حال حاضر، درست مثل اپلیکیشن آمازون، نوک نیز تنها به شما اجازه دانلود نسخه نمونه کتاب را می‌دهد. برای خرید یک کتاب، شما می‌بایست از طریق رایانه یا مرورگر موبایل خود اقدام کنید.

مطلب مرتبط: چگونه اپ‌های بی‌استفاده در iOS 11 را آفلود کنیم تا حافظه‌ی آیفون کمی آزاد شود؟

خبر خوش اینکه در نوک نیز شما به انبوهی از کتاب‌های رایگان دسترسی خواهید داشت که در صورت تمایل می‌توانید به مطالعه‌ی آنها بپردازید.

قیمت: رایگان


۴. Classics

اپلیکیشن کتابخوان Classics محصولی از Andrew Kazmierski و یک برنامه با رابط کاربری پرزرق و برق و طراحی قابل قبول است. رابط کاربری این برنامه با تصاویر و تغییر صفحات شبیه‌سازی شده و البته جلوه‌های صوتی جذاب تجهیز شده است.

کلاسیکس بر روی تجربه‌ی مطالعه یک کتاب واقعی روی آیفون شما متمرکز شده است. برخلاف دیگر اپلیکیشن‌های کتابخوان، شما می‌بایست این برنامه را خریداری کنید و این در حالیست که این خرید تنها با حدود ۲۰ کتاب اولیه همراه است.

اگر چه توسعه‌دهنده این برنامه وعده داده که در آینده کتاب‌های بسیار بیشتری به کلاسیکس اضافه خواهد شد ولی با توجه به عدم بروزرسانی این برنامه از سال ۲۰۰۹ تا کنون، می‌توان با اطمینان خاطر گفت که هیچ امیدی به اضافه شدن کتاب‌های جدید نمی‌توان داشت!

قیمت: ۴:۹۹ دلار


۵. Scribd

اگر شما یکی از طرفداران پروپاقرص مطالعه کتاب بر روی آیفون یا آیپد خود هستید، مطمئنا Scribd شما را هیجان‌زده خواهد کرد؛ چرا که این اپلیکیشن را می‌توان نتفلیکس دنیای کتاب‌های دیجیتال توصیف کرد.

با پرداخت مبلغ اشتراک ماهیانه شما می‌توانید بدون محدودیت به مطالعه‌ی کتاب‌های موجود در برنامه بپردازید.

در این برنامه عناوین و نویسندگانی را خواهید یافت که تا کنون حتی اسمشان نیز به گوش شما نخورده است. در عین حال شما به آثار بزرگانی نظیر استفان کینگ یا جورج آر آر مارتین به همراه صوت های جدید و آثار نویسندگان میان‌رده نیز دسترسی خواهید داشت.

اسکریبد کتاب‌های صوتی و نسخه مخصوص اپل واچ را نیز برای علاقه‌مندان ارائه کرده است.

قیمت: مجانی ( نیازمند خرید اشتراک ماهیانه به ارزش ۸.۹۹ دلار برای هر ماه)

مطلب مرتبط: لیستی از اپلیکیشن‌های ضروری: بسته پیشنهادی ۷۲۴ برای دارندگان آیفون


۶. Serial Reader

در قرن ۱۸ و ۱۹ انتشار سریالی رمان‌ها در مجلات و روزنامه‌ها متداول بود؛ درست پیش از اینکه این رویه در قالب کتاب دنبال شود. سریال ریدر نیز در تلاش است همین تجربه‌ی سریالی را ارائه کند.

این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا یک قسمت را مطالعه کنید و سپس صبر کنید تا قسمت بعدی برای مطالعه از راه برسد؛ درست مانند نسخه‌های قدیمی.

سریال ریدر این قسمت‌ها را از ادبیات کلاسیک که در اصل به همین شکل ارائه می‌شد برمی‌گزیند و برای شما در بازه‌های زمانی کوتاه و روزانه ارائه می‌کند. شما در این برنامه آثار کلاسیکی از نویسندگان بزرگ مانند جین آستین، هرمان ملویل، چارلز دیکنز و بسیاری دیگر را خواهید یافت.

در حال حاضر بیش از ۵۰۰ کتاب در دسترس کاربران این برنامه قرار دارد و هر هفته بر این تعداد افزوده می‌شود.

قیمت: رایگان (با قابلیت خرید حق اشتراک ویژه با قابلیت خواندن قسمت‌های بعدی)