حذف ناگهانی فایل‌های شخصی از حافظه‌های جانبی مانند هارددیسک یا فلش USB یکی از متداول‌ترین معضلات کاربران دستگاه‌های دیجیتال محسوب می‌شود. ولی چگونه می‌توان فایل‌های دیلیت شده را به آسانی بازیابی یا اصطلاحا ریکاوری کرد؟ در ادامه با معرفی یک برنامه رایگان ریکاوری اطلاعات با ۷۲۴ همراه باشید.

حذف ناخواسته‌ی فایل و اطلاعات شخصی تجربه تلخی است که اغلب کاربران دستگاه‌های دیجیتال حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌اند. حذف فایل‌های سطل آشغالی ویندوز، فرمت اتفاقی درایو، شیفت دیلیت اشتباه، ویروسی شدن درایو، خاموش شدن‌ ناگهانی، کرش کردن سیستم‌عامل و... همه از مواردی هستند که منجر به حذف ناخواسته اطلاعات شخصی و گاه حیاتی ما می‌شوند.

بسته به نوع فایل، حجم آن و نوع دستگاهی که اطلاعات از آن حذف شده و البته میزان فعالیتی که پس از حذف شدن اطلاعات بر روی دستگاه صورت گرفته، ممکن است فرایند ریکاوری اطلاعات سخت‌تر و پیچیده‌تر شود. منتهی در اغلب موارد نیاز به صرف زمان بالا و روش‌های هزینه‌بر مانند ریکاوری به کمک دستگاه‌های سخت‌افزاری نبوده و کاربر شخصا می‌تواند نسبت به بازیابی اطلاعات از دست رفته‌ی خود به صورت نرم‌افزاری اقدام کند.

مطلب مرتبط: چگونه یک پارتیشن از دست رفته در ویندوز را بازیابی کنیم؟

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که با حذف یک فایل از یک دستگاه ذخیره‌سازی (هارددیسک، فلش، دوربین، کارت SD، تلفن همراه و...) عملا آن فایل به طور کامل از دستگاه شما حذف نشده و صرفا اطلاعات آن فایل از دید شما مخفی شده است. به عبارتی مادامی که دستگاه نیاز به جایگزین کردن اطلاعات فایل‌های جدید در محل فایل‌های قدیمی نداشته باشد، آنها را به طور کامل حذف نخواهد کرد. در این مرحله به راحتی می‌توان با کمک یک نرم‌افزار ریکاوری، فایل مد نظر را به حالت قبل برگرداند. اما بازگردانی سریع و بی عیب و نقص فایل شما یک شرط مهم و حیاتی دارد: و آن اینکه پس از حذف فایل یا فایل‌های شما و مخفی شدن اطلاعات آن از حافظه ذخیره‌سازی، بسیار حیاتی است که هیچ استفاده جدیدی از آن دستگاه نکنید تا اطلاعات جدیدی بر روی آن دستگاه نوشته نشود؛ چرا که هر عملیاتی نوشتن مانند، ، ایجاد، کپی، ویرایش و ... ممکن است به نوشتن اطلاعات جدید درست بر روی موقعیت اطلاعات به ظاهر حذف شده شما بیانجامد و در این حالت است که عملا کار بازیابی اطلاعات شما سخت خواهد شد و ممکن است به بازیابی ناقص ختم شده یا حتی امکان ریکاوری فایل شما صفر شود.

از چه برنامه‌ای برای ریکاوری فایل‌های دیلیت شده خود استفاده کنم؟

ابزارهای بسیاری در این زمینه وجود دارند، ولی یکی از ابزارهای مفید که علاوه بر نسخه‌ی تجاری و حرفه‌ای، از نسخه‌ی رایگان نیز برخوردار است و ویژگی‌های کاربردی و مفیدی برای بازیابی اطلاعات دارد، EaseUS Data Recovery Wizard است. به کمک این برنامه به آسانی می‌توانید با چند کلیک ساده و بدون نگرانی از آسیب خوردن بیشتر اطلاعات حذف شده، به ریکاوری و بازیابی آنها بپردازید.

با استفاده از نسخه رایگان برنامه EaseUS Data Recovery Wizard از چه مزایای بهره‌مند می‌شوید؟

تعداد قابل توجهی از برنامه‌های بازیابی اطلاعات در دسترس کاربرانی قرار دارند که بابت از اطلاعات حذف شده‌ی خود نگران و مضطرب هستند. یکی از این برنامه‌ها که توجه بسیاری را به خود جلب کرده EaseUS Data Recovery Wizard است. اگر شما نیز دغدغه بازگردانی اطلاعات مهم از دست رفته‌ی خود را دارید، این برنامه یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راهکارهای موجود برای رفع نگرانی شما خواهد بود.

رابط کاربری آسان و جذاب

زمانی که شما از یک برنامه‌ی بازگردانی اطلاعات استفاده می‌کنید، هرگز نباید احساس سردرگمی کرده و گیج شوید؛ و اینجاست که باید توجه ویژه‌ای به روان و آسان بودن رابط کاربری نرم‌افزاری انتخابی خود داشته باشید. زمانی که شما از نسخه‌ی رایگان EaseUS Data Recovery Wizard استفاده می‌کنید، هرگز سردرگم نخواهید شد؛ چرا که این برنامه رایگان ریکاوری اطلاعات، به ساده‌ترین و تعاملی‌ترین رابط کاربری ممکن مجهز شده است.

زمانی که شما این برنامه را برای اولین بار اجرا می‌کنید، همه اطلاعات ضروری و لازم را در داشبورد برنامه مشاهده خواهید کرد. از این رو، شما نیاز به هیچ آموزش خاصی برای شروع استفاده از این نرم‌افزار نخواهید داشت. شما می‌توانید به آسانی به قابلیت‌هایی که می‌خواهید دسترسی پیدا کرده و سپس باقی مراحل را پی بگیرید.

توانایی انتخاب و ریکاوری فایل‌های حذف شده

به کمک برنامه بازیابی هارد درایو EaseUS Data Recovery Wizard شما این شانس را خواهید داشت که فایل‌های حذف شده را انتخاب و بازیابی کنید. این ویژگی می‌تواند تجربه‌ای دلچسب از بازگردانی اطلاعات را برای شما به ارمغان بیاورد. به عبارت دیگر شما می‌توانید با عدم انتخاب فایل‌هایی که دیگر به آنها نیازی ندارید، به میزان قابل توجهی در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

بازیابی فایل‌های حذف شده از هر نوع دستگاه ذخیره‌سازی

ابزار EaseUS Data Recovery Wizard تنها به بازیابی اطلاعات از هارد دیسک محدود نشده است. شما این شانس را خواهید داشت که به کمک این نرم‌افزار، فایل‌های حذف شده‌ی خود را از انواع مختلف دستگاه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات، بازیابی نمایید. برای مثال، شما می‌توانید فایل‌های حذف شده‌ی خود را از کارت‌های SD، دوربین عکاسی، فلش USB یا حتی گوشی‌های موبایل بازیابی کنید.

بازیابی هر نوع فایل

فرقی نمی‌کند که اطلاعات حذف شده‌ی شما عکس، فیلم، اسناد، فایل فشرده یا آهنگ بوده یا هر نوع فایل دیگری؛ EaseUS Data Recovery Wizard شما را در بازیابی اطلاعاتتان کمک خواهد کرد. شما فقط لازم است از این نرم‌افزار رایگان ریکاوری فایل استفاده کنید تا کارها بدون نگرانی انجام شود. از همین رو می‌توان این برنامه را یک برنامه بازیابی اطلاعات همه فن حریف برشمرد.

مطلب مرتبط: چگونه عکس‌های دیلیت‌شده را در آیفون بازیابی کنیم؟

EaseUS Data Recovery Wizard می‌تواند به شما کمک کند تا نتایج رضایت‌بخش و مفید به دست آورید. این برنامه از اتلاف وقت شما جلوگیری کرده و مانع از سرخوردگی و ناامیدی شما در زمان استرس از دست دادن اطلاعات حیاتی خود می‌شود. علاوه بر این این ابزار کارامد از یک نسخه‌ی رایگان بهره می‌برد که می‌توانید بدون صرف هزینه از امکانات اولیه آن استفاده کرده و اطلاعات خود را بازیابی کنید یا به بررسی کیفیت و قابلیت‌های این نرم‌افزار بپردازید. اگر چه در صورت خرید نسخه حرفه‌ای این برنامه از قابلیت‌های کامل‌تر و حرفه‌ای تری بهره‌مند خواهید شد. شما می‌توانید نسخه‌ی رایگان این برنامه را از اینجا دانلود کنید.